Alleen Audio Recorden op DVD / HD Recorder?

Vinyl Junk

Stamgast
Nu ben ik al een tijdje aan het checken of ik een stand alone DVD Recorder met HD zal aanschaffen om al mijn oude homevideomeuk over te kunnen zetten naar DVD. Het schijnt dat TV kijken ook interresanter wordt met zo'n apparaat...

Maar als ik er verder over nadenk begin ik voorzichtig mogelijkheden te zien in mijn studio...

Allereerst de vraag of je zo'n DVD / HD recorder ook als audiorecorder kunt gebruiken? Dat schept naar mijn idee toch verschillende mogelijkheden. Met name om je eindmix alszodanig met een zo'n hoog mogelijke quality te recorden op de DVD / HD recorder en deze dan als zodanig te leveren aan je platenbaas... (nu record ik mijn eindmixjes altijd met een stand alone cd recorder)

Of om 'm tijdens een eigen dance feest van begin tot eind mee te laten recorden om zo de dj set's van de gehele avond te verzamelen...

Wellicht dat iemand hier meer over weet?

bij feedback hebben ze meen ik een dvd sporen recorder misschien dat dat wat is ??

kan hem zelf even niet vinden

lijkt me met een normale dvd recorder redelijk omslachtig opnemen

ps ff offtopic die gearlijst is die nog up to date ?

wel redelijk impressed als je daarmee je muziek maakt

Mocht je zo'n apparaat kopen, neem dan iig een DVD recorder met ingebouwde HD en DVD writer. Alleen een DVD-writer werkt IMO erg kut en lang niet zo kwalitatief als een HD recorder.

Voor audio. Volgens mij kan zo'n apparaat dat wel, maar zet het om naar een stom formaat, namelijk dvd audio formaat. Daar heb je dus geen (piep) aan.

Mocht het de moeite waard zijn, een dedicated recorder halen dus.

Langzaam wordt het duidelijk, Ik zal 's ff naar wat van die hardware DVD / HD recorders gaan kijken , met name naar de achterkant van dat soort apparaten.

"t was ff een wild guess, wnat ik zou het best oke vinden als je zo'n apparaat zo breed mogelijk kunt inzetten.

ps ff offtopic die gearlijst is die nog up to date ?

Nee, hij was niet up-to date, heb ik maar ff gedaan, en nog staat niet alles erbij.

En jah, daar bou ik mijn tracks mee... Voor jouw info, kheb wat gedaan voor Thunderdome, D-boy records, Raving Nightmare etc.

Op dit moment ben ik bezig met een nieuwe HC plaat, en ben ik bezig voor het Acidtracks label (ben collega van o.a. Acidjunkies en Rob Acid :p ) alwaar ik reeds twee release heb verzorgt samen met mien kameraad dj DNS.

Ontopic, als ik wat meer weet over audio recording op HD DVD recorders drop ik wel weer ff wat van die bevindingen in dit topic

Voor audio. Volgens mij kan zo'n apparaat dat wel, maar zet het om naar een stom formaat, namelijk dvd audio formaat. Daar heb je dus geen (piep) aan.

Je bedoelt ws. MPEG2-audio. Ik ken geen enkele recorder die direct DVD Audio (= MLP) kan opnemen. Waren die er maar...

Back