[Korg] MS10/MS20 Bas

Is het meer mensen opgevallen dat er uit die ene osc in een MS10 meer bas komt dan uit een MS20? Of is dit oud nieuws? Enig idee hoe het kan?

Ik kwam er gister bij een vriend achter die beide heeft staan, while we're at it, waar gaan MS10's ongeveer voor?

??? STEFAN, DENK HET NIET, ZOU KUNNEN HOOR, M VAN ALDEN EN TYRELL, I-F, VIEWLEXX, CLONE, EOG, PARALLAX ETC. HIJ IS GEEN LID HIER.

MAAR JIJ WEET HET OOK NIE?

IK HEB ZELF EEN MS20 EN DIE JUIST EN BEETJE GEKOCHT ZO VAN 2 OSC'S ZAL TOCH VETTER DAN 1 ZIJN... MAARUH NEE HOOR.

Bij een vriend in Delft met ms10/20 dus 2 lui
met alle bij ms10/20 Is het die gast van de longplayers ?
beetje dun en blond haar. Grappig als ik hem tegen kom zeg ik altijd heb je ms 50 al moet je ook doen en dan ze gezicht en
weer wordt

Hey Marcuuu,
ik geloof niet dat we het over dezelfde persoon hebben. M (ik noem zn naam liever niet, weet niet of hij dat wil) en ik komen allebei uit Pijnacker. M is de laatste tijd vooral bekend door zijn electro bezigheden met de bekende Haagse en Rotterdamse electro mannen, I-F (van space invaders, viewlexx, parallax), en wat meer IDM op het Rdamse Clone label wat hij doet onder de naam EOG. Dat electro hitje Love Explosion is ook van hem onder de naam Alden en Tyrel. Ik woon zelf wel in Delft, M woont in Rotterdam, anti kraak somewhere.

M heeft dreads btw voor zolang hij het nog trekt geloof ik, haha.

(zit jij ook in Delft trwns?)

mzl K.

Maarreh... Hoe zit het nu met het verschil in bas?

ik heb ze ook allebei staan,
en ik moet zeggen dat ik de ms20 dagelijks gebruik, en de ms10 nooit!
vraag me niet waarom..
ik kan dus ook niks zinnigs zeggen over het verschil in bas...
oh ja, en de ms20 gebruik ik voornamelijk voor baslijnen die over het algemeen erg dik klinken...

heb ze ook allebei en ms10 osc klinkt hier ook.. ehm.... 'zwaarder' zou ik liever willen zeggen (want ze zijn natuurlijk allebei zo 'vet' als buddha!)

Helaas zijn de vco's niet rechstreex via het patchboard af te tappen dus ze zijn lastig 'clean' te checken... maar zat zelf te denken dat het misschien toch de filtertjes zijn, die op de MS20 net iets meer geknepen zijn in het laag (wellicht agv het hpf)... is ook wel te horen als je hetzelfde externe signaal door MS10 en MS20 jast met filters max open.... meer laag via de MS10 in dat geval.
Maar door de dubbele ultradikke resonantie op de MS20 zijn toch echt wel extreem diepe bassen te poepen hoor! :kont:

p.s. Rumboon en Rumboon hebben zondermeer de vetste lach-oscilator

Doe mij maar een onsje MS-20 ..(het mag ook iets meer zijn)

leuk voor mijn MS-10 en SQ-10 :) om het gezinnetje kompleet te maken

mono poly ms50 lijkt mij super ik zou snel geld bij elkaar sprokkelen voor die 50 ene anders weet je het dat ding moet je niet langs je neus voor bij laten fietsen

Back