X0X Sequencer

INLAND EMPIRE

Ouwe rot
Whats up :)

Ik zoek een goedkope manier om veel X0X stijl patronen te programeren met een hardware sequencer. Iemand suggesties? Hij moet de mogelijkheid hebben om toch wel minstens 2 maten in 1 patroon te zetten. Hij moet ook allerhande easy-2-use edit mogelijkheden hebben. Quantize opties zijn ook zeer welkom. Hij moet minstens 16 tracks per loopje (van minstens 2 maten) hebben. Zenden en ontvangen van MIDI beat clock is een vereiste want ik zou hem graag linken met men mpc4000. De sequencer zal een SP404, een rack sampler & een multitimbral synth triggeren. Het zou moeten dienen als live setup, dus on-the-fly patronen wisselen is een must :) .. track mute/solo enzowvooooortz..

Ik heb een MC303 die soms gebruikt wordt als X0X sequencer. Maar die is onbruikbaar want die loopt steeds uit sync =( .. en heeft maar 1 X0X stijl track en 7 andere die onbruikbaar zijn. Een MC909 is vet maar veel te duur voor enkel de sequencer. Het is eigenlijk de bedoeling dat ik op een goedkope manier de MC909 een beetje nabouw met SEQ + SAMPLER + SYNTH. :z

Tadaaa! :doei:

Attachments

• untitled-2copy.gif
    untitled-2copy.gif
    7,6 KB · Bekeken: 138
ik heb een tr-505 en tr-626 in de verkoop staan, volgens mij wordt die 626 vaak gebruikt hiervoor als lo cost oplossing, maar heb er zelf geen ervaring mee want ben cubase gebruiker.

suc6

Die oude dozen lopen steeds uit sync.. TR707, MC303, TR808,...
(Hoeveel vraag je voor de TR-606?)

Laat die HW seq maar... ik ga software :D
Ik ga mn laptop met Cubase als MIDI sequencer gebruiken. Met een midi controller tracks muten en solo´en. Cubase syncen met de mpc.
Dus nu op zoek naar de goedkoopste multi timbral tabletop synth & een sampler met realtime timestretch :walker:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE
Ik ga mn laptop met Cubase als MIDI sequencer gebruiken. Met een midi controller tracks muten en solo´en. Cubase syncen met de mpc.
Dus nu op zoek naar de goedkoopste multi timbral tabletop synth & een sampler met realtime timestretch :walker:

Gecondoleerd...... snap echt niet waarom software als het walhalla van sequencen gezien wordt.

je zoekt de XOX sequence methode in hardware en kiest nu opeens voor software.

XOX zit overigens in: Yamaha Rm1x/Rs7000/Emu Commandstation/Korg Electribes/Roland MC303/505.

Een MC909 nabouwen met een Sequencen, sampler en synth zou volgens mij uitkomen op een Rm1x (250) 1 of andere Roland JV/XV (voor de MC909 zijn interne sounds) en een losse sampler.

Maar het wordt lastig om de specs van de MC te evenaren denk ik.

Overigens zeg je dat een MC909 te duur is voor alleen een sequencer (zeker als je bedenkt dat de sequencer in een MC909 weinig voorstelt) maar je wilt wel de SEQ + Sampler + Synth nabootsen. Dan is een MC909 toch niet meer alleen een sequencer maar ook een sampler en synth (volledig workstation/ groovebox principe dus).

Maar goed Cubase werkt ook hoor.....heeft zelf alleen geen sample of synth opties aan boord (iets van belang in ieder geval).

Drums programmeren is gewoon ruk in Cubase, daar verandert niemand iets aan.

Origineel geplaatst door INLAND EMPIRE

Een step soft sequencer? :dubbel:

Neem gewoon een MAM SQ16 hardware step sequencer... 8)
Op 16 midi kanalen 16 verschillende patterns tegelijk uitsturen. *D
Ow ja en er zit ook een dyn synch op de sq16! :okdan:
Mieter dus maar weg die computer...:dubbel:

mamsq16_1.gif

:D
ja mannekes ik weet het ook ni goe hoor.. daarmee kom ik hier heeej ;)

Nee maar de drum sequencer in Cubase en Nuendo is reuzecool!!

Acidfever, de MC909 nabootsen qua principe/specs, niet qua nutteloze sounds & sampler.

Twee hardware bakken syncronizeren gaat bij altijd de mist in. Een software seq + mn mpc via midi beat colck of mtc daarentegen gaat zeer goed.

De X0X stepsequencer heb ik enkel nodig om lekker snel drums te programeren maar met cubase gaat dat zeker zo snel.

Ik heb er een nachtje over geslapen en ik ben tot het volgende resultaat bekomen.

- Mn PIII laptop met Qbase & een Emagic MT-4 als main (en enige) MIDI sequencer. Daarop een MIDI controller met knopjes zodat ik MIDI tracks kan muten/solo´en in Qbase. (Dit is mogelijk, toch?)

- Mn MPC4000 als uitgebreide sampler, MIDI controller. 32 programs kan ik triggeren met Qbase MIDI. Andere progroams zullen allerlei samples, akkoorden, FX, etc bevatten, die live getriggered worden met de 16x6 pads

Mn Desktop PIV zal een Emu 1212M krijgen. En daar gaat de ADAT uitgang vd MPC in. De 1212M PC zal Ableton Live 4 krijgen waarin ik ook softsynths/ samplers/ loopers met de PIII Qbase laptop zal triggeren. De UC33 zal Live remoten. In Live komen ook FX op de uitgangen vd MPC4000

Mn MC303 wordt getriggered door de PIII laptop met Qbase.

Mn Roland A-33 heeft 2 MIDI uitgangen waarmee ik verschillende Rhodes, gitaar, piano akkoorden zal triggeren, dit gebeurt dan ook live.

Ik ga ook 1 plaatje laten persen met allerhande sounds (vocals, saxjes, FX, ...) om mee te skratchen. Er is dus ook een mixtafel aanwezig (Ecler HAK 320, Technics skratch mixer, 2x SL1200, scratch platen)

Alle audio uitgangen gaan uiteindelijk in een Behringer UB1202 die 1 bus heeft waar een Lexicon MPX100 aan aangesloten wordt.

Dus de bedoeling is dat Qbase een ganse MIDI song heeft van 1 à 2 uur, met tempo change.

De set zal geperformed worden door 2 mensen.

Dus eigenlijk heb ik niet veel meer nodig.. :)
-Lexicon MPX-100 (2de hands: 100€)
-Emu 1212M (nieuw: 200€)
-Flighcase om mn grote PIV desktop PC in te proppen of die desktop inbouwen in een 19inch rack case.. (??? €)
-Een flatscreen kan ik wel een dagje lenen (0€)
-Compressor om op de eindmix wordt geleend (0€)
-skratch plaatje persen (2x 20 min) (50€)
-extra MIDI interface (+- 50€)
- MIDI controller met knopjes: Micromodul LX-1 (??? €)

-> 400 + (eventueel) een flightcase en een Micromodul LX-1

Met deze setup wisselen we misschien niet live van patronen. Maar nu hebben we wel meer tijd om met de MPC pads, Roland toetsen, FX, synths & turntables te spelen. De bas & drums zijn immers voorgeprogrammeerd, zij vervangen de drummer en de basist. Ik zal er ook voor zorgen dat er steeds een paar sequences klaar staan in de MPC4000. Als dan de laptop crasht of dood gaat heb ik nog backup. Ook kan de MPC4000 sequencer gebruikt worden om tussenstukjes te spelen, als we Qbase muten.
Ik denk er ook aan om de toetsen apart op te stellen. Zo lijkt het alsof we met een echte toetsist spelen :)
Dan gaan we ook de turntables apart opstellen en we hebben een echte band :okdan:

Muziekstijl: We gaan beginen met hiphop en skratchgeweld. Dan overgang naar lounge, dan drum n bass en dan eindigen met house. :dj:

Origineel geplaatst door Acidfever

Drums programmeren is gewoon ruk in Cubase, daar verandert niemand iets aan.
Ben ik niet mee eens. Wat dacht je van een loopende sequence/part met de drumeditor?

Als je bedoelt voor live improviseren dan heb je gelijk.

Origineel geplaatst door Jena_mu6
???????????????????

jaaaaaaa... je leest het goed! ;)

mn Roland drumdozen lopen altijd uit sync na een half uur.. Een computer heeft dit niet! En mn MPC natuurlijk ook ni!! Die is rete strak :D

Back