monitoren met een motu 24 io

beocreem

Ingeburgerd
hallo,

Ik heb een vraag over het monitoren van mijn synths via cubase sx2.2. Ik werk nu met een analoog mengpaneel en kan dus mijn synths niet direct met de plug ins van cubase beluisteren. Ik maak basslines, en neem ze dan in audio op om erna de compressie e.d. in audio te doen.

Nu was ik aan het denken dat als ik mij een motu 24io interface haal, dan kan ik dus bij cuase mijn 24 ins, naar 24 audio kanalen sturen en daar direct de compressie en delays overheen zetten zodat ik meteen een finisched product kan horen. Ik neem aan dat dit kan met de monitor functie van cubase....

Nu was ik mij alleen aan het afvragen hoe dit nu met de latency van de geluidskaart zit.. Is dit uberhaubt wel mogelijk wat ik wil, of gaat dat toch een te grote latency geven. .

Heeft iemand ervaring met het rechtstreeks binnenbrengen van je synths in je pc...

ik hoop dat iemand mij kan adviseren, want ik zou het jammer vinden om eerst de kaart et moeten kopen om er daarna achter te komen dat het niet werkt zoals ik mij had voorgesteld.

Ik heb een pc amd 2200+ , 1 gig intern geheugen en nog een powercore ingebouwd.

Ik gebruik 2x een Motu 24io, echter in combinatie met Logic 5.5 op de pc (2,8Ghz, 1gig) en ben er heel tevreden over. Alle 48 kanalen zijn via de "audio inputs" van Logic live te horen. De latency is voor mijn gevoel heel acceptabel, ik kan gewoon spelen op mijn synths zonder dat ik vertraging merk. (ASIO drivers) Het is wel zo dat Logic processor power gebruikt heeft voor het monitoren van alle inputs, dus als bepaalde audio-inputs niet gebruikt worden, schakel ik ze (in Logic) uit als de song zwaar belast wordt met software plugins ed.

Grote voordeel is natuurlijk de total recall van zo'n setup. Het aansluiten van randapparatuur zoals reverb is tevens een eitje want de Motu 24io beschikt zowel over inputs en outputs natuurlijk. De in- en uitgangen zijn gebalanceerd dus dat is ook mooi meegenomen, maar ongebalanceerde apparatuur is ook aan te sluiten hoor. Verder nog een Mackie Control en klaar is kees. :)

NB: er is 1 maar, let bij eventuele aanschaf op dat je de laatste versie PCI-424 kaart hebt. Eerdere versies gaven problemen. Spreek uit eigen ervaring. :(

hey,

Das heel goed om te horen !! Mijn idee klopt dus, ik heb zo met mijn Behringer controls :-) ongeveer dezelfde setup staan dan als jij.
Ik ga zowiezo voor nieuwe motu's want ze zijn 2e hands bijna niet te krijgen. nog een paar vraagjes:

1 als ik een tweede 24 io erbij koop hoef ik alleen maar de uniy te kopen he, ik geloof dat de kaart maar eenamlig is.

2 hoe sluit ik mijn hardware lexicon reverb dan aan.. kan ik via een send in cubase werken dan?

3 kan ik bv mijn terratec dmx6fire laten zitten, of moet die er uit om de motu bug vrij te laten draaien..

Origineel geplaatst door beocreem
hey,

Das heel goed om te horen !! Mijn idee klopt dus, ik heb zo met mijn Behringer controls :-) ongeveer dezelfde setup staan dan als jij.
Ik ga zowiezo voor nieuwe motu's want ze zijn 2e hands bijna niet te krijgen. nog een paar vraagjes:

1 als ik een tweede 24 io erbij koop hoef ik alleen maar de uniy te kopen he, ik geloof dat de kaart maar eenamlig is.

2 hoe sluit ik mijn hardware lexicon reverb dan aan.. kan ik via een send in cubase werken dan?

3 kan ik bv mijn terratec dmx6fire laten zitten, of moet die er uit om de motu bug vrij te laten draaien..

1. Wat bedoel je met uniy? (edit: oh, unit bedoel je?) Ja, kaart is inderdaad maar eenmalig. Er kunnen maximaal 4 Motu apparaten welke zijn uitgerust met "Audiowire= Motu's eigen busverbinding" aangesloten worden op de PCI-424 kaart. Bij aanschaf van een 2e 24io zit deze kabel erbij. Je zou dus met 4x 24io kunnen werken is 96 inputs en 96 outputs. Maar dit pleegt wel een aanslag op je pc denk ik.

2. output 24io naar input reverb en output reverb naar input 24io. En dat 2x als je stereo wil werken. Hoe je met Cubase een send daarvoor moet configureren weet ik niet, maar ik weet bijna wel zeker dat het mogelijk moet zijn.

3. Oei, tricky vraag. Mijn eerste reactie zou zijn dat het in principe mogelijk moet zijn om met meerdere geluidskaarten in 1 pc te werken. Maar het zou me ook weer niet verbazen als het niet zo is. Dit hangt domweg van te veel factoren af welke ik niet kan overzien. Aan dit antwoord heb je dus ook niks. 8o)

Origineel geplaatst door bronswerk
1. Wat bedoel je met uniy? (edit: oh, unit bedoel je?)

ja sorry bedoelde ik inderdaad :-)

Ja, kaart is inderdaad maar eenmalig. Er kunnen maximaal 4 Motu apparaten welke zijn uitgerust met "Audiowire= Motu's eigen busverbinding" aangesloten worden op de PCI-424 kaart. Bij aanschaf van een 2e 24io zit deze kabel erbij. Je zou dus met 4x 24io kunnen werken is 96 inputs en 96 outputs. Maar dit pleegt wel een aanslag op je pc denk ik.[/B]

hoeven er natuurlijk ook geen 4 te zijn, in de praktijk denk ik niet dat ik al mijn synths gebruik in een track, vind het toch ook fijn om met audio te werken, dus neem na de grove opbouw meestal mijn synths al allemaal op, waardoor ze weer allemaal vrij komen, dus 24 zal genoeg zijn.

2. output 24io naar input reverb en output reverb naar input 24io. En dat 2x als je stereo wil werken. Hoe je met Cubase een send daarvoor moet configureren weet ik niet, maar ik weet bijna wel zeker dat het mogelijk moet zijn. [/B]

Ja bedacht het me gisteren ook, als het goed is kan ik mijn send kanaal naar maakt niet uit wat voor output op de motu sturen. Op dat send-cubase kanaal geen insert, door sturen naar Reverb, terug via een input naar audio kanaal.. voilla!

3. Oei, tricky vraag. Mijn eerste reactie zou zijn dat het in principe mogelijk moet zijn om met meerdere geluidskaarten in 1 pc te werken. Maar het zou me ook weer niet verbazen als het niet zo is. Dit hangt domweg van te veel factoren af welke ik niet kan overzien. Aan dit antwoord heb je dus ook niks. 8o) [/B]

beter maar niet doen denk ik. . . . of misschien voor mijn reverb gebruiken :-) . . . . ik denk er nog ff over.

Anyway thx a'lot

Back