TASCAM US-122 spontane reboot

MCv2

Ingeburgerd
Hallo beste synth-forummers,

Ik heb al een goede tijd de TASCAM US122 externe geluidskaart, en deze werkt erg fijn.
Het enigste probleem is het volgende:

Ik werk met FLStudio (5) en elke keer als ik een project wil openen met de US122 als geluidskaart ingesteld, krijg ik na enkele seconden een blauw scherm, waarna mijn laptop spontaan reboot. Ik heb zo'n beetje alle instellingen nagekeken (ASIO panel, Audio settings in FLstudio), niet schijnt te helpen.
Nu zit ik dus met de vervelende work-around dat elke keer als ik een project wil openen, ik eerst de Audio settings in FLStudio op m'n interne geluidkaart moet zetten, dan het project openen (dit werkt gewoon), en dan weer moet switchen naar US-122.
Erg vervelend, en niet zoals het hoort !

Ik heb overigens ook de nieuwste drivers gedownload van de TASCAM website, dit heeft het probleem helaas niet opgelost.

Heeft er iemand soortgelijke ervaringen met de US122 en weet hoe ik dit op kan lossen?

Bvd,
MCv2

Re: TASCAM US-122 spontane reboot

Ik niet zo'n dergelijke kaart, maar ik denk dat ik ook voor andere (vreemde) gedragingen geldt: Wat voor programma's draaien er allemaal nog meer op de achtergrond? Probeer zoveel mogelijk (onnodige?) programma's op de achtergrond uit te schakelen en wellicht daarmee de oorzaak van het probleem uit de wereld te helpen.

Een programma wat je daarbij zou kunnen helpen is End it All.

Suc6

Re: TASCAM US-122 spontane reboot

Origineel geplaatst door MCv2
Hallo beste synth-forummers,

Ik heb al een goede tijd de TASCAM US122 externe geluidskaart, en deze werkt erg fijn.
Het enigste probleem is het volgende:

Ik werk met FLStudio (5) en elke keer als ik een project wil openen met de US122 als geluidskaart ingesteld, krijg ik na enkele seconden een blauw scherm, waarna mijn laptop spontaan reboot. Ik heb zo'n beetje alle instellingen nagekeken (ASIO panel, Audio settings in FLstudio), niet schijnt te helpen.
Nu zit ik dus met de vervelende work-around dat elke keer als ik een project wil openen, ik eerst de Audio settings in FLStudio op m'n interne geluidkaart moet zetten, dan het project openen (dit werkt gewoon), en dan weer moet switchen naar US-122.
Erg vervelend, en niet zoals het hoort !

Ik heb overigens ook de nieuwste drivers gedownload van de TASCAM website, dit heeft het probleem helaas niet opgelost.

Heeft er iemand soortgelijke ervaringen met de US122 en weet hoe ik dit op kan lossen?

Bvd,
MCv2

DAT HEB IK OOK! en een vriend van mij die ook de us122 heeft heeft precies hetzelfde.
echt een bug in de drivers denk ik in combo met FLstudio.

echt ziek word je ervan.;{

ik heb soortgelijke ervaringen met de US122;
bij mij blue screende hij zodra ik een cdrommetje wilde afspelen; bij het inladen werd steeds gereboot

alle instellingen gecheckt, gemeld bij Tascam etc. maar niks bracht soelaas

totdat...

ik een keer een virus had en voor de zekerheid maar mijn hele harde schijf heb geformatteerd en alles opnieuw heb geinstalleerd; daarna had ik geen enkel probleem meer

ik zou je dus aanraden een schone Windows install te doen
is even werk, maar het gaat je zeer waarschijnlijk wel helpen

nog een beter idee; Tascam wegdoen en aan de firewire gaan
ik werd zelf gek van de latency van 22 ms en heb met mijn audiophile firewire van M-audio in middels hardware achtige latency's

succes !

Origineel geplaatst door chilistein
ik heb soortgelijke ervaringen met de US122;
bij mij blue screende hij zodra ik een cdrommetje wilde afspelen; bij het inladen werd steeds gereboot

alle instellingen gecheckt, gemeld bij Tascam etc. maar niks bracht soelaas

totdat...

ik een keer een virus had en voor de zekerheid maar mijn hele harde schijf heb geformatteerd en alles opnieuw heb geinstalleerd; daarna had ik geen enkel probleem meer

ik zou je dus aanraden een schone Windows install te doen
is even werk, maar het gaat je zeer waarschijnlijk wel helpen

nog een beter idee; Tascam wegdoen en aan de firewire gaan
ik werd zelf gek van de latency van 22 ms en heb met mijn audiophile firewire van M-audio in middels hardware achtige latency's

succes !

Bedankt voor je reactie,

maar.. mijn laptop is net weggeweest voor reparatie (harde schijf kapot), en er staat dus een clean install op. Ook zonder onnodige programma's op de achtergrond blijft het crashen.

Met de latency heb ik eigenlijk geen problemen, ik gebruik alleen een midi keyboard, en dat werkt eigenlijk gewoon goed.

Misschien toch een bug in de drivers icm FLstudio ? (ik hoop het niet, ik word gek van de haast verplichte workaround :( )

ik heb ook vaak geprobeerd te cleanen, maar daarna had ik het nog.
het is bij alleen met FLstudio.

met madtracker heb ik geen last als ik bepaalde plugs laadt, dezelfde crashen wel FL.

Sommige plugins (Absynth, EMU Xboard) hebben er inderdaad ook een handje van om te crashen :(.

Hier wordt een mens dus niet blij van :erm: :erm:

TASCAM 428 heeft hetzelfde probleem.
vooral een project in Fruityloops openen terwijl de VST die gebruikt wordt, niet meer op je schijf staat.
Dat is lachen!

ik had dezelfde workaround: eerst de primary sounddriver kiezen.

ahh goede tip van die workaround.

schilt een hoop huilen.=(

Die workaround is inderdaad de enige (en best handige, nu ik weet dat het niet oplosbaar is) oplossing.

Het enige mindere is, dat als je snel ff een projectje wil openen, je meestal nét te laat erachter komt dat je sounddriver niet teruggezet is... Weer lekker rebooten :)

Origineel geplaatst door AlonsoMos
Vooral de spikes die tijdens het rebooten door de TASCAM naar de versterker gestuurd worden, zijn ERG goed :)

Jah ik vraag me nog steeds af of dat wel goed is voor m'n monitorretjes :confused:

Origineel geplaatst door AlonsoMos
ECHT NIET :)

Maar goed, ze krijgen natuurlijk wel wat vaker wat te verduren.
Welke heb jij?

nEar o5 by ESI :)

M'n eerste setje, klinken erg lekker (ook al heb ik geen vergelijkings materiaal :) )

Schop...

Ik irriteer me verschikkelijk... ja ik heb het probleem nu ook regelmatig.

Inderdaad in fruity loops, maar ook in cubase!
Ik hoef dan niet eens zo verschrikkelijk veel sporen/vst/vsti te draaien, maar op een gegeven moment freezed de computer spontaan enkele seconden, dan loopt loopt ineens mijn geheugen vol, blauw scherm, klap, reboot...

Aaargh, zijn er al inmiddels oplossingen gevonden?

IK heb de nieuwste Tascam drivers...

us122

us122

De us122 heeft nog al eens problemen met veel usb poorten.

e.a. heeft iets te maken met de voedings spanning op de poort.

een active usb hub lost veel problemen op

Re: us122

Re: us122

Origineel geplaatst door MULDER MAN
in FL6 schijnt het niet meer voor te komen

Is dus ook bij cubase.

Origineel geplaatst door i4/acidjunkies
De us122 heeft nog al eens problemen met veel usb poorten.

e.a. heeft iets te maken met de voedings spanning op de poort.

een active usb hub lost veel problemen op

Ik heb ook een vermoeden dat het met de usb connectie te maken heeft.
Ik zelf heb 2 usb poorten waar aan één een (passieve) hub hangt en aan de andere de tascam alleen.
Ik ga eens wat testen met de hub eraf.

Een andere optie is dat de usb poorten van de computer zelf gewoon brak zijn, waardoor er spanningsverschillen voorkomen en de tascam er mee nokt. Ik weet dat MULDER MAN dezelfde laptop als mij heeft, dus het zou goed kunnen dat we daarom ook hetzelfde probleem hebben. Als dat het geval zou zijn, zou idd een actieve (dus gevoede) usb hub misschien kunnen helpen.

Back