Midi-controller i.c.m. Live

Ensemble

Ouwe rot
Hallo,

Sinds kort dus ook met Live aan de gang en daarom ben ik nu op zoek naar een geschikte midi-controller.

Ik heb de Mackie Control Universal en die is prima, behalve als je midi-learn functies wil hanteren, dan ontdek je ineens dat het MCU-protocol toch anders is dan even een hardware knop aan een functie in je software koppelen.

Ik wil dus een steady controller met knoppen, sliders en een beetje mooi uiterlijk.

Wie?

Dank

ik geil op en ben aan het sparen voor de Bitream3X :D

lijkt me echt een te gek ding.

bs3x_2_1024.jpg

Dank jongens,

Die evolution en behringer dingen zijn altijd wel een optie maar eigenlijk wil ik toch iets meer.

Die bitstream ziet er wel erg lekker uit en die zal ik ook maar eens nader bestuderen.

Zijn er mensen de de Novation Remote 25 gebruiken i.c.m. Live?
En wat zijn daar de ervaringen mee?

Is alles lekker makkelijk toe te wijzen etc?

Ik wil dus eigenlijk naast de knoppen en sliders nl. ook wel een twee-octaafs toetsenbord.
Gewoon voor op mijn desktop even snel wat accoordjes spelen.

Ciaoo

je kan in live alles met alle midi controllers remoten. Live is er ideaal voor.
Check die kleine remote bakjes eens, de Micromodul. Speciaal gemaakt voor Ableton Live. Verkrijgbaar ziijn een draaiknop -, schuif - en drukknopversie. Ze zijn klein en redelijk goedkoop. 8~

Als je bv die drukknopversie (de LX-1) met een Evolution UC33 combineert, ben je al een heel eind... Je hebt al een Mackie schuifbord, misschien volstaan de LX-1 & een UC16 wel...

Ik verwacht m'n bitstream 3x morgen of woensdag! :P Ik zal wel even een fotootje plaatsen...

bitstream 3x in combinatie met faderfox is echt te gek!

Cisco,

Waar heb jij die 3X uitgeprobeerd dan? hebben ze hem bij Feedback of een andere muziekzaak?

Speedy J?!

What the fuck, ik ga hem gelijk bestellen:D

Ik vraag me allen af of die knoppen niet te dicht op elkaar zitten?

Origineel geplaatst door Ensemble
Speedy J?!

What the fuck, ik ga hem gelijk bestellen:D

Ik vraag me allen af of die knoppen niet te dicht op elkaar zitten?

haha..! :D nee niet daarom, maar het is gewoon de meest complete controller voor mijn doeleinden.

Origineel geplaatst door Ytse
Mijn Bitstream komt waarschijnlijk morgen aan. Ik heb al twee faderfoxes. Mijn Evolution UC-33 gaat in de verkoop zodra mijn Bitstream binnen is.

Wanneer heb je 'em besteld? Mijne is nog steeds niet binnen, terwijl ups toch wel vrij snel is?!

Origineel geplaatst door Cisco
Wanneer heb je 'em besteld? Mijne is nog steeds niet binnen, terwijl ups toch wel vrij snel is?!

28-10 besteld. 31-10 shipped. Heb je geen tracking code gehad? Kan je zien waar het pakje is op ups.com.

Origineel geplaatst door Ytse
28-10 besteld. 31-10 shipped. Heb je geen tracking code gehad? Kan je zien waar het pakje is op ups.com.

Jawel, volgens de tracking code staat ie nog in Marseille. Maar Ups verzendt s'nachts, dus denk dat ie morgen in NL is en 'em donderdag over de vloer krijg?! ;) Hoop ik althans... :D

Ik plaats wel ff een fotootje zodra dit beestje binnen is. :)

Back