s-330 drums......?

falafelbiels

Learning to wiggle
Hallo, is er iemand die wel eens een roland s-330 gebruikt (heeft)?

Ik wil graag drumloops op het ding triggeren vanaf een Boss dr. 202.
Die drumloops worden uiteraard wel opgeknipt in meer dan 2 stukken en volgens mij kun je op dit apparaat maar 2 samples in een patch kwijt. Kan iemand mijn vermoedens bevestigen?

Ik ben benieuwd...

bedoel je de roland s330 sampler?
Ik weet niet hoeveel samples je er precies in kan stoppen. Ik weet wel, dat de maximale sampletijd 28 seconde is....maar dat kan ook 14 zijn...weet ik niet helemaal zeker....
Dus alles is afhankelijk van hoe lang je samples zijn....

Als ik het goed heb is de S330 de module versie van de W-30, echter zonder sequencer.

In de W-30 kun je per patch aan elke toets een bepaalde sample toewijzen (dus absoluut geen beperking tot 2 samples per patch).

De sample tijd is in de W-30 14 seconden op 32kHz, 28 op 16kHz

equate

Laatst gewijzigd:
Kijk, dat is het antwoord dat ik wilde horen (tenminste, deels) en zo snel nog wel! Bedankt! Waar ik nu benieuwd naar ben is hoe ik dat aanpak. Suggesties iemand?

En oh ja, als er iemand een RGB monitor met zo'n xtig-polige din-aansluiting over heeft dan hoor ik het graag...

Groeten,
Niels

ja, zoiets...maar dan wel aub met een monitor en als het even kan een muis...want anders......da horror...da horrorrrr.....

- ga naar edit > split
- assign 1st&2th
- sample kiezen
- op het virtuele toetsenbord / via triggerpad van boss de sample naar de willekeurige toets assigne...

tip: handleiding al doorgelezen?

Ja, die heb ik gelezen. Maar het was een gekopiëerd exemplaar en degene die dat ding gekopiëerd heeft had op dat moment een enorme kater geloof ik. Bedankt voor de info overigens....

Voor die RGB monitor moet je eens rondneuzen bij ooms, tantes, buren, vrienden ed die een oude Sony MSX computer hebben liggen. Die RGB kabels werken op de roland samplers, net als MSX-muizen en tekentableau's (nms1160 als ik me niet vergis)

Nou luitjes,

Ik ben het hele weekend aan het puzzelen geweest en juist van die split-afdeling begrijp ik helemaal niets. Ik begrijp wel wat de bedoeling is, maar hoe het werkt???????

Op een gegeven moment had ik dan wel een drumloop in 2 stukken (Kick&snare) die ook speelde vanaf de kick- en snare pads. Maar waarom?????

Moet ik voor die 2 samples 2 verschillende patches aanmaken die ik op hetzelfde midikanaal trigger ofzo?

vragen, vragen, vragen......

Ik was eigenlijk van plan om het ding on the road te gebruiken, maar ik denk dat 'ie gewoon m'n rack ingaat om de multitimbrale kwaliteiten van m'n s3000xl te ondersteunen. Ik heb eigenlijk alleen maar moeite om er een werkbare drumkit op één midikanaal te op te maken.

In ieder geval bedankt allemaal!

ik neem aan dat de pads van je dr220 overeenkomen met een noot?
dan moet je dus in de sampler de sample op de desbetreffende noot van je patch zetten...je 'kick' pad stuurt c1 (ik heeb geen verstand van noten, maar volgens mij is het de c1..)...dan zet je je kick op c1 van de patch...

en je kan dat allemaal in dezelfde patch doen, als ej ze via hetzelfde midi kanaal wil triggeren...

zo iets...geloof ik....toch?

en ik gebruik gewoon een enkel audio (tulp)snoertje om mijn sampler aan mijn commodor monitor te hangen...(die ik gevonden heb langs de straat...)

Back