M-Audio + Audigy 2?

Keywizz

Stamgast
Hey!

Ik heb sinds kort een M-audiophile 2496. Gisteren aan toe gekomen om het ding een keer te installeren. Echter, er zit ook een Creative Audigy2 in m'n pc. Kan ik nu de M-audiophile naast de Creative draaien of moet ik voor de games de Audigy laten zitten? Oftewel, is de Audigy overbodig?

Mvg
Keywizz

Ik wil ze toch naast elkaar houden. Echter, ik krijg nu een hardware conflict. Wanneer ik de M-audio als eerste installeer en daarna de Audigy, dan pakt hij de drivers van de Audigy niet. Andersom ook. Iemand ditzelfde gehad? Oftewel: hoe kan ik een M-aUdiophile en een Audigy 2 naast elkaar installeren?

Origineel geplaatst door Keywizz
Ik wil ze toch naast elkaar houden. Echter, ik krijg nu een hardware conflict. Wanneer ik de M-audio als eerste installeer en daarna de Audigy, dan pakt hij de drivers van de Audigy niet. Andersom ook. Iemand ditzelfde gehad? Oftewel: hoe kan ik een M-aUdiophile en een Audigy 2 naast elkaar installeren?

Mijn vraag is eerder.....waarom zou je die naast elkaar willen draaien ? de M-audio doet het ook onder games dus lijkt mij een beetje overbodig om een mindere kaart te willen laten zitten.

Ik weet dat bij de E-MU kaarten (min of meer uit dezelfde stal als de Audigy) onmogelijk is om daar een kaart naast te zetten. Dat wordt niet ondersteund. Mogelijk geldt hetzelfde voor de Audigy.

Je Audigy ondersteund EAX3 (misschien ook 4)
Da's om beter geluid bij games te emuleren via hardware. Oftewel wordt eindelijk die DSP in je Audigy voor iets nuttigs gebruikt. Dit is niet iets wat je M-audio ondersteund.
Is dit belangrijk? Niet echt, het is wel grappig en als je kickt op ruimtelijke sound tijdens gamen zou ik gewoon die Audigy2 blijven gebruiken.

Naast elkaar draaien is trouwens geen probleem hoor.

2 geluidskaarten naast elkaar is wel praktisch als de 1 met ASIO bezig is en je de ander kan gebruiken om samples te auditten.

Dus 2 kan wel. Maar hoe gaat dat dan met speakers? Die sluit je toch op 1 geluidskaart aan (Audigy in mijn geval, omdat de aansluiting niet past op de 2496). Maar aan mijn M-audio moet ik dan apparte speakers koppelen, want hoe krijg ik dan anders geluid?

Zegt de term mixer je toevallig iets?

Ja, weet het. Nee, heb geen mixer. Ik zit ook nog maar net in de wondere wereld die pcmuziek heet. Neem in principe alles op met mijn Korg wordkstation. Capaciteitstechnisch gezien heeft dat zijn beperkingen, dus dan biedt de pc uitkomst.
Ik wist ook niet dat ik het in die richting moest zoeken. Maar dat is wellicht wel handig ja. Nog wat tips voor een goedkope mixer?

Origineel geplaatst door fuse

2 geluidskaarten naast elkaar is wel praktisch als de 1 met ASIO bezig is en je de ander kan gebruiken om samples te auditten.

En dat kan alleen met 2 kaarten??.....hmmzz

Exilim,

Ik hou me nog het meest vast aan jou replies. Ik wil gewoon 1 geluidskaart. Ik denk dat ik beter de Creative eruit kan halen en dan moet ik maar even kijken hoe ik de speakers aan de M-audio kan bevestigen. Die aansluitingen komen namelijk niet overeen met de Audigy 2. Is dan een Mixer de enige oplossing (hoop het niet....) hiervoor?

De uitgangen van een Audiophile zijn gewoon cinch dus die kun je aansluiten zoals je je cd speler op een vesterker aansluit. Je kan inderdaad geen pc speakers erop aansluiten maare dat lijkt me ook erg zonde. Dus het is een vesterker en/of een mixer.

Oh en volgens mij (ben niet zo bekend met workstation hoor) kun je beter je korg midi aansturen en die aansluiten op de input van je geluidkaart zodat je gewoon op je pc alles kan mixen.

Origineel geplaatst door Keywizz
Exilim,

Ik hou me nog het meest vast aan jou replies. Ik wil gewoon 1 geluidskaart. Ik denk dat ik beter de Creative eruit kan halen en dan moet ik maar even kijken hoe ik de speakers aan de M-audio kan bevestigen. Die aansluitingen komen namelijk niet overeen met de Audigy 2. Is dan een Mixer de enige oplossing (hoop het niet....) hiervoor?

een mixer is niet de enige oplossing. je kan gewoon de mini-jack stekker via een verloopstekker omzetten naar tulpstekkers.

http://www.allekabels.nl/product.php?cat=0&product=27

is wel wat goedkoper dan een mixer ;)

Behringer UB802 hebbie voor 48 euries.
Passen beide geluidskaarten op, plus je korg workstation.
Heb je een lijntje naar je audiophile geluidskaart én naar je monitors.
Plus nog een headphone uitgang met eigen potmeter.
Hou je nog 2 kanalen met pre-amps voor bijv microfoons over.

Ik zeg niet dat het moet of zo. Mij lijkt het handig, maar jij bent mij niet natuulk. ;)

Origineel geplaatst door RPH
een mixer is niet de enige oplossing. je kan gewoon de mini-jack stekker via een verloopstekker omzetten naar tulpstekkers.

http://www.allekabels.nl/product.php?cat=0&product=27

is wel wat goedkoper dan een mixer ;)

Ah! Dat zocht ik!

Ok, het is misschien wat jammer om de pc speakers op de M-audio aan te sluiten, maar dan kan ik nog wel gewoon m'n games spelen en luisteren. Als monitoren gebruik ik een hoofdtelefoon.

De Audigy gaat er dus uit!

Pc speakers op een M-audio kaart is als een 2 liter v6 in een ferrari als je het mij vraagt ziet er leuk uit maar je heb er niks aan. Ook een koptelefoon is vaak geen succes als monitoring....maar dat hoor je zelf wel zodra je je mix op andere installaties gaat luisteren.

Exilim, ik weet het. Ik heb momenteel nog geen goede monitoren. Ik weet zelf heel goed hoe belangrijk het is dat je alles goed bij elkaar uitzoekt. Het probleem is dat ik nu alles bij elkaar zoek en dat gaat stukje bij beetje! Maar thanks!

Back