Waarom mix een laag volume?

Origineel geplaatst door King of Snake
Helemaal platgestampt en geen enkele dynamiek meer. Waveform is een groot blok, en je VU meter komt nauwelijks nog van z'n plaats (-0.1 dB).

Cool. Dan hebben we helemaal geen dure 96kHz/24bits converters meer nodig.
Ook alle faders en knoppen kunnen we nu vervangen door schakelaars (aan/uit & L/mid/R).

:okdan:

Over platstampen van je mix zodat hij luider zou zijn op de radio:

Broadcast processing is complex and sophisticated, and was tuned for the recordings produced using practices typical of the recording industry during almost all of its history. In this historical context, hypercompression is a short-term anomaly and does not coexist well with the �competitive� processing that most pop-music radio stations use. We therefore recommend that record companies provide broadcasters with radio mixes. These can have all of the equalization, slow compression, and other effects that producers and mastering engineers use artistically to achieve a desired �sound.� !!!! What these radio mixes should not have is fast digital limiting and clipping. Leave the short-term envelopes unsquashed. Let the broadcast processor do its work.

aldus Robert Orban en Frank Loti (omnia).

Dit is onze hedendaagse (radio) muziek...
Behoorlijk kl*te om te knippen soms voor mijn mixen,
dat zal wel de rede zijn, soort modern watermerk ;)

Attachments

• compressie.jpg
    compressie.jpg
    75,9 KB · Bekeken: 101
Dit is onze hedendaagse (radio) muziek...

En de winst van platslaan voor radio is er dus niet.... Dus, waarom??

Origineel geplaatst door Tactic

Goeie...ik heb het al eerder gepost, het is een soort van wie de grootste bek heeft.
Geeft alweer duidelijk aan dat muziek niet meer voor de soul wordt gemaakt (vanuit
de platenbazen optiek) maar puur als een vorm van "make money, no metter how".

zit hier toevallig op m'n werk een commercial te maken voor het nieuwe verzamelalbum van de Eurythmics

hee wat leuk, doe je ook commercials? :)

Compressie is HET toverwoord. Ja!!!! alles PLAT compressen, zo kom je er.

Ik zou zeggen ga eerst eens studeren en kom later terug.

zit hier toevallig op m'n werk een commercial te maken voor het nieuwe verzamelalbum van de Eurythmics. Staat dus ook een nieuw nummer op, en moet je dat eens vergelijken met de mix van die oudere jaren '80 nummers. Helemaal platgestampt en geen enkele dynamiek meer. Waveform is een groot blok, en je VU meter komt nauwelijks nog van z'n plaats (-0.1 dB). Het klinkt uiteraard evenredig slecht.
't is toch eigenlijk te triest voor woorden dat zelfs, of juist, grote en bekende bands hun muziek zo laten verkloten.

Da's geen goeie reclame hoor ;)

gewoon zo hard mogelijk mixen
zet een flinke distortion op de eindmix
en verkoop het als hardcore!
al die simpele zielen horen het verschil toch niet!

Origineel geplaatst door Tactic

uiteindelijk zijn er 3 redenen om een platte mix te willen hebben

1: de cd-wisselaar in het cafe.. je wil echt niet dat jou mix onderdoet voor de anderen. Dat er beter een compressor-limiter tussen de cd-wisselaar en de speakers in diat cafe kan zitten even daargelaten..

2: je mp3tje/cdtje moet toch echt wel zo hard als de concurrerende muziek in je genre. Anders voel je je toch een beetje ge0wnd :)

3: platte mixen "lijken" in studio's/afluisterplekken die akoestisch niet zo super zijn vaak net iets beter te klinken dan normale mixen. Heeft misschien iets met saturatie van je geluidsveld te maken ofzo? (ben geen akoesticus, kweet t niet:P)

uiteindelijk zijn er een biljoen redenen te verzinnen waarom je geen platgeslagen mix wilt, maar deze 3 redenen zijn kennelijk sterk genoeg om de boel toch richting de platte mix te kantelen.

Heeft vast iets te maken met t feit dat iedereen zn ongemasterde mix vergelijkt het geluid van een gemasterde mix, dat t volume zo opklimt.

We zijn trouwes wel een beetje op een punt aangekomen dat ik niet verwacht dat t allemaal nog harder zal worden, dat scheelt dan iig wat :okdan:

tgaat vaak om harder ja .. een beetje de gabber in ons. Neem de reclame op tv die knalt er mega hard uit .. Nog even en de laatste muziekliefhebber zet de radio uit .. Ik denk dat er ooit voor commerciele doeleinden een de-compressor komt . of 2 seeds met en zonder. Tis een legale manier van verkrachten .

24 bits klingt beter ja .. maar beetje zinloos geweld

ik heb nu als backup een setje philips hi-fispeakers uit t begin vd jaren 70, die gaan heeeel naar klinken bij overgecompreste shit (uitgestuurd op +4db) dus das wel een handig geheugensteuntje ;)

Origineel geplaatst door AdDM
ik heb nu als backup een setje philips hi-fispeakers uit t begin vd jaren 70, die gaan heeeel naar klinken bij overgecompreste shit (uitgestuurd op +4db) dus das wel een handig geheugensteuntje ;)

Zeker die Motional Feedback 541 actieve dingen.

:D

t zijn passieve..

type 22rh354/012 4 ohm 35 watt :P

in die tyd hadden speakers nog geen naam nodig *D

op -10db uitsturen maakt trouwes niet zoveel uit (de set klinkt zowizo mooier op -10, maar ook dan worden hyperplatte mixen er niet veel mooier op)

Origineel geplaatst door bliepertronic

je bedoelt hardhouse dan denk ik :D :D

Ik vind platgecompressede muziek soms juist wel mooi klinken. Ook bij gitaarrock enzo kan het heel goed werken om een raar sfeertje neer te zetten en juist de hele mix heel onnatuurlijk te laten pompen en zuigen. Zo uit the top of my mind komen ondermeer de eerste plaat van Sigur Ros bovendrijven en een aantal nummers op OK Computer van Radiohead.
Toch zeer bekende en gelauerde platen waarbij soms geen 0.01 dB aan dynamiek inzit.

Dussss....creatief gebruik van de brickwall limiter kan echt wel mooi zijn....

Origineel geplaatst door Mostatic
Zeker die Motional Feedback 541 actieve dingen.

:D

die hebben mij vroeger gehoorbeschadiging en ruzie met het hele pand opgeleverd, heerlijke oude beestjes

Origineel geplaatst door bliepertronic

en bedankt he :halleluja ....:confused:

[ontopic]
Ik doe het trouwens gewoon lekker digitaal in cooledit met onderandere dynamic processings en het werkt perfect... vrijwel nooit geen problemen gehad met me opnames voor op een PA-system.
[/ontopic]

Back