[vst] Compressor gezocht waarmee ik sporen kan sidechainen

AOR

Ouwe rot
Zoals de titel al doet vermoeden. Ik zoek een compressor die ik kan gebruiken in Cubase, waarbij ik bijvoorbeeld op een bassline een compressor aansluit waarvan ik de sidechain op een kanaal kan zetten. Heb afgelopen week met Logic 7 gewerkt, waar deze ook in zit. Ik weet dat vorige delen die compressor ook al hadden, maar dan weet je in ieder geval hopelijk welke ik bedoel.

Bij mijn weten heeft Cubase er standaard geen. Ik hoop dat iemand mij kan verder helpen, want dat ding vond ik echt de boom shakalakah !

Origineel geplaatst door AlonsoMos
???

loop ik achter? *D

:D nee hoor, die las ik vanochtend in een mailtje, vond het wel vermakelijk...

OKE :okdan:

maar ff serieus, TC Works heeft er een geloof ik

Die van TC Works kan dit helaas niet, zit uberhaupt geen sidechain op. Je bedoelt toch TC Works Native Bundle?

nog meer tips?

Kijk net als deze dus:

logiccompressor.l.gif

Deze kan het in ieder geval al.....en zo zullen er nog vele zijn. Deze had ik na 20 seconden googlen gevonden.

compadre_big.jpg

Waar zie jij hier dan dat je een spoor/track van je sequencer kan selecteren?

Ik ben hie rook benieuwd naar, ben hier ook naar opzoek, reason heeft het wel, maar ja, daar heb je niets aan in rewire modus.

maar kom net dit tegen: op een site

DE VRAAG VAN VANDAAG

hoe werkt side chain compressie in cubase?

de gene die mij dit uit kan leggen wint een pack met 50 vst plug-ins!

niemand wist het!!

het antwoord is:

in cubase kan je tot nu toe alleen met TC works, side chain compressie uitvoeren. simpelweg omdat de
vst's voor cubase niet kunnen side chainen. Met tc works kan je op het ene kanaal de vst side chain
zetten. en op een ander kanaal daar bv compressie op laten reageren. Ik heb sinds vandaag tc works.
Het werkt heerlijk!

ls je even 2 seconden de specs leest:

True stereo sidechain. (4 channel input; 1+2=audio, 3+4=Sidechain)

Je hebt dus meer dan 2 inputs ter beschikking....... Alleen al de manier waarop je reageert bewijst dat je er zelf nog erg weinig tijd in hebt gestoken. (en ja dat is mijn mening).

Lijkt me dat het wel mogelijk is om de routing zo te maken dat kanaal 3+4 van deze plugin je sidechain signaal krijgt.

wel lezen he leks, teveel lopen smoken zeker? :D

http://otium.hjem.myinternet.dk/mirror/Sidechain_in_CubaseSX.rar

Sidechain - External key input

Using the 4 input channel sidechain version of COMPADRE you can activate "Key Input" and thereby let the compression of track 1+2 be controlled by the amplitude level of whatever signal you have routed to input 3+4.

This method is what's often referred to as sidechain compression. It can be used for an unlimited amount of creative and experimental applications, but it also has use for a range of traditional and well proven production techniques; such as "Gating" & "Ducking".

check filmpje maar.

ga het zelf vanavond een sproberen

OKE :okdan:

maar ff serieus, TC Works heeft er een geloof ik

Bij TC zit er een Side Chainer of Key Input bij.
De TC Native Dex kan tot 2 van deze inputs gebruiken.

Zit in de Tc Native Bundle.

Correctie ... Zat in de TC Native Bundle -> Discontinued Product.

Origineel geplaatst door m.u.f.f
Ik ben hie rook benieuwd naar, ben hier ook naar opzoek, reason heeft het wel, maar ja, daar heb je niets aan in rewire modus.

maar kom net dit tegen: op een site

DE VRAAG VAN VANDAAG

hoe werkt side chain compressie in cubase?

de gene die mij dit uit kan leggen wint een pack met 50 vst plug-ins!

niemand wist het!!

het antwoord is:

in cubase kan je tot nu toe alleen met TC works, side chain compressie uitvoeren. simpelweg omdat de
vst's voor cubase niet kunnen side chainen. Met tc works kan je op het ene kanaal de vst side chain
zetten. en op een ander kanaal daar bv compressie op laten reageren. Ik heb sinds vandaag tc works.
Het werkt heerlijk!

Het probleem hier is de VST v2 specificatie. Die voorziet gewoon niet in sidechaining en dus moeten ontwikkelaars van plugins zelf dingen verzinnen zoals idd extra inputs beschikbaar maken voor de sidechain.

Origineel geplaatst door Acidfever
ls je even 2 seconden de specs leest:

True stereo sidechain. (4 channel input; 1+2=audio, 3+4=Sidechain)

Je hebt dus meer dan 2 inputs ter beschikking....... Alleen al de manier waarop je reageert bewijst dat je er zelf nog erg weinig tijd in hebt gestoken. (en ja dat is mijn mening).

Lijkt me dat het wel mogelijk is om de routing zo te maken dat kanaal 3+4 van deze plugin je sidechain signaal krijgt.

Enerzijds superbedankt voor de tip, anderzijds beetje jammerlijke reactie van je.

Dat jij door mijn vraag meteen op je piemeltje getrapt zegt meer over jou als over mij. Waarom denk je dat ik hier deze vraag post? Omdat ik net mijn universitaire opleiding sidechaining voltooid heb?

8o

Origineel geplaatst door AOR
Enerzijds superbedankt voor de tip, anderzijds beetje jammerlijke reactie van je.

Dat jij door mijn vraag meteen op je piemeltje getrapt zegt meer over jou als over mij. Waarom denk je dat ik hier deze vraag post? Omdat ik net mijn universitaire opleiding sidechaining voltooid heb?

8o

Ik ben niet op mijn pik getrapt hoor. Maar ik, als pure hardware sequencer, kan in 1 minuut googlen redelijk achterhalen hoe zoiets werkt. Sterker nog....ik gaf je een link aan en dan nog kom je meteen met een screenshot en een opmerking "Waar zie jij hier dan dat je een spoor/track van je sequencer kan selecteren?". Zelfs als je de juiste informatie aangereikt krijgt lees je deze nog niet aandachtig door. En dan raak ik iets geirriteerd ja.

Men verwacht dat ook dat je zelf enigszins research hebt gedaan. Ik geef mensen graag advies, maar ik wijs ze ook op hun eigen inzet.

Alle info die ik in deze thread heb gepost komt echt regelrecht van google searches en ik heb er echt niet meer dan 1 a 2 minuten aan besteed.Ik geef overigens duidelijk aan dat mijn mening is dat je er te weinig tijd in gestoken hebt.

Ik mag volgens de grondwet een eigen mening hebben. Dat jij je aangesproken voelt zegt toch echt alles over jou, want blijkbaar zat er een bepaalde vorm van waarheid in.

Je had ook gewoon kunnen realiseren dat je het wel even goed had kunnen nalezen in plaats van een poging tot uithalen richting mij te doen. Het is niet erg dat je een vraag stelt...maar als je een antwoord aangereikt krijgt ben ik van mening dat je dat serieus en aandachtig moet doornemen voor je met een reactie komt. Ik probeerde je in mijn eerste post namelijk alleen maar te helpen (al stond daar ook al een hint dat google echt een prima bron is voor dit soort zaken).

Maar verder niks aan de hand hoor...... :D

Probeer een kopie van TC Native Bundle 3.0(1?) te pakken te krijgen, sidechaining zit daar in, ik gebruik het zelf ook.

De compressor die in de TC|native Bundle zit heeft idd
ECHTE sidechain / Key input.
Ik gebruik deze plugin zelf ook nl.
Ben er alleen niet helemaal tevreden over.
Minpuntjes zijn dat hij nogal tikt als je de sidechain gebruikt
en op de een of andere duistere wijze staat altijd na het opstarten
van een project de sidechain uit staat.
Ik gebruik hem met Cubase SX 3.0

Back