Spijt overstap van hard naar soft?

Volgens mij moet er wel een soort van scheiding gemaakt worden tussen de motieven om naar software over te gaan. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat mensen die werkelijk een soort van inkomsten uit hun muziek hebben en ook produceren met in het achterhoofd dat het uiteindelijk op plaat komt andere motieven hebben dan synthesizer-enthousiasten die metname met hun hobby bezig zijn.

Zit ik helemaal fout of.....

Origineel geplaatst door Bass
Hangt er van af, als de hardware versie geen knoppen maar alleen menu's heeft misschien wel...

..software misschien wel goedkoop, maar een beetje laptop kost ook wel wat...
meer dan een JP8000 bijvoorbeeld haha...

ik vind dat argument niet echt opgaan. de mensen mensen hebben immers al een computer in hun bezit. Dit zijn niet nog eens 'extra' kosten.

Origineel geplaatst door Nolet
Volgens mij moet er wel een soort van scheiding gemaakt worden tussen de motieven om naar software over te gaan. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat mensen die werkelijk een soort van inkomsten uit hun muziek hebben en ook produceren met in het achterhoofd dat het uiteindelijk op plaat komt andere motieven hebben dan synthesizer-enthousiasten die metname met hun hobby bezig zijn.

Zit ik helemaal fout of.....

Weet ik niet.
Ik als hobby toetsenspeler heb minder behoefte aan software.
Als je toetsen speelt heb je al snel behoefte aan iets tastbaars.
Maar er zijn ook hobbiisten die alleen maar met plug-ins bezig zijn en alles doen in de PC zonder zelfs maar masterkeyboard of iets te gebruiken. Dus ook onder die groep heb je weer verschillende motieven.
Bij produceren voor je brood is het denk ik heel afhankelijk van wat voor muziek je produceert en waarvoor, wil je gebruik maken van plug-ins.
Als alles software is scheelt dat waarschijnlijk geld omdat je met bepaalde zaken sneller bent. Kan ook een motief zijn.

Ik werk nu met software en ik wil juist eens met hardware werken.
Gewoon om het gevoel eens te ervaren.
"t lijkt me veel fijner om mee te werken ..
En tis gewoon een vet gevoel om al die apparaten te hebben. (Ze zien dr ook nog allemaal zo mooi uit).

Origineel geplaatst door bobaphat
........ maar als ik al mn gear wegdoe, heb ik nog net een mac,,,, dus dat schiet niet op

:D :D :D

Combi HW/SW ??
... je gaat je hardware vriendin toch ook niet omruilen voor een software dame?! :D

Laatst gewijzigd:
Pas maar op dat je vriendin je niet inruilt voor 'hardware'. ;)

Back