Spijt overstap van hard naar soft?

bob303vs909

Ach und Weh
is er iemand die al z'n hardware heeft verkocht om over te stappen op software en daar spijt van heeft gekregen?

Waarom vraag je dat? Zelf spijt?

Re: Spijt overstap van hard naar soft?

Origineel geplaatst door bob303vs909
is er iemand die al z'n hardware heeft verkocht om over te stappen op software en daar spijt van heeft gekregen?

Ben wel van software overgegaan op hardware en nooit meer teruggekeken. Telt dat ook :D

Origineel geplaatst door The Q
Waarom vraag je dat? Zelf spijt?

Is onbeleefd om een vraag met een tegenvraag te beantwoorden. Je mag wel een vraag terug stellen maar alleen als je ook antwoord geeft op de vraag die gesteld is. De jeugd van tegenwoordig......... :)

dr zijn een hele hoop mensen die t gedaan hebben
ze roepen allemaal dat t nu perfect is en dat t beste is wat ze ooit hebben gedaan
maar van binnen huilen ze en kwijnen ze weg

mijn advies:
als je de boel gaat verkopen en je hebt er toevallig een mpc2000xl en een vermona drm mkII tussen zitten dan moet je me ff pb-en

Origineel geplaatst door fjoesz
dr zijn een hele hoop mensen die t gedaan hebben
ze roepen allemaal dat t nu perfect is en dat t beste is wat ze ooit hebben gedaan
maar van binnen huilen ze en kwijnen ze weg

mijn advies:
als je de boel gaat verkopen en je hebt er toevallig een mpc2000xl en een vermona drm mkII tussen zitten dan moet je me ff pb-en

Haha.....onverbeterlijk Fjoesz!

Ik zou zelf ook niet impulsief alles wegdoen zelfs al kon ik het 100% vinden met software. Je kunt de boel altijd nog verkopen.

Ik ken zat mensen die alles weg hebben gedaan en echt heel blij zijn dat ze het gedaan hebben.

Als je het doet, zou ik het alleen doen als je er financieel op vooruit gaat. Ik zat ook te denken om op logic op de mac over te stappen, , maar als ik al mn gear wegdoe, heb ik nog net een mac,,,, dus dat schiet niet op

Enige reden om over te stappen van hard naar soft zou na mijn mening zijn omdat het je niet boeit echt met hardware bezig te zijn. Jouw budget voordeliger uitkomt als je met software werkt. Qua sound is het tegenwoordig minimaal vooral als je voorheen met VAjes hebt gewerkt. Je moet voor jezelf afwegen hoeveel waarde je hecht aan hardware.

Origineel geplaatst door Martijn A.
Qua sound is het tegenwoordig minimaal vooral als je voorheen met VAjes hebt gewerkt.

Werk je samplebased : eens

Werk je synthbased : volledig niet mee eens. Het grootste gedeelte plugins kan gewoon echt niet op tegen een goeie VA.

Origineel geplaatst door Acidfever
Is onbeleefd om een vraag met een tegenvraag te beantwoorden. Je mag wel een vraag terug stellen maar alleen als je ook antwoord geeft op de vraag die gesteld is. De jeugd van tegenwoordig......... :)

Dat laatste zie ik maar als een compliment :D

Kon me niet voorstellen dat de vraag van BOB uit de lucht kwam vallen, meestal gaat daar iets aan vooraf en ik wilde graag weten wat, die vraag is inmiddels beantwoord.

Zelf werk ik hybride, met een Mac, MOTU 828 en wat gezellige (rack) synths die niet teveel ruimte in nemen en nog niet in een goeie VST te vinden zijn.

Conclusie voor mij: ben niet geheel overgeschakeld en ben het ook niet van plan omdat softsynths nog teveel beperkingen hebben voor mijn doen.

waarom probeer je niet gewoon eens wat software?
bij de meeste bedrijven kun je wel gratis trials downloaden.
als muziek maken op de pc je bevalt merk je dat heus wel.

al mijn hardware staat momenteel opgeslagen omdat ik er ivm verhuizen tijdelijk geen plek voor heb. mijn pc staat wel thuis en daar maak ik nu dus muziek mee. het valt me bij mezelf op dat ik soft veel meer resultaat boek, je kunt makkelijk aan meerdere projecten tegelijk werken en arangeren gaat me ook beter af. feit is dat ik hardware misschien wel wat leuker vindt. lekker live stoeien met mijn tribes etc.
nadeel is dat dit puur hobby is, ik maak met mijn harde waren eigenlijk nooit hele tracks! ik begin er wel aan maar ik heb ze op een uitzondering na nooit afgemaakt!!!

conclusie: probeer het eens zonder alles te verkopen. of berg eens al je gear op en kijk hoe lang het duurt voordat je het echt gaat missen met soft als substituut.

Ik heb niks met dat gepruts in je scherm of controllers gebruik helemaal geen plug-ins meer.
Ik wil voelen wat ik doe.
Mijn PC is alleen voor opname audio en that's it.
Wat ik ook een nadeel blijf vinden. Hardware werkt in principe na 10 jaar ook nog.
Bij een plug-in moet je maar afwachten of dat over 10 jaar op besturingsysteem MC-X of Win Y draait.
Daarnaast denk ik dat je met software sneller op kosten gejaagd cq uitgemolken wordt wordt mits je de legale weg bewandeld.

'ik ken zat mensen die....'

het hangt echt van jezelf af en hoe je plezier beleeft aan muziekmaken. zet anders alles 's een tijdje opzij (of plak alle knoppen af) en doe het met software.

ik heb het geprobeerd, maar vond het helemaal niks. (maar laat je niets wijsmaken: ik heb álles al geprobeerd en vond het allemaal niks!)

Hybride is de shitnitz!
Best of both worlds.
Dan zit je altijd geramd.

Doe dat al minstens 3 jaar en k'heb nog steeds geen spijt.

Denk wel dat als je met hardware bent 'opgegroeid' je altijd aan die klank blijft refereren en hem zelfs idealiseert als je alleen met software doorgaat. En andersom geldt dit net zo goed.

Origineel geplaatst door fuse
Hybride is de shitnitz!
Best of both worlds.
Dan zit je altijd geramd.

Doe dat al minstens 3 jaar en k'heb nog steeds geen spijt.

Denk wel dat als je met hardware bent 'opgegroeid' je altijd aan die klank blijft refereren en hem zelfs idealiseert als je alleen met software doorgaat. En andersom geldt dit net zo goed.

Moet wel eerlijk toegeven dat ik ook hybride werk. Native Instruments Reaktor v5 is 1 van mijn vaste tools en ook opnemen gaat op de computer natuurlijk.

Origineel geplaatst door Leo
'ik ken zat mensen die....'

het hangt echt van jezelf af en hoe je plezier beleeft aan muziekmaken. zet anders alles 's een tijdje opzij (of plak alle knoppen af) en doe het met software.

ik heb het geprobeerd, maar vond het helemaal niks. (maar laat je niets wijsmaken: ik heb álles al geprobeerd en vond het allemaal niks!)

Het grootste probleem is inderdaad dat ik er simpelweg totaal geen plezier aan beleef als ik alleen maar in een schermpje zit te pielen. Ik wordt niet blij als ik geen keyboard onder me heb en geen draaiknoppen.
Het doodt mijn creativiteit.
En ik irriteer me al snel dood aan de niet ergonomie in dat soort software.

Origineel geplaatst door fuse
Hybride is de shitnitz!

ben ook niet zo bekend met hedendaagse slang, maar volgens mij is t shiznit

de richtige shizzl to the nizzl my wizzl is altijd nog wel analoge shiznit shizzl

zelf ben ik door een langdurige verbouwing noodgedwongen ff soft bezig.. maar ik begin stiekem toch wel elke keer wat spulletjes erbij te zetten.

Ik merk dat ik met name toch mijn kick uit het manipuleren van geluid haal.. Dus wat mis ik, fx (moogjes), compressors (o.a. c2) en multifx natuurlijk.

Verder 'denk' ik dat het kwa geluid op zich niet eens zo heel veel zou moeten uitmaken, niet met albino, imposcar en de verscheidende softmoogs. Wat ik WEL mis is het switchen tussen synthz, wat in het 'sounddesign' gedeelte van een produceren verfrissend kan werken.

Met soft heb je ook vaak gewoon TE VEEL mogelijkheden / presets.. ik word er echt helemaal gek van.. heb je een leuk geluidje gevonden ga je toch maar weer verder zoeken omdat je nog kan herinneren dat er ERGENS nog zo'n vet geluidje zat.

Back