juiste keuze?

Googol

Ouwe rot
Ik heb laats een offerte laten maken voor 'n nieuwe computer.
Nou is mijn vraag is dit de juiste keuze?
Hij zou 903,- euro moeten kosten. (is da duur?)

Moerderbord:ECS K7S5/LAN de goede?
Processor: AMD 1800+ of beter een Pentium?
Geheugen: 512MB DDR-333 Genoeg?
Harddisk 80Gb Genoeg?
en natuurlijk de verplichte hardware zoals een CD ROM en floppydisk
Software: Windows XP Home, Cubase SX,
Wat softsynths wat softsamplers.
De geluidskaart wordt een Edirol UA-5 (via USB)
Nog iets vergeten misschien?

Is dit een beetje 'n STABIELE computer of moet hier nog veel veranderd worden?
Ik gebruik deze alleen voor Midi en audio. ('n media-bak dus)

is die prijs inclusief beeldscherm, VGA-kaart, Windows XP & casing?

jouw onderdelen hebben deze prijs bij de PC-boer bij mij achter de hoek:

AMD Athlon XP 1800+ 104 €
Floppy Drive 1.44 12 €
Maxtor 80Gb 7200rpm UDMA133 135 €
ECS K7S5(LAN) 68 €
A-open CD-rom 56x 27 €
Twinmoss 512MB PC-2100 142 €

Totaal: 488 €

Ik zou zeker en vast het moederbord veranderen... Die heeft een SiS chipset en zou wel eens problemen kunnen geven met Audio...

ecs is goed... snel en stabiel zonder VIA.. of het duur is? mwa.. gemiddeld... er is altijd wel iets goedkoper te krijgen, maar dan blijf je bezig... wat betreft AMD/Intel, maakt geen flaus aus, hij zal met Intel alleen iets prijziger worden.

Maar waarom LAN onboard? Weg ermee, zo min mogelijk onboard zut erop, want dat vreet proc. tijd als je intensief gaan netwerken. Zoveel is het niet, maar als je het niet nodig hebt niet kopen..

Wat voor een HDD? Seagate's zijn wel lekker snel en stil. Misschien een Enermax voeding erin om van dat geblaas af te zijn?

sycorax, waar baseer je dat op???? ECS zijn perfecte mobo's, zeker voor AUDIO.

maar je zou ook alles los kunnen bestellen idd.. bouwen en installeren is binnen 2 uur gepiept.. en het is nog simpeler dan Duplo.. echt waar..

http://www.tweakers.net/pricewatch

Ik heb zelf alles op de HCC gehaald (ja, hell en ga er nooit meer heen) en was ongeveer een jaar terug 1000 piek voor een heel AMD XP 1700+ systeem kwijt. Zelfbouw.. dus het kan veeel goedkoper, maar dan moet jezelf knutselen. :)

Goede mobo's:
-Asus, Abit, Epox, ECS, MSI... maakt onderling niet veel..

Dit zijn bij de tweakerts de meest populaire en daar zit dat ECS bord ook bij

Chaintech 7VJL Apogee, Asus A7V333, Asus A7V333 Audio + Raid + Firewire + USB2.0, Gigabyte GA-7VRXP, ECS K7S5A LAN, GigaByte GA-7VAXP

Je mag geen posts deleten Googol ?!! :smeris:

Ff voor de fun een ander systeem samengesteld dat in mijn ogen véél beter is:

Midi Tower ATX (300W) 38 €
Standaard Toetsenbord PS/2 5 €
Floppy Drive 1.44 12 €
Genius wheelmouse PS/2 7.5 €
Maxtor 60Gb 7200rpm UDMA133 120 €
A-open CD-rom 56x 27 €
Twinmoss 512MB PC-2100 142 €
A-open Geforce2 MX400 64Mb 65 €
Intel PIV 2.0 Ghz MPGA 478 Boxed 512K 245 €
AOpen AX4B-533 Pro I845E 130 €

Totaal: 791.5 €

die prijs is wel zonder beeldscherm.

@ krz: Je moet maar eens ff het forum van M-audio Delta's checke en eens zien hoeveel mensen problemen hebben met hun geluidskaart om er nog maar iets van geluid uit te krijgen...
VIA is slecht maar in een aantal gevallen is SiS beter of slechter

gaat erg rap hier...
Ik heb geen bal verstand van computers dus dat bouwen laat
ik liever aan 'n ander over.

Dus alleen een ander moederbord dus.
en de prijs kan goedkoper worden zei men in de winkel.
:confused:

Heb laatst m'n computer geupgraded door moederbord/cpu/geheugen te upgraden. De rest kan ik 2e hands kwijt en al met al kon het goedkoop af. Wel een Abit mobo maar hij doet het perfect op 140FSB.
Van een Athlon 550 naar 1800XP gegaan voor een eurootje of 200.

Maar zelfs als je de onderdelen via internet besteld ben je met verzendkosten nog wel eens goedkoop uit. En computers in elkaar schroeven is hetzelfde als een Ikea meubel hoor. Wel goed de handleiding doorkijken en dan is het rappie klappie klaar.

Dat ECS mobo kan best wel hoor. Scheelt wel wat procentjes performance maar voor de helft van de prijs van een A-merk.
Maar een USB geluidskaart heeft misschien teveel latency voor software synths. Dus kijk dat even na zou ik zeggen.

Waarom een USB soundcard op een vaste pc? Ik zie ook alleen maar nadelen... koop gewoon een PCI soundcard.

Erg leuke aansluitingen...2x universal TRS input connectors (XLR/Guitar/Balanced/Unbalanced) on front panel
2x Line RCA input/output and 2x TRS output connectors on the rear panel
Coaxial & optical S/P DIF input/output on rear panel
Kan ik hem digitaal aansluiten aan m'n MiniDisk.
En ken de alternatieve kaarten nog niet goed.

Origineel geplaatst door Googol
[B
En ken de alternatieve kaarten nog niet goed. [/B]

toch je laten informeren dan. de huidige generatie usb soundcards geven zo nog wel eens problemen de nieuwe generatie schijnt echt interresant te worden(usb 2.0) ik heb al het een en ander gehoord dat het veel stabieler is

Origineel geplaatst door Sycorax

ja, dat vind ik wel... bij de winkel waar ik die onderdelen zou kopen kun je de pc ook laten assembleren voor een meerprijs van 50 Euro... in Nederland zijn er toch ook goedkope computerwinkels...

nou je moet idd gewoon een onderdelen zaak zoeken, de zaak waar ik werk daar leven ze van bedrijven en voornamelijk van de service losse componenten kosten bij die zaak waar ik werk dan ook een godsvermogen..
zelf bouwen is niet moeilijk en zeker goedkoper

Origineel geplaatst door EDP

toch je laten informeren dan. de huidige generatie usb soundcards geven zo nog wel eens problemen de nieuwe generatie schijnt echt interresant te worden(usb 2.0) ik heb al het een en ander gehoord dat het veel stabieler is
ja, ik geloof dat usb 2.0 via een PCI bus direct in het moederbord gaat.
hmmm, even wachten met kopen dan?

Back