[eBay] EMS Synthi AKS

Kijk je denkt ...oooh Paypal..effen lekker betalen,makkelijk..geen gedonder..ondertussen ben je dus wel in eens gebonden aan alerlei regels enz enz....
Vervolgens denk je "ik accepteer geen creditcard want dan ben ik kwestbaar voor chargebacks" knalt Paypal je gewoon in een hoek...Kopers hebben dus gewoon recht om na 45 dagen hun geld terug te gaan vragen!!!! Alsof ik 45 dagen garantie ga geven op een aparaat van 25 jaar oud...nadat de koper hem open heeft lopen slopen!!!!!....Jezussss....

Hééééé, komt het toch nog goed met de Synthi.... Hij mag dan van ebay geknikkerd zijn, hij is me nog niet vergeten!

Ik kreeg het volgende bericht:

Hi Leo,

Sorry for the delay,i was very busy .

Like i said i will pay the postage cost + insurance but you must pay the transfer via money gram cost .It would be boxed and protected well .IF FOR ANY REASON YOU ARE NOT SATISFIED WITH THE PURCHASE OF THIS SYNTHI YOU MAY RETURN IT WITHIN TEN DAYS OF RECEIVING IT .

Let me know soon.

Warmest regards, thanks, and appreciation -
Robert

Gebruikt die vuilak een Yahoo account ?
FF doorsturen naar abuse@yahoo.com met een korte toelichting.
Gaat ie niet in op je aanbod om um af te halen ? :)

Origineel geplaatst door Leo
Hééééé, komt het toch nog goed met de Synthi.... Hij mag dan van ebay geknikkerd zijn, hij is me nog niet vergeten!

Ik kreeg het volgende bericht:

Hi Leo,

Sorry for the delay,i was very busy .

Like i said i will pay the postage cost + insurance but you must pay the transfer via money gram cost .It would be boxed and protected well .IF FOR ANY REASON YOU ARE NOT SATISFIED WITH THE PURCHASE OF THIS SYNTHI YOU MAY RETURN IT WITHIN TEN DAYS OF RECEIVING IT .

Let me know soon.

Warmest regards, thanks, and appreciation -
Robert

Ik koop en verkoop af en toe wel nog es iets via ebay, maar paypal heb ik er helemaal afgeknikkerd, doe ik niks meer mee, en ik raad iedereen aan hetzelfde te doen. Die hele chargeback affaires en mensen die hun rekeningen in debet zien gebracht worden kunnen voor mij er niet door.
Gewoon via bank overschrijving. Duurt iets langer en in de usa doe ik sowieso geen zaken meer,geen koop en geen verkoop.

Origineel geplaatst door theputney
Ik koop en verkoop af en toe wel nog es iets via ebay, maar paypal heb ik er helemaal afgeknikkerd, doe ik niks meer mee, en ik raad iedereen aan hetzelfde te doen. Die hele chargeback affaires en mensen die hun rekeningen in debet zien gebracht worden kunnen voor mij er niet door.
Gewoon via bank overschrijving. Duurt iets langer en in de usa doe ik sowieso geen zaken meer,geen koop en geen verkoop.

Ik heb dezelfde conclusie getrokken...aan Amerikanen verkopen en versturen is me echt slecht bevallen.....Ik weet niet maar het voelt echt alsof ze erop uit zijn om je een oor aan te naaien of te bestelen!!!!..Die bank overschrijving is idd geen slecht idee...Ik heb ook overwogen om hierna geen zaken meer via paypal te doen...het lijkt allemaal zo onschuldig.....Vertel me eens Putney : heb jij een slechte ervaring met paypal er hoe is dat afgelopen????

Ok ik schrik hier best van heb zelf best voor veel geld via paypal betaald gelukkig nooit wat mee gemaakt damm....
Overschrijven is de best optie neem ik dus aan.

erg vervelend allemaal....en die amerikanen doen juist vaak zo arrogant dat ze niet naar de eu willen shippen?

Origineel geplaatst door Catscan
Ok ik schrik hier best van heb zelf best voor veel geld via paypal betaald gelukkig nooit wat mee gemaakt damm....

erg vervelend allemaal....en die amerikanen doen juist vaak zo arrogant dat ze niet naar de eu willen shippen?

Ga maar vast schrikken ja...je hebt nog geen vervelende zaken meegemaakt dus afkloppen....Ik heb wel iets ondekt....Zeer zeldzame apparaten aangeboden door onervaren Ebayers...Die niet de hele advertentie dichtspijkeren met voorwaarden zijn interessant om proberen te naaien....
Nog iets leuks..Ik verkoop aan een Amerikaan een machine, die betaald ie via western Union (zo wilde hij het hebben)...Zo ver niks aan de hand....Krijg ik 2 weken later ineens Email van bieders die net niet hadden gewonnen bij de veiling dat mijn apparaat door mij aan hun werd aangeboden omdat de winnaar van de veiling wegens "security reasons" werd afgewezen en of ze alsnog een kans wilde hebben om het machien te kopenen en even zo en zo veel over wilde maken naar een persoon in USA....Ik weet nergens iets van!!!!!
Omdat het de eerste keer was dat het type apparaat van mij op Ebay werd verkocht moet het mijn machine en gegevens zijn...Alleen ik weet niet eens meer waar ie is....de koper laat niets meer van zich horen...Op zich niet zo erg want ik heb mijn geld enz enz...maar wel raar dat mensen in Puerto Rico met mijn gegevens een aanbod krijgen om vervolgens als ze daar op in zouden gaan opgelicht te worden...Lekker bezig zo.....

Origineel geplaatst door Catscan

Amerikanen zijn idd soms nogal etnocentrisch;
Alles buiten de USA vinden ze ongeveer een andere planeet; verzenden, geld overmaken, etc.
Te moeilijk, te veel risico.

Het probleem met US betalingen is dat hun banksysteem uit het stenen tijdperk dateert;
het was/is banken wettelijk niet toegestaan om buiten de eigen staat vestigingen te hebben.
Dus geen federale banken waar je als particulier een rekening kunt openen.

Creditcard maatschapijen zijn hier dus op ingesprongen; maar deze zijn duur, traag en klantonvriendelijk, ook moeilijk te verifieren tbv buitenlandse betalingen.

Direct geld overmaken naar een US bank kan in principe wel, maar m'n eigen ervaring is dat veel amerikanen huiverig zijn om uberhaupt hun bankrekening nummer aan een vreemde te geven.

Hier is paypal weer op ingesprongen; nog duurder, klantonvriendelijker, arroganter, etc.

Ik heb zelf tot nu toe vrijwel uitsluitend goede ervaringen gehad met zakendoen in de VS via paypal.
Meer geluk dan wijsheid mischien als ik bovenstaande lees.

Het probleem is dat veel mensen daar niet anders meer willen dan paypal; ook kleine synthbouwers bijv.
Amerikanen weten zelf ook al vaak niet hoe ze een brief naar het buitenland moeten versturen, laat staan geld overmaken als ze iets van je willen kopen.

Ik weet ook niet wat wijsheid is in deze ...

Wijsheid is om als je aan Amerika wilt verkopen je hetzelfde moet doen als een Amerikaan....Keihard zijn en van alles op de hoogte...Jezelf goed indekken en als je word aangevallen: Nuke em.....
Het is gewoon oorlog in het hoofd van een Amerikaan dus zo moet je je opstellen...Als jij te pakken bent pakken ze je...
Ze hebben ook een claim cultuur die echt alles te buiten gaat...
Als je hier allemaal moeite mee hebt dan moet je er wegblijven................

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Wijsheid is om als je aan Amerika wilt verkopen je hetzelfde moet doen als een Amerikaan....Keihard zijn en van alles op de hoogte...Jezelf goed indekken en als je word aangevallen: Nuke em.....
Het is gewoon oorlog in het hoofd van een Amerikaan dus zo moet je je opstellen...Als jij te pakken bent pakken ze je...
Ze hebben ook een claim cultuur die echt alles te buiten gaat...
Als je hier allemaal moeite mee hebt dan moet je er wegblijven................

ja sorry hoor, ik ben geen fan van amerika als ik bv aan de buitenland politiek denk, of de claimcultuur - die je vertaald naar onze cultuur trouwens ook hier aantreft, ook op het forum, denk er maar 's over na - maar ik heb prima ervaringen met het kopen en verkopen uit en naar amerika. vlotte deals, aardige lui, kleine problemen die gewoon redelijk werden opgelost, prima spullen en waardering.
als ik dan toch moet generaliseren, vond ik ze altijd vrij direct, straight forward. daar kunnen wij nog wat van leren soms, hè?!

wat overogens neit wegneemt dat paypal en ebay en wat al niet meer zij, hoe ze zich ook presenteren als fijne faciliterende bedrijven, gewoon centenschrapers zijn, die schijt aan jou hebben als je tegen een probleem aanloopt.

Back