Vraagje over Hammond

SCD

Gearlust [on]
Iemand biedt mij een Hammond L15 orgel aan met Leslie

Ik kan op het internet niks vinden over dit model. Bestaat dat wel???

ik zou zeggen ga kijken daar!
als er helemaal niets staat bestaat dit model dus niet!
maar de "L" is wel een serie van hammond de l 100 is de bekenste en is met een goeie leslie hooguit 750 euro waard

Nou, de grap is, hij wordt me gratis aangeboden, wegens ruimtegebrek van een vriend etc.

Denk dat ik maar effe naar Brussel afreis. Straks is het een B3 :-)))

ik denk dat het ongeveer zoiets gaat worden
12609165.jpg

Haha! :D

Nou, daar ga ik geen nee tegen zeggen. Mooi meubel ook 8)

Welk model is dit?

Ik dacht...

Ik dacht...

...dat alleen de B-serie werkt met toonwielen. Dat zijn die mechanische draaiende assen met daarop van die flensen in de vorm van een rondgedraaide sinusgolf. Een elektromechanisch element pikt dan de flux op als die flens er vlak voor rond draait, en voilà, een sinusgolf.
Dit is dus de echte vintage, en dus gewild -> kostbaar. Maar ook: niet te tillen.
De L-serie is denk ik toch al elektronisch. Maar toch, veel plezier ermee.

Dank voor de info!

Maar... ik ben ook geïnteresseerd in de Lesliebox uiteraard.

We zullen zien. Als het wat wordt post ik hier nog wel even een plaatje

De L100 is wel degelijk een toonwieler. Niet te huften maar wel lekker. Overigens was de L100 de eerste hammond die in een keer opgestart kon worden. Bij de oudere types moest je de toonwiel motor in stappen opschakelen. :geslaagd:

Re: Ik dacht...

Re: Ik dacht...

Origineel geplaatst door pjeut
...dat alleen de B-serie werkt met toonwielen. Dat zijn die mechanische draaiende assen met daarop van die flensen in de vorm van een rondgedraaide sinusgolf. Een elektromechanisch element pikt dan de flux op als die flens er vlak voor rond draait, en voilà, een sinusgolf.
Dit is dus de echte vintage, en dus gewild -> kostbaar. Maar ook: niet te tillen.
De L-serie is denk ik toch al elektronisch. Maar toch, veel plezier ermee.

Voor zover ik weet hebben de A, B en C serie toonwielen en de M serie ook...

Heb zelf een X5 met een leslie760 en die is electronisch, sommige electronische hammonds klinken heel erg gameboy maar de mijnes klinkt wel leip...

ga er van uit dat de hammonds met gekleurde knoppen geen toonwielen hebben, en natuurlijk de latere x series, b3000 etc.

die op de foto is volgens mij een L-102. ik heb zelf de l-122, prima bak. vooral nu met mijn zelf ingebouwde leslietrommel.

lekker ophalen dat ding, en gieren maar met de leslie !

succes!

Back