spectral audio protone ja of toch nee?

CptCRxCK

Ouwe rot
Ik wil een protone gaan kopen maar is dat wel een goed id??? ik lees wel veel over 303 emulatie maar daarvoor wil ik hem dus niet gebruiken. is het wat? of toch niet? iemand mischien een demotje??
ik hoor het graag

groeten remco

Ik heb er een...
Je kan hem met een beetje instelwerk bij benadering als een 303 laten klinken (een rauwe)
Er zit accent via midi op en daat geeft wel een beete de 303 sequencer accent effect als je hem juist instelt.

Het leuke vinnik ook de lfo op audiorange die je over panning kan zetten (hij is true stereo) bizar en freaky.
Kan je leuke BH808303 achtige effecten mee uithalen (als je die kent tenminste)

Persoonlijk gebruik in nu audiorealism bassline (au-plug) en ook mijn echte TB303 heb ik verkocht omdat de plug imho sneller werkt (randomize pattern!!) en bijna net zo goed klinkt.

Het is een leuk bakkie voor leuke geluiden. Er is veel vervorming mogelijk. Geen mooie strings, geen lage bassen en zeker geen stevige knoppen.

Origineel geplaatst door dekzster
Het is een leuk bakkie voor leuke geluiden. Er is veel vervorming mogelijk. Geen mooie strings, geen lage bassen en zeker geen stevige knoppen.
humzz geen stevige knoppen? dat heb ik al vaak gelezen... is het ect zo erg?
erg als in electribe erg of nog erger???

maar als je weinig geld heb en je wil een synthje waar je lekker mee kan freaken is het dan wat?

de bouwkwaliteit is gewoon niet zo geweldig, maar de knoppen vallen er niet af. hij scheurt en jengelt als de beste. gek ding met een supersnelle (als je dat wil) lfo met aardige modulatie. dat waren wat mij betreft de sterkste punten.
verder wel leuk en (als het goed is) niet duur. ik zou er nu zo langzamerhand niet meer dan 125-150 euro voor geven.
en minder zou nog mooier zijn.

hm

hm

Origineel geplaatst door Leo
de bouwkwaliteit is gewoon niet zo geweldig, maar de knoppen vallen er niet af. hij scheurt en jengelt als de beste. gek ding met een supersnelle (als je dat wil) lfo met aardige modulatie. dat waren wat mij betreft de sterkste punten.
verder wel leuk en (als het goed is) niet duur. ik zou er nu zo langzamerhand niet meer dan 125-150 euro voor geven.
en minder zou nog mooier zijn.

hm ok klinkt allemaal wel leukmaar 125 150 is dat niet heel weinig? ik heb wat rond gekeken en zag ze echt niet voor minder als 200 gaan.... maar als je een id heb waar ik het voordeliger kan krijgen zijn suggesties welkom :D

Re: hm

Re: hm

Origineel geplaatst door CptCRxCK
hm ok klinkt allemaal wel leukmaar 125 150 is dat niet heel weinig? ik heb wat rond gekeken en zag ze echt niet voor minder als 200 gaan.... maar als je een id heb waar ik het voordeliger kan krijgen zijn suggesties welkom :D

Ik denk wel dat je gelijk hebt ja, rond de 200 komt meer in de buurt.

Heb er ook een gehad en het is een leuke bak met inderdaad een supersnelle LFO waardoor je erg weirde sounds kunt maken. Voor het geld heus niet gek hoor, en volledig analoog natuurlijk.

De mijne heb ik wel weggedaan en daar hangt nu een Neptune voor in de plaats. De LFO daarvan is minder helaas maar hij beschikt wel over een 2e envelope en dat vond ik wat belangrijker.

Wat ik van beide bakken wel heel irritant vind is dat het pitchbend-bereik niet is in te stellen. Deze staat standaard op iets meer dan een octaaf en dat slaat muzikaal gezien helemaal nergens op; 2 semitones is toch het meest gangbaar lijkt me.

Maar goed, je zal je er geen buil aan vallen denk ik en vind je het niets dan verkoop je hem makkelijk voor het zelfde bedrag weer aan iemand anders (tenzij je je laat rippen natuurlijk :D )

Back