[electro] No_disc - 10Porbeerles

no_disc

Vintage dozen aan de top!
Ziehier mijn eerste electro-nummer:)

Het is gemaakt met MadTracker en een hele collectie VST's.
Hoewel het nummer heel simpel klinkt, is er toch enorm veel werk in gekropen. Het is immers het eerste nummer dat ik met MadTracker gemaakt heb. Voordat ik MadTracker kende, gebruikte ik een sample-based programma, waardoor ik helemaal niet meer gewend was aan al die knopjes en schuivertjes van softsynths waar je zo heerlijk aan kunt blijven tweaken:)
Gevolg: ik kon uren zitten knopjesdraaien om een cool geluid te bekomen, om me dan te realiseren: "Yeah, vette sound, maar hij past eigenlijk helemaal niet bij mijn nummer 8o) "
Maar, uiteindelijk is het me dan toch gelukt deze track af te maken:) En ik ben er best tevreden over.

Benieuwd wat jullie ervan vinden!

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=429437

Laatst gewijzigd:
Geen reacties? Komaan, zo slecht is mijn nummer toch ook weer niet?:erm:

Ik hoop dat het woord "MadTracker" in de beschrijving jullie er niet van weerhoudt om mijn track daadwerkelijk te beluisteren...

En als je geluisterd hebt moet er toch iets zijn dat je me kan vertellen? Ook slechte kritiek is welkom:)

Ik hou niet echt van slechte kritiek geven maar omdat niemand reageert voel ik me toch verplicht wat te zeggen.
Persoonlijk vind ik de geluiden echt te voor de hand liggend (lijken op onbewerkte standaard presets).
De bass....dit vind ik echt heel matig man, zit totaal geen verhaal in.

tja....uhmmm....ik zou zelf helemaal opnieuw beginnen want het is me te random allemaal.

Good luck!
:okdan:

bedankt voor je reactie, Raph

de track is idd enorm simpel, misschien een stuk té simpel...het was mijn bedoeling om een rechttoe-rechtaan-nummer te maken, maar ik ben er blijkbaar wat te ver in gegaan..
ik heb ook al positieve reacties gekregen van sommige mensen, maar het is duidelijk dat het overgrote deel van het publiek niet van overdreven simpelheid houdt

wat die presets betreft heb je zeker gelijk, ik ben nogal snel tevreden over een geluid dus zowat alles wat ik gebruik zijn presets....de manier waarop madtracker met de presets van vst's omgaat helpt me trouwens vaak ook niet bepaald vooruit......
die "pjoew" die er op 0:52 inkomt heb ik wel uit een kickdrum gehaald, dus niet alles is zo onbewerkt als het lijkt :)

wat betreft de baslijn heb je ook volkomen gelijk, ik ben het gewend van een paar maten baslijn die ik lekker vind klinken op repeat te zetten...het probleem is vooral dat ik hier de baslijn als lead gebruik, ik had er idd heel wat meer vehaal in moeten steken

ik denk dat ik je advies ga gebruiken en gewoon opnieuw ga beginnen, dit keer rekening houdend met alle tips die ik uit je reactie kan halen...ik ga misschien ook eens wat strenger moeten worden voor mijn eigen tracks, iets wat ik nooit echt makkelijk heb gevonden:erm:
extra tips zijn altijd welkom: wat zou ik er volgens jou compleet moeten uitlaten, waar valt nog iets van te maken, ...?

ik vind trouwens dat je er niet voor moet terugdeinzen om slechte kritiek te geven
als muzikant leer je vaak meer uit slechte kritiek dan uit goede commentaar:)
(behalve natuurlijk bij mensen die reacties geven als "je nummer is slecht. punt.")

Back