murphf
Stamgast
Ik heb mijn PCI audiophile 24/96 omgewisseld voor een tweedehandse RME HDSP9632. Het verschil is groot. Ik hoor ineens alles veel gedetailleerder - ook tracks die zijn opgenomen met de audiophile. Wil je je mix beter horen, koop dan geen nieuwe monitoren, maar betere converters...
Ik weet niet zeker of het geluid me ook beter bevalt. Je zou kunnen zeggen dat het "kouder" of "killer" is. Ik zal er even aan moeten wennen.
Je zou zeggen dat de RME kaart op een lagere latency moet kunnen draaien. Maar het gekke is dat dat niet zo is.
Tracks die ik met de audiophile zonder problemen op 3 ms (128 samples) kon afspelen. Moet ik op de HDSP 9632 op 6 ms draaien (256 samples) om geen gekraak te krijgen. Dit op een p4 2.8 Ghz met 1 Gb geheugen. Het grappige is wel dat Ableton de latency van de RME kaart tot 2 decimalen achter de miliseconde weergeeft (6,82), en die van de audiophile, als ik het me goed herinner in miliseconden. Het zal wel liggen aan de betere klok van de RME.
Nu mijn vraag: klopt het dat de latency van de RME wat hoger is, of doe ik iets verkeerd? Heb ik bijvoorbeeld een vervuild systeem omdat ik eerder een andere geluidskaart had? Ik heb de audiophile wel gedeinstalleerd met het programmaatje daarvoor van m-audio.
Ik weet niet zeker of het geluid me ook beter bevalt. Je zou kunnen zeggen dat het "kouder" of "killer" is. Ik zal er even aan moeten wennen.
Je zou zeggen dat de RME kaart op een lagere latency moet kunnen draaien. Maar het gekke is dat dat niet zo is.
Tracks die ik met de audiophile zonder problemen op 3 ms (128 samples) kon afspelen. Moet ik op de HDSP 9632 op 6 ms draaien (256 samples) om geen gekraak te krijgen. Dit op een p4 2.8 Ghz met 1 Gb geheugen. Het grappige is wel dat Ableton de latency van de RME kaart tot 2 decimalen achter de miliseconde weergeeft (6,82), en die van de audiophile, als ik het me goed herinner in miliseconden. Het zal wel liggen aan de betere klok van de RME.Nu mijn vraag: klopt het dat de latency van de RME wat hoger is, of doe ik iets verkeerd? Heb ik bijvoorbeeld een vervuild systeem omdat ik eerder een andere geluidskaart had? Ik heb de audiophile wel gedeinstalleerd met het programmaatje daarvoor van m-audio.
)