AMT8 patch/driver probleem

screech powers

Stamgast
hallo..,

ik gebruik een laptop en draai windows xp.. er is geen communicatie tussen mijn laptop en de amt8 [usb] dus ik kan hem niet patchen.. dit betekend dat alle midi data die er via poort 1 ingaat er via poort 1t/m8 uitkomt.. zo is hij waarschijnlijk door de vorige eigenaar gepatched..

maar ik wil hem gebruiken als 8x midi thru:
de midi uit van mijn fireface naar midi kanaal 1 in van de amt8 en dan 1t/m8 out..

het is me nog niet gelukt om de midi poorten van mijn amt8 te patchen via de gedownloade driver..

is er iemand die een amt8 gebruikt i.c.m. een laptop waarop win xp wordt gedraaid die het wel lukt om de midi poorten naar wens te patchen zodat hij, na het programmeren, ook als standalone midi interrface functioneerd? of moet hij bijvoorbeeld altijd via usb gekoppeld blijven..

ik hoop dat iemand hierop een antwoord weet en dat er nog drivers zijn waarbij de amt8 gebruikt kan worden onder win xp zodat ik lekker kan patchen met dat ding!!

alvast bedankt,

detlef

ow no!

ow no!

welnu..

ik dacht laat ik windows eens opnieuw installeren wellicht biedt dat soelaas..
maar nee..
nu kan ik goddomme die hele driver niet eens meer installeren..
de orginele driver van de cd niet en met gedownloade drivers doet ie niets..

wie o wie kan me helpen??

detlef

Het is al een tijdje geleden dat ik mijn amt8 heb weggedaan maar ik heb hem toen gewoon via de seriele poort geinstalleerd.
Werkte veel beter.. er waren toen ook al issues met installatie via USB, in ieder geval onder Windows.

Ik zou zeggen probeer dat ook eens en kijk of het dan wel werkt. :)

yup, zou ik ook proberen als ik jou was. De AMT die ik heb gehad had ik ook via de seriele poort aangesloten en dat werkte prima.

okee.. dan ga ik het maar via de seriele poort proberen..

maar werkt hij dan ook standalone, wanneer hij eenmaal is ingesteld? dus dat ik de midiclock van mijn geluidskaart gebruik en de amt als patchbay?

ik kon overigens in de [duitse] handleiding niets vinden over resetten..

trouwens wel heel raar dat nu de orginele driver en het programmatje [om de amt8 te patchen] dat er bij zit helemaal niet meer te installeren zijn.. als ik dat programmatje wil installeren zegt ie dat er nog geen drivers zijn geinstalleerd en als ik de driver wil installeren zegt ie dat ie de geschikte driver niet kan vinden..

zorg dat je de laatste usb drivers heb geinstaleerd (zitten in servicepack 2 van windows) en die mooie zwarte knop op je amt als je die ingedrukt houd een paar seconde dan gaat hij resetten

ja klopt inderdaad..
dat had ik al eens gedaan.. maar het ligt echt aan de software denk ik..
ik ben nu sp2 aan het installeren en ga dan met de seriele kabel aan de gang..
mocht het dan niet lukken dan vraag ik verder of koop iets anders.. maar hij is wel mooi blauw..

dank u vriendelijk

Herkenbaar probleem. Altijd al gezijk gehad met die USB drivers. Tot een maand geleden, nieuwe pc en de laatste USB driver gedownload bij emagic. Tot mijn stomme verbazing draait tie als een trein !?
Ik heb overigens een Unitor, maar dat is natuurlijk op de sync na hetzelfde ding.

:biertje:

na het sp2 updaten was het stil ? ;)

ik heb goede ervaringen met seriel .. maar begrijp je verhaal van EN midiclock van je px en patchen niet helemaal
trouwens volgens mij kan je hem neit resetten .. je kan hem met de zwarte knop van simpele midipatch naar interface van je pc schakelen en andersom ..

maar leg nog effe goed it wat je wilt met clock en patchen !

trouwens ik kwam er pas achter hoe die matrix eigenlijk werkt ..
althans in theorie dan want ik heb het nog niet uitgeprobeerd ..

ik had namelijk altijd een diagonale lijn lopen van links boven naar rechts onder in de matrx
maar later zat ik te denken en ZO verbind ik dus me inputs aan me outputs !
wat je dus bij een midiloop wil verkomen ! ( mks 80 bijv)

AMT8 is een fijn ding, maar de usbdriver installeert inderdaad lastig...

Het gaat ongeveer zo:

Als je driver 2.27 hebt, zit daar ook 2.26 bij, die verwijder ik altijd eerst uit de uitgepakte map.Wil graag de laatste versie.
Zorg dat je eerst de AMT8-*USB*-driver handmatig installeert (Config.->hardware-> nieuwe installeren -> driver voor audio, midi spelletjes etc-> lokatie opgeven/heb diskette-> zoek (INF)driver met de letters US erin. Bevestig dat de driver niet is getest voor windows etc

herstart dan je pjoeter (XP ook!) en zoek dan naar nieuwe hardware (als t niet automatisch gevonden wordt); installeer vervolgens de AMT8-*MIDI*driver

je installeert dus 2 drivers!

daarna kun je de amt8 eventueel instellen met de AMT8Control software

succes

Origineel geplaatst door Cecil
AMT8 is een fijn ding, maar de usbdriver installeert inderdaad lastig...

Het gaat ongeveer zo:

Als je driver 2.27 hebt, zit daar ook 2.26 bij, die verwijder ik altijd eerst uit de uitgepakte map.Wil graag de laatste versie.
Zorg dat je eerst de AMT8-*USB*-driver handmatig installeert (Config.->hardware-> nieuwe installeren -> driver voor audio, midi spelletjes etc-> lokatie opgeven/heb diskette-> zoek (INF)driver met de letters US erin. Bevestig dat de driver niet is getest voor windows etc

herstart dan je pjoeter (XP ook!) en zoek dan naar nieuwe hardware (als t niet automatisch gevonden wordt); installeer vervolgens de AMT8-*MIDI*driver

je installeert dus 2 drivers!

daarna kun je de amt8 eventueel instellen met de AMT8Control software

succes

YES!! gelukt!

maar echt vaag.. mijn laptop zag de amt8 eerst helemaal niet daarna prikte ik hem maar weer eens in een andere port [wat ik eerder ook al had geprobeerd] en toen zag hij ineens een nieuw usb apparaat dat ik gelijk kon installeren, handmatig met eerst de usb driver en toen inderdaad de midi driver.. maar dat sprak voor zich..
de wondere wereld van windows blijft verbazen.. ik weet nu dus echt niet meer waaraan het ligt.. maar.. het werkt..

allen vriendelijk bedankt voor de ondersteuning

Back