Alesis PEQ-450 of Behringer T1951

cream

Ouwe rot
Na de prijzen te hebben gezien van veel parametrische eq's werd ik niet echt vrolijk.
Het enige wat in mijn buget past zijn de Alesis PEQ-450 en de Behringer T1951 Tube Ultra-Q.
Wat een keuze. :D
Heeft er iemand met deze apparaten ervaring?

Ik weet niet of die beter is :)
Maar ik denk ik zoek even uit wat het voor apparaat is omdat ik zelf in de nabije toekomst ook nog wel ambities heb in die richting :)

-C-

Als ik mijn algemene mening over behringer en alesis mag geven, als het op een keuze aankomt, dan zou ik voor alesis kiezen. Je zou even de specs moeten kijken of die apparaten hetzeflde doen, maar in het algemeen levert alesis iets meer kwaliteit. Vooral de laatste tijd zetten ze nette produkten neer.
Van het 'tube' gedeelte van die Behringer zou ik niet teveel verwachten.

Ik heb de PEQ-450 al een tijd (jaar of 2) in gebruik en ben echt zeer te spreken over dat ding. Had eerst een Behringer PEQ-2200 maar die heb ik teruggestuurd nadat de aan/uit knop naar binnen was geschoten (altijd handig). Klonk ook nergens naar, licht oversturen was op die Behringer al rampzalig (wat op zich niet helemaal onlogisch is met een digitaal apparaat) en er waren ook niet echt leuke resultaten te krijgen met hoge Q instellingen. Met de Alesis is dit zo'n beetje de omgekeerde wereld (zelfs oversturen is enigszins mogelijk). Vind 'm ook goed bruikbaar op de lagere frequenties en bovendien kan je er erg precies bepaalde frequenties mee weg filteren.

De Behringer PEQ2200 (dus mono uitvoering zonder buizen) wordt voor zover ik weet niet meer gemaakt. Feedback adverteert er nog wel mee, dus als je er nog een wilt hebben (2 stuks voor stereo), moet je het nu doen. Zelf heb ik er twee achter mijn compressor in side-chain als de-esser. En dat werkt prima!

P.S. De PEQ2200 is GEEN digitaal apparaat Arthur. Trouwens zijn EQ's niet primair bedoeld om ze te oversturen maar om je klankkleur aan te passen. Voor oversturen zijn er andere technieken.:)

Back