Nieuwe album A-Ha - Analogue is uit

Alweer hun 8e album. En een mooie titel dacht ik zo.
Wat blijft het een megagoede band. Ik ben een stille fan van het eerste uur. Heb ze 1 keer live gezien.

Misschien krijgt ooit A-Ha de waardering die ABBA later ook heeft gekregen van muziekkenners, want dat verdienen zij.

Hebben bands als Coldplay, Keane en Saybia duidelijk beinvloedt.
Ik vind zelf hun album "memorial beach" hun mooiste album. Duidelijke U2 invloeden.
Het beste album ooit vind ik het soloalbum van Morton Harket (de zanger dus van A-Ha). Klinkt behoorlijk jazzy. Mooie ballads.

Lees meer op:
http://www.planet.nl/planet/show/id...32607/sc=28d9ba

Laatst gewijzigd:
Wat ik zo verschrikkelijk triest vindt is dat dit soort bands zoals A-ha, Simple minds, duran duran na een eeuw van afwezigheid plots allemaal tegelijk weer afgekauwde plaatjes gaan maken! Waarom zou dat nou zijn?! Na z'on lange tijd intensief drugs-gebruik, alcohol, grote huizen en strippers thuis?! Gaat je geld een keer opraken...Dus waarom dit soort 80's bands weer aan de slag gaan is maar om 1 reden! $$$! Ik zeg niet dat deze gasten slechte muziek maken, ze zijn overigens pioniers en voor hun muziek heb ik erg veel respect. Maar het zo overduidelijk dat al van deze "oldskool" artiesten gewoon in de put zitten, dat ze wel muziek moeten maken om hun oude verwende luxe levenstijltje te behouden. En dat is iets waar ik van walg... Ik maak al lang muziek, en verdien er een leuk zakcentje mee! Da's leuk meegenomen. Maar ik zou nooit en te nimmer muziek maken om er veel geld mee te verdienen?! Ik leef niet om te sparen, maar leef om de mooie momenten!

Origineel geplaatst door Cisco
Wat ik zo verschrikkelijk triest vindt is dat dit soort bands zoals A-ha, Simple minds, duran duran na een eeuw van afwezigheid plots allemaal tegelijk weer afgekauwde plaatjes gaan maken! Waarom zou dat nou zijn?! Na z'on lange tijd intensief drugs-gebruik, alcohol, grote huizen en strippers thuis?! Gaat je geld een keer opraken...Dus waarom dit soort 80's bands weer aan de slag gaan is maar om 1 reden! $$$! Ik zeg niet dat deze gasten slechte muziek maken, ze zijn overigens pioniers en voor hun muziek heb ik erg veel respect. Maar het zo overduidelijk dat al van deze "oldskool" artiesten gewoon in de put zitten, dat ze wel muziek moeten maken om hun oude verwende luxe levenstijltje te behouden. En dat is iets waar ik van walg... Ik maak al lang muziek, en verdien er een leuk zakcentje mee! Da's leuk meegenomen. Maar ik zou nooit en te nimmer muziek maken om er veel geld mee te verdienen?! Ik leef niet om te sparen, maar leef om de mooie momenten!

Hallo! De muzikanten van A-Ha zijn er nooit echt tussenuit geweest. Hebben 8 albums gezamenlijk en enkele solo albums gemaakt.

Nederland houdt niet van A-Ha, dat blijkt uit hun laatste zeer bescheiden successen. In zoverre dus een alternatieve band. Niet commercieel. Terwijl hun catchy tunes makkelijk te verhappen zijn. Toch vind ik het muzikale hoogstandjes. Zeer mooie composities. En A-Ha heeft niet stilgezeten en heeft zich elk album vernieuwd. Dit hoeft niet altijd beter te zijn, maar albums hoeven ook niet op elkaar te lijken.

De Rolling Stones mogen dus al helemaal niet van jou?

Kweenie hoor Cisco. Maar ken jij die gasten soms zo goed dat je zo afzeikt?
Ze maken goeie muziek, zijn ouwe lullen en hoeven het voor het geld niet te doen.
Walg je daarvan? Is dat niet overdreven? Of wellicht zelfs frusty?

Kep hun laatste album nog niet gehoord maar als het net zo goed is als back in the eigties
ga ik ém zeker aanschaffen.

Cisco heeft wel een punt. Veel van die jaren 80 bandjes zoals Simply red, the Cure en vele anderen proberen het vandaag de dag nog eens, en de sound is alsof de tijd heeft stilgestaan. (ik heb het aha album niet beluisterd en was het zeker niet van plan.) :P
Ik heb er niets op tegen natuurlijk tegen die gevestigde artiesten, maar ik hoor wel wat origineel is en wat niet, en vind dat altijd klote voor de indie artiesten zoals die hier en overal op de wereld bezig zijn om een nieuwe sound te creeren en tegen een muur stoten. Het is oneerlijk verdeeld. Leve de nieuwe tijd!

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
en de sound is alsof de tijd heeft stilgestaan.

Sinds 5 albums terug heeft de synth meer plaats moeten maken voor de gitaar bij A-Ha.
Soms klinken ze beatle achtig, in zoverre dus een oude sound. Maar de beatles werkte weer niet met Protools :D

Ik vind niet elk nummer even fantastisch als de ander. Die beatle achtige ballads hoeven voor mij niet zo.

Cisco heeft wel een punt. Veel van die jaren 80 bandjes zoals Simply red, the Cure en vele anderen proberen het vandaag de dag nog eens, en de sound is alsof de tijd heeft stilgestaan. (ik heb het aha album niet beluisterd en was het zeker niet van plan.) :P
Ik heb er niets op tegen natuurlijk tegen die gevestigde artiesten, maar ik hoor wel wat origineel is en wat niet, en vind dat altijd klote voor de indie artiesten zoals die hier en overal op de wereld bezig zijn om een nieuwe sound te creeren en tegen een muur stoten. Het is oneerlijk verdeeld. Leve de nieuwe tijd!

In een tijd van financiele onzekerheid neemt de jaloezie toe.

Welke nieuwe sound?

Knap dat jij kunt waarnemen wat origineel is en wat niet.

"waarom moet er op dit forum altijd zo negatief gedaan worden m.b.t. gevestigde artiesten?"

Origineel geplaatst door Catalunya
"waarom moet er op dit forum altijd zo negatief gedaan worden m.b.t. gevestigde artiesten?"

hehe.. tijd voor een nieuw topic : 'Music for Men'...

'k denk dat die poppy bandjes die veel vrouwelijke aandacht weten te trekken bij de echte oengaboenga's nooit zo in de smaak zullen liggen. Zoiets zal het wel wezen..

Bands als de Cure moeten niks meer doen. Trouwens ze hebben vanaf einde jaren 70 tot nu om de zoveel jaar wel iets van zich laten weten. The Cure heeft altijd z'n eigen sound gehad en daar hou je van of niet.

Dus dat ze het vandaag de dag nog eens proberen klopt langs geen kanten. Wees blij dat er bands als de Cure bestaan.

Cisco heeft wel een punt. Veel van die jaren 80 bandjes zoals Simply red, the Cure en vele anderen proberen het vandaag de dag nog eens, en de sound is alsof de tijd heeft stilgestaan.

Nou als sommige dingen net zo goed zijn als ze in de jaren 80 deden, dan zou dat betekenen dat ze betere/leukere muziek maken dan 99% van de huidige bandjes die in de top40 belanden.

Cisco heeft wel een punt. Veel van die jaren 80 bandjes zoals Simply red, the Cure en vele anderen proberen het vandaag de dag nog eens, en de sound is alsof de tijd heeft stilgestaan. !

Zoals al eerder opgemerkt: Sommige bands zijn gewoon bezig gebleven. Helaas is dat aan de aandacht van sommigen ontsnapt. Dat zegt wel wat over je muziekbeleving, denk ik dan. Persoonlijk hou ik wel van die jaren 80 sound, en ik ben met de huidige golf indiewave en electro dan ook zeer tevreden. Eindelijk weer eens muziek met een eigen smoel, in plaats van die gezichtsloze techno en drum&bass. :P

The Cure is nooit gestopt, en heeft altijd albums gemaakt en tours gedaan. Ze hebben wel een paar keer gezegd dat ze zouden stoppen, maar het blijkt toch weer te leuk. Je zal er trouwens van staan te kijken hoeveel 15 jarige meisjes fan zijn van The Cure. Die band blijft immens populair.

Verder wil ik even wijzen op Depeche Mode, wat net een behoorlijk goed album heeft afgeleverd. Ik denk dat dat wel genoeg zegt over hoeveel waarde veel oude artiesten nog hebben.

Origineel geplaatst door Jena_mu6
We hebben het toch over A-HA die boyband van dat super irritante "take on me"

Ik hou erg van de 80ér jaren, maar vond dit toen al zeikmuziek........

Maar als jullie het mooi vinden.......wie ben ik

maar toch bedankt voor de nuttige informatie :doei:

Leuke van Aha vind ik dat ze in hun begintijd de DX7 zoveel hebben gebruikt in net de tijd dat de romplers zwaar in opmars kwamen en ze tegen de synth 'mode' in dat ding bleven gebruiken.

Maar het hele 80ies gebeuren en oude bands uit de kast halen vind ik wat overdreven. Op zich kan het zijn dat er moedwillig commercieel uitgebuit wordt op de generatie die toen die muziek tof vond, maar sommige bands zijn gewoon doorgegaan met muziek maken omdat ze het leuk vonden. Iets wat ik me ook heel goed kan voorstellen. Er zijn legio muziekanten die gewoon totdat hun laatste ademteug met muziek bezig zijn.
Maar wat die muziek betreft heb ik liever een gedegen nieuw album van deze bands dan een platte cover met een dikke vette beat eronder die het hoofdthema van die oude hit constant blijft herhalen. Daartussen zijn een aantal leuke geslaagde versies dat wel, maar het merendeel mist gewoon de ziel zeg maar.
En als er iemand we de 'schuld' heeft dan zijn het die mensen die ervoor zorgen welke muziek er gepromoot wordt bij de diverse partijen. Die duwen de meest vreselijke kutmuziek erdoor terwijl de hedendaagse luisteraars eerder om iets authentieks en niet zo platvloerse rotzooi zit te snakken.

hunting high and low is wel een beestachtig goed nummer , maar dan heb ik t ook snel gehad met deze band , kwestie van smaak ;)

Back