midikit Prophet 10

wouw

Ouwe rot
Beste forummers,

heeft er iemand van jullie ervaring met de sequential midikit voor de Prophet 10? Ik heb de toets-combinaties voor het instellen van de midikit die gelden voor de Prophet 5 uitgeprobeerd, maar dat werkt niet bij de P10. Ik heb rom-versie 6.1.
De interne sequencer werkt gewoon, terwijl ik hier en daar lees dat de midi-kit het gebruik van de sequencer tegengaat. Grootste probleem dat ik heb is dat bij polyfoon spelen vanaf een extern keyboard vaak noten geen note-off message ontvangen en dus door blijven klinken. Ook dat schijnt een bekend probleem te zijn. Misschien ligt het aan mijn Roland XP80 welke ik als extern keyboard gebruik ? Ik heb daarop active sensing al aan- en uit gezet maar zonder resultaat helaas.

Ik ben ook benieuwd hoe de midi-kanalen in te stellen zijn. De P10 zendt nu op kanaal 1 en ontvangt op alle kanalen.

Graag jullie ervaringen of tips.

bij de prophet600 en T8 is het record+8, ik weet niet wat het met de prophet5 is, dus misschien had je dit al geprobeerd.

Ik heb net m'n Oberheim OB-8 als master gebruikt, dan reageert de P10 wel goed op note-off :confused:

Dan zal het misschien aan de snelheid van de interface liggen ? Die oude bakken zijn immers de snelste niet qua processor. Heeft iemand gelijke ervaringen met een Prophet 5 met sequential midi ?
Of kan de XP80-interface vertraagd worden ?

Voor de rest lijkt het erop dat de P10 interface niet met dezelfde toetscombinaties reageert als bij de P5.

midi instructies voor de prophet 10 gevonden. Omdat ze niet op het internet te vinden zijn plaats ik ze hier.
Maar de reden voor het note-off probleem ken ik nog steeds niet. Wie heeft hier ervaring mee. Reageert een prophet 5 wel goed op inkomende polyfone midi-signalen ?

Attachments

• p10 midi-instructions.pdf
    93,6 KB · Bekeken: 94
Back