Feedback maken.

plastic_zak

Stamgast
Ik wil een beetje experimenteren met feedback en mijn basgitaar. Ik hoor jullie al zeggen "ga voor je versterker staan!" maar als ik een andere noot aan sla valt de feedback vaak weer weg terwijl ik juist wil dat die aan geslagen noot door blijft zingen.

Van Wikipedia:
Bij geluidsweergave spreekt men van (acoustical) feedback waneer het versterkte signaal door een microfoon opnieuw wordt opgepikt, dit geeft het welbekende rondzingen, een hoogfrequent geluid dat het trommelvlies tergt. Gitaristen kunnen dit effect bewust toepassen om hun spel te verrijken, maar het kan ook zeer hinderlijk zijn. Er is apparatuur om feedback tegen te gaan maar velen kunnen dit niet betalen en kunnen er dus last van ondervinden.

Ik heb niks kunnen vinden of er iets als een feedback pedaal bestaat, dus ben ik genoodzaakt om er zelf een te maken.

Ik moet het versterkte geluid dus opnieuw versterken door iets dat in de effectloop zit lijkt mij.
Iemand suggesties?

(Ik post deze vraag hier omdat synthfreaks over het algemeen meer verstand hebben van effecten en zelfbouw dan gitaristen.)

deze al wel eens gezien?

Attachments

• boss.jpg
    boss.jpg
    11 KB · Bekeken: 121
Heey,

Dit pedaal heb ik ook!! :D
(Tis ook het enige pedaal die ik heb) maar de feedback is verre van realistisch te noemen. Ondanks dat het wel goed de laatst gespeelde toon aanhoudt als je het pedaal ingedrukt houdt, is het geen echte feedback van het signaal zelf wat je er doorheen stuurt, maar een zelf gegenereerde toon.
Er zijn ook zat reviews dat de feedback van dit pedaal zeker geen realistische feedback heeft. reviews

Ik zou dus toch verder zoeken ;)

Back