Synthacon eindelijk binnen:)

Vintage synth explorer:

"Date Produced - 1975-1979
Est. Value - $500 - $1,500"

en wat heb je betaald, 500 USD ??

:duivels:

tsja dat t oud en zeldzaam is betekend nou niet meteen dat t ook een gave bak is he :P

ben wel retebenieuwd naar samples/demo's...

to Dym: heb toevallig de verzekering van me studio om hoog gegooit:)

to Pfive: moet nog steeds een keer bij je langs komen, als we allebei tijd hebben!

Welke heb je de zilveren of de zwarte met of zonder sequencer? En heb je een handleiding zo ja kan ik die copieren, Mark Glinsky die is echt mega traag via email, heb deze overgens ook daar gekocht.

to chilistein: ik heb er 2000 dollar voor betaald maar duidelijk geen mint conditie check de foto's maar en er zijn wat functies die na gekeken moeten worden.

Sounds komen zeker alleen staat hij op dit moment niet aan gesloten omdat ik hem om laat bouwen naar 220volt en me adapter heb ik nu in gebruik.
Ik zal je wel een klein stukje laten horen van de synthacon in 1 van me tracks....ff checken

Origineel geplaatst door AdDM
tsja dat t oud en zeldzaam is betekend nou niet meteen dat t ook een gave bak is he :P

ben wel retebenieuwd naar samples/demo's...

Heb er nog niet super veel achter gezeten maar mega vet is hij niet kwa klank maar het filter is wel erg lekker.

heb 1 keer op een synthacon gepingelt, was wel onder de indruk, maar had toen het filter nog niet echt serieus onder handen genomen? ik weet hoe die klinkt, alleen het filter niet echt?!

Is het een "ems synhti-avatar verandering" waardt? hahaha... ;)

Origineel geplaatst door Catscan
to Pfive: moet nog steeds een keer bij je langs komen, als we allebei tijd hebben!

Welke heb je de zilveren of de zwarte met of zonder sequencer? En heb je een handleiding zo ja kan ik die copieren, Mark Glinsky die is echt mega traag via email, heb deze overgens ook daar gekocht.

to chilistein: ik heb er 2000 dollar voor betaald maar duidelijk geen mint conditie check de foto's maar en er zijn wat functies die na gekeken moeten worden.

Ik heb de zwarte zonder sequencer en zonder keyboard. Deze is op bestelling gemaakt als onderdeel van het Hagstrom Patch2000 gitaarsynthesizersysteem. En ja... ik heb de handleiding. Ik heb voor de hele set (gitaar, pedaal en synth) $1350 betaald. Als je weet dat de gitaar en pedaal samen voor $1250 verkocht worden dan kun je uitrekenen wat ik voor de Synthacon heb betaald. Aan de ander kant kun je ook zeggen dat de gitaar en het pedaal gratis waren ;)

Ik ga binnenkort een vrije dag plannen maar het is razend druk op werk... ik vergeet je niet hoor...

Origineel geplaatst door Cisco
heb 1 keer op een synthacon gepingelt, was wel onder de indruk, maar had toen het filter nog niet echt serieus onder handen genomen? ik weet hoe die klinkt, alleen het filter niet echt?!

Het filter vind ik echt geweldig klinken persoonlijk, weinig betere gehoord,
heb alleen even een vraagje over zo'n machine.....
Wat mij persoonlijk meteen opviel is dat de envelopes erg traag zijn, ik had dit niet verwacht, is dit normaal ?
Lijkt wel of ie mislukte software envelopes aan boord heeft, van mijn Matrix 12 zijn ze bv nog veel sneller.
Weet iemand dit ? als het zo orgineel is wil ik dit laten aanpassen indien mogelijk.

2 pfive: ok ben beneiuwd hoe dat er uit ziet.

Hee... leuk... een oude thread

@Catscan: dat ziet er zo uit. En ik neem aan dat je de jouwe niet meer hebt? Beviel toch niet?

@Wiseguy: de envelopes zijn niet van de snelle, nee... op de mijne ook niet

Attachments

• synthacon.jpg
    synthacon.jpg
    260 KB · Bekeken: 110
Origineel geplaatst door P-Five
Hee... leuk... een oude thread

@Catscan: dat ziet er zo uit. En ik neem aan dat je de jouwe niet meer hebt? Beviel toch niet?

@Wiseguy: de envelopes zijn niet van de snelle, nee... op de mijne ook niet

Nee ik weet zeker dat hij hem niet meer heeft.......ik heb hem namelijk :)

De envelopes vallen mij tegen, ik wil dit laten veranderen, als ie polyfoon was waren
ze vast erg goed voor strings, ik las ergens geweldig voor bassen, met deze envelopes ?
nou ja zeg....

@ P-Five

Is het normaal dat de noise vrij zacht is...........qua volume dan ?
Niet compleet onhoorbaar white en pink maar vergeleken met
de 3 VCO's ?

En heb jij van VCO 2 en 3 al eens de tracking aangepast
(dmv de daarvoor bedoelde schroeven op het front) zodat
ze perfect tracken/stemmen met VCO 1 ?
Zo ja is dat eenvoudig ?

Origineel geplaatst door Wiseguy
@ P-Five

Is het normaal dat de noise vrij zacht is...........qua volume dan ?
Niet compleet onhoorbaar white en pink maar vergeleken met
de 3 VCO's ?

En heb jij van VCO 2 en 3 al eens de tracking aangepast
(dmv de daarvoor bedoelde schroeven op het front) zodat
ze perfect tracken/stemmen met VCO 1 ?
Zo ja is dat eenvoudig ?

Volgens mij is de noise vrij hard maar ik gebruik het eigenlijk nooit. Zal vanavond eens luisteren.

Ik heb de Synthacon getuned toen ik hem kreeg. De procedure staat in de manual (die je erbij hebt gekregen, toch?) en is vrij eenvoudig. Ik heb het sindsdien nooit meer hoeven doen.

Ik gebruikte de synthacon bijna nooit enik heb er nu iets moois voor terug kunnen kopen wat ik veel ga gebruiken.
Voor de collectie is het gewoon super cool hem hem te hebben.
Ik heb ook een synthi aks weg gedaan maar dat had ik alleen gedaan om dat ik nog een vcs3 heb.

Ik heb er een nieuwe mac en een neve3316 voor terug gekocht en nog wat andere dingen.

Ik heb ook een synthi aks weg gedaan
...warvoor nogmaals dank - ik ben er elke dag meer en meer verliefd op !! :luv:

Ik haal uit de Synthacon Synthi achtige geluiden, ik vind de Synthacon daarom ook vooral zeer geschikt als effectenbak.

Filter klinkt prachtig.

Origineel geplaatst door P-Five
Volgens mij is de noise vrij hard maar ik gebruik het eigenlijk nooit. Zal vanavond eens luisteren.

Ik heb de Synthacon getuned toen ik hem kreeg. De procedure staat in de manual (die je erbij hebt gekregen, toch?) en is vrij eenvoudig. Ik heb het sindsdien nooit meer hoeven doen.

Ik ben benieuwd naar je bevindingen m.b.t. de noise, ja tuning procedure heb ik inmiddels in de manual gelezen,
ik ga het later vandaag proberen uit te voeren, zal wel goed komen.

Origineel geplaatst door Wiseguy
Ik ben benieuwd naar je bevindingen m.b.t. de noise, ja tuning procedure heb ik inmiddels in de manual gelezen,
ik ga het later vandaag proberen uit te voeren, zal wel goed komen.

Nou... de noise maakt toch wel een behoorlijk kabaal hier. Ik heb 1 vco en de noice beide op level 5 en je hoort de noise echt wel goed. Bijna gelijkwaardig vind ik.

Back