Electrische piano?

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Een vriend van me zoekt een electrische piano
Hoeft geen Wibi-pro level te zijn, prijs is rond de 500,-

Hij zoekt er een met gewoon goeie grand piano klank.. misschien wel leuk als je ook een beetje een oude sound er uit kan halen... en hij moet er netjes uit zien.. niet zo'n plastic mission control ding...

Is diet iets?

http://www.casio.co.uk/prod/product.asp?ID=752

Wie heeft er een tip voor een mooi modelltje

Voor zo'n belangrijke aankoop kan ik maar 1 advies geven:

Ga naar een winkel en probeer het uit. Er zijn zo veel verschillen in de modellen van toetsenborden/klanken dat je het ECHT moet voelen en horen om een goeie keus te maken.

Ben het met bart eens dat 500 wellicht te krap is. Goedbeschouwd ben je voor een beetje piano klavier alleen al dat bedrag op z'n minst kwijt. Misschien dat 2e hands ook nog een optie is? Maar zelfs dan kom je met dat budget niet erg ver.. Een Roland RD-170 krijg je er niet voor!

Ben wel heeeel benieuwd naar de nieuwe m-audio prokeys 88. Zal zeker geen Roland RD-kwaliteit zijn ben ik bang. Maar dat hoeft ook niet voor dat geld. Ik sta iig te popelen om 'm een keer te testen, Want ik zoek ook een betaalbare stagepiano.

Link naar m-audio Prokeys 88: http://www.thomann.de/thoiw7_artikel-181874.html?sn=eaa73bfef736a3dbb6c452238ac3eb05

hij klinkt idd erg goed.....

van een casio weet ik het niet eerlijk gezegd....

op sonicstate staat een video van de nieuwe prokeys 88 sx......(ik ruik roland...) :kont:

das dus een m-audio keystation 88es maar dan met sounds

linkie http://www.sonicstate.com/news/shownews.cfm?newsid=2430

groetjes JD

De casio van rond de 500 of 600 euro (privia serie) staat in mijn geheugen als 'niet slecht'. Als ik het me goed herinner speelde 'ie best lekker en was de klank gewoon naar z'n prijs-->niet super maar niet onbruikbaar.
Zelf heb ik een yamaha P90 en dat is héél wat anders maar kost dan ook het dubbele

Zo'n geval heet dus een ELEKTRONISCHE piano.

Een ELEKTRISCHE piano is zoiets als een CP-70, Rhodes of Pianet. Het typisch elektrische geluid dus.
Terwijl er uit een ELEKTRONISCHE piano gewoon ook akoestische sounds komen (nou ja, bijna ;))

chceck idd de casio privia, klinkt/is een stuk beter dan je zou verwachten en valt binnen je budget..

ik heb ook een p90......

wereldse bak met werelds klavier (samen met de psr-3000 een hele hele mooie combi)

:okdan: :halleluja :halleluja :luv: :yamaha: :luv: :halleluja :halleluja :D

doei ! :doei:

de privia serie is idd niet verkeerd..... eventueel een Korg Sp200/300........

Thanx people voor de reacties..

Die Casio had hj zelf al gezien... Qua sound moet hij okay zijn, maar er ook okay uitzien...

Ik zal hem wel ff naar de winkel sturen om te luisteren..

Origineel geplaatst door Wout Blommers
En dan noemen ze mij de 'taal-purist' :D

Wout

Nou, dat is eigenlijk geen taalpurisme, maar gewoon ergernis: iedere keer als ik marktplaats o.i.d. wil afschuimen naar wat leuke Hohnertjes of Neo-Bechsteintjes dan moet ik me dus eerst door honderden casio's en soortgelijk randgebeuren heen worstelen.
Net zo goed als het irritant is dat Yamaha behalve mooie synths, orgels en piano's ook meent dat het nodig is om ook keyboards, buitenboordmotoren, brommers en versterkers te moeten fabriceren... ;)

Tja, maar die Neo-Bechsteintjes worden toch wel vollop aangeboden! Ze zijn aan de straatstenen niet meer te slijten! Gewoon dumpen, die hap! Wie wil er nou nog zo'n onzinnig groot fossiel? Eerlijk gezegd heb ik er een aantal gedumpt (werden aangeboden in zeer slechte staat - dus doorverwezen), maar wel bij een zeer uitstekende piano restaurateur, die ze uit pure liefhebberij weer helemaal zo origineel mogelijk gaat herstellen. Hij heeft onlangs de originele radio van Siemens gevonden en die is nu werkend :)

Wout

Ben vandaag effe wezen spelen op een hele zooi apparaten. En de casio speelde inderdaad vrij aardig, ik vond de piano echter niet erg geweldig klinken. Misschien dat de duurdere variant wel beter klinkt. Helaas hadden ze alleen een PX100.

De P70 is misschien ook het overwegen waard maar ik vind ze echt te zwaar spelen, als ik het vergeleek met andere vleugels en piano's van yamaha die ernaast stonden, dan beviel het me niet erg. Die waren allemaal lichter. De piano sound in de P serie is wel goed, maar de P70 hadden ze niet, dus niet geprobeerd, maar de aanslag moet hetzelfde zijn, alleen is de sampling wat simpeler, maar of je dat echt hoort.

Zwaar spelen is natuurlijk een kwestie van wennen, niks anders. Maar ik kan het wel voorstellen. vergeleken bij korg en Roland is de feel wel een stuk heavier. Het komt nog steeds niet in de buurt van een echte piano, maar toch redelijk getrouw.
De P80 (voorloper van de P90) kun je nu voor schappelijke prijzen 2e hands wel scoren. Dan heb je een leuk apparaat met een goede klank en nog wat opties ook (sequencertje, organ, rhodes, strings etc)

Of je moet de wat oudere Kurzweil SP88 eens proberen. Die staan soms ook voor redelijk bedragen te koop.

Ja ik vind het niet erg getrouw, maar ik zit echt heel erg te twijfelen of ik er eentje ga kopen, en dan de P140. Ik denk dat ik er gewoon es een uurtje in de winkel op ga spelen hoe het me bevalt. Ik wil niet zeggen dat het klote speelde toen ik erop speelde in de winkel. Maar het eerste dat me opviel was: zwaar. Maar als ik er goed aan kan wennen koop ik er zeker eentje. Moet rolands nog effe checken, maar die zitten wat betreft prijs toch weer in andere segmenten.

Back