Ableton Live 5.0

MvD

Ouwe rot
Hellowz PPL,

Ik heb een demo van 't programma Ableton geprobeerd (was eerst n leek op midi gebied) en ik had ook div. problemen om mijn midikeyboard i.c.m. mijn M-audio kaart aan de praat te krijgen. Maar dit was t aller eerste programma wat bijna al mijn hardware vlekkeloos configureerde!

Ook heb ik een vsti aan de praat gekregen i.c.m. vst's , dus ik ben een blij man met dit te gekke programma (voorheen Reason gebruiker......)

Een echte aanrader wat mij betreft!:halleluja :yamaha: :maffia: :mexico:

Ja het is echt een vet programma, ik werk er nu ook net een weekje mee. Werkte hiervoor ook alleen met Reason en werd die een beetje zat. Ik moet wel toegeven dat bij Ableton meer werk komt kijken dan ik gewend ben en meer moeite moet doen om een gewenste sounds te krijgen. Maar het geluid! Weet iemand een VSTi met vette Gitaar modules?

Trouwens ik had deze vraag al gesteld maar weet de topic starter misschien. Als ik partijen inspeel zet Ableton deze automatisch goed dus op de maat en soms geeft dat juist een raar effect als je veel met dubbele slagen enzo werkt. Waar zet je dat uit?

gebruik zelf geen ableton... maar het lijkt er op dat je noten automatisch "gequatized" worden terwijl je opneemt...
Mijn ervaring is ook dat dit heel irritant is..

Dit kan je hoogstwaarschijnlijk wel ergens bij je tracks-settings of recording-settings uitzetten... (Bij Reason is dit ook aan en uit te zetten tenminste)

Zo ja man echt frusterend gewoon, het verpest heel mijn tracks ! Maar thanx voor de tip ga gelijk ff zoeken.. ;)

Back