usb plug and play in win xp "probleem"

bobaphat

Ouwe rot
Er zit iets niet goed in mn winxp,, Ik heb een midiman 2x2, een hub en een usb-stick. Al deze apparaten zouden plug and play moeten zijn. Maar wanneer ik mn hub installeer op een andere poort gaat win xp heel erg moeilijk doen over drivers.
Als ik de usb stick in de hub steek vraagt ie ook elke keer om drivers, terwijl dit gewoon plug and play moet werken. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? het is vreselijk storend

Iedere keer als je een USB apparaat gebruikt op een andere poort, moeten de drivers voor het betreffende apparaat geinstalleerd worden op die poort. Meestal is dat vrij makkelijk, omdat de drivers nog wel op je systeem staan.

Maar goed, ik zou gewoon de apparaten niet steeds omwisselen.
Vroeg of laat gaat het een keer fout, en zit je met een verklote registry met dubbele keys etc.
Het ideale recept om een midi interface opeens niet meer te laten werken.

1x installeren, niet meer aankomen, dus.

helaas gaat het nogal moelijk met usb hd, en usb sticks,,, deze apparaten hebben niet eens drivers maar op een of andere manier herkent win xp ze, en moeten er toch drivers geinstalleerd worden. Plug and Play is Plug and Play en niet PLug and install the driver for the 12349384982349th time :)

Er zit dus in windows iets fout, weet iemand hoe dat veranderd kan worden?

Dus als jij een usb apparaat aansluit en de drivers installeert, usb apparaat verwijderd en dan weer terugstopt inzelfde poort of hub wordt er weer om een driver gevraagd?

Komt er ook nog een melding over not digital signed ofzo en of je de driver zeker wil gebruiken?

Ik heb het hier ook redelijk standaard als ik dingen in 'nieuwe' USB-poorten inplug. Maar inderdaad maar 1 keer per poort. Maar goed, ik plug ze ook niet dagelijks allemaal anders in, dus misschien krijg ik het dan ook wel.

ja maar hij loopt ook om drivers te mekkeren bij plug and play apparaten waar helemaal geen drivers voor nodig zijn,,,dat is echt fokkin irritant, weet iemand hier een oplossing voor??

had hier een dergelijk probleem met mn bluetooth... en webcam

Volgens mij kun je bij apparaatbeheer toewijzen welke driver je "standaard" wilt gebruiken voor bepaalde apparaten...

Dus ff naar apparaatbeheer gaan... en de goeie (standaarddriver) toewijzen aan het desbetreffende apparaat. (kies stuurprogramma opniew installeren, en dan niet kiezen voor automatisch, maar zelf kiezen uit de lijst!)

Voor mij heeft dit gewerkt.

Origineel geplaatst door bobaphat
ja maar hij loopt ook om drivers te mekkeren bij plug and play apparaten waar helemaal geen drivers voor nodig zijn,,,dat is echt fokkin irritant, weet iemand hier een oplossing voor??

Plug en play betekt dus niet dat je geen drivers nodig hebt !!
Het wil zeggen dat windows de drivers al in zich heeft! als je deze (onverhoopt/per ongeluk) wist, dan werkt je apparaat dat voorheen p&p was niet meer.

Ook kun je vaak kiezen om andere dan Windows drivers te gebruiken (bij mij was dat bv de Bluetooth driver...) Standaard pakte XP steeds de Windows driver, maar dat moest dus niet...)
Dit is dus op te lossen in apparaatbeheer!

Succes!

Back