Vraag over RS7000 & voice setup

Basti

Ingeburgerd
Hoi allemaal,

Ik heb gezien dat er op dit forum veel RS7000 eigenaars rond hangen dus wellicht dat er iemand is die mij met het volgende kan helpen:

Ik heb het probleem dat bij sommige songs de voice setup niet goed werkt. Ik sla altijd de instellingen van alle geluiden op op de RS7000 en de muziek zelf maak ik in Cubase sx2. Nu is het zo dat als ik de song(lees instellingen van geluiden) weer inlaad op de RS7000 deze niet direct worden 'gepakt' door de RS7000. Op kanaal 5 zit bijvoorbeeld een lead, maar als ik dit kanaal aanstuur via Cubase hoor ik een drumkit. Als ik vervolgens aan een knopje draai in de mixer (om een bank te selecteren) staat het geluid wel goed, maar dit moet ik dan voor alle kanalen doen.

Andere songs (instellingen)kan ik wel gewoon inladen en dan staan alle settings gelijk goed. Deze heb ik echter gemaakt toen ik nog niet met Cubase sx2 werkte.

Ik vermoed dus dat Cubase sx2 hier ook iets mee te maken heeft. Verder worden de instellingen van de effecten ook niet opgeslagen.

Heeft iemand soort gelijke problemen gehad (en een oplossing ;) ). Ik heb trouwens de 'Voice setup to TG' aan staan

Ik stuur nooit de RS aan met iets anders en zeker niet met SX, dus misschien heb je aan mijn verhaal helemaal nix. Maar SX heeft de onhebbelijkheid om de instellingen (voice nummers enzo) te resetten als je weer bij "0" begint.. Volgens mij is dat dus wat je RS reset naar de standaard General MIDI. Check eens of als je na het instellen van SX, het werkt als je SX NIET laat beginnen bij "0"

R

oww wacht effe, ik begreep je antwoord verkeerd. Je moet gewoon zorgen dat je met de 'bar' nooit nooit bij 0 komt. Is Cubase sx2 zo in te stellen dat ie voice settings niet door geeft. Of is het slimmer om de RS7000 zo in te stellen dat ie alleen 'noten' via midi accepteerd en de rest niet ?

Zijn hier uberhaupt mensen die de RS7000 gebruiken in combinatie met Cubase SX2 zonder rare problemen ?

Ik stuur mijn RS ook aan met SX 2, maar sla alle settings van de RS op in een r2A file, dus via de RS zelf op een smart media kaart. Enige dat cubase aanstuurt zijn MIDI noten en automation. Dan heb je hier geen last van.

dit stel ik niet in, maar t enige dat ik inspeel/inteken zijn noten & automation. Verdere bewerkingen zoals het kiezen van een geluid/patch doe ik in de RS zelf.

Dus laad ik eerst mijn geluiden en andere settings in in de RS voordat ik een track in Cubase open.

Als ik jouw verhaal goed heb begrepen zet jij je RS aan en verwacht je dat Cubase vervolgens alle geluiden goed zet. Klopt dit?

Mag ik je even wat vragen?

Mag ik je even wat vragen?

Waarom stuur je je RS7000 aan met SX? Ben je ontevreden over de phrase-structuur van de Yamaha's voor sequencing?
Ik vraag dat omdat voor mij soms die phrase-structuur ook niet altijd goed werkt. Of wil je de RS uitsluitend als sound-engine gebruiken? Zo ja, wat is dan zo speciaal aan de RS dat je dit verkiest boven wat als plugins niet te krijgen is?

Verder voor de rest is die RS natuurlijk zo strak als een vioolsnaar, net als mijn RM1x trouwens.

Ik gebruik de RS idd als een soundmodule. Ik ben erg gecharmeerd van zo´n btje alles wat eruit komt, behalve de lead sounds. Daarvoor heb ik dan ook 3 andere synths. Verder gebruik ik m voor zo´n btje alles van drums tot basslines tot FX sounds.

Ik begin meestal wel met een pattern in de RS, maar als ik het uit ga werken vind ik de interface van cubase een stuk overzichtelijker. Daarnaast kan ik met mijn huidige setup met de RS hooguit 2 andere apparaten aansturen (1 op MIDI out A, 1 op MIDI out B), en met cubase de hele studio.

Je zegt...

Je zegt...

...dat je wel patterns in de RS aanmaakt. Kun je dan ook vanuit SX die patterns in de Rs aansturen? Ik bedoel dus met één MIDI-message een pattern af laten spelen. Dus in feite een beetje de pattern-chain mode (die heeft de RM1x, dus de Rs vast ook wel).

Dat zou perfect zijn. Hetgene wat ik op die phrase-structuur tegen heb, is dat alles in blokken moet worden gedeeld terwijl dat niet altijd bij mijn soort van muziek past. Maar een hybride van dat vanuit SX patterns of zelfs phrases inde RS of RM1x kunnen worden aangestuurd náást een MIDI-stroom van SX zélf lijkt me perfect (the best of both worlds).

Een RS als module gebruiken .... daarkijk ik toch wel vreemd tegen aan. Dat is net zoiets als rijden in een oude Opel Kadet waar je dan een spiksplinternieuwe sportwagen op vast last "omdat die zulke lekkere stoelen heeft".

Ik heb...

Ik heb...

Origineel geplaatst door The Poisoner
Daarnaast kan ik met mijn huidige setup met de RS hooguit 2 andere apparaten aansturen (1 op MIDI out A, 1 op MIDI out B), en met cubase de hele studio.

Voor € 30,- een oude patchbay gekocht en voor € 40,- een MIDI-separator. Nu kan ik voor € 70,- de MIDI van m'n RM1x alle kanten uit. Alleen jammer dat ik geen merger heb, want een extra controller toevoegen wordt nou wat lastiger.

Re: Je zegt...

Re: Je zegt...

Origineel geplaatst door pjeut
...dat je wel patterns in de RS aanmaakt. Kun je dan ook vanuit SX die patterns in de Rs aansturen? Ik bedoel dus met één MIDI-message een pattern af laten spelen. Dus in feite een beetje de pattern-chain mode (die heeft de RM1x, dus de Rs vast ook wel).

Dit zou idd perfect zijn, helemaal omdat een deel van de mogelijkheden om je sounds te editten in de sequence sectie van t apparaat zitten.

Helaas kan dit bij mijn weten niet. Ik sync de beide sequencers aan elkaar en neem het in de RS gemaakte pattern spoor voor spoor op in SX.

Ik neem altijd alles iin 1 keer op. Ik heb een Delta44 dus het is behelpen met het aantal kanalen.. Het liefste heb ik ook alle kanalen los als track in SX maar ja dan moet ik een andere geluidskaart...
Wat ik wel vaak doe ik de basis in 1 keer opnemen en dan andere dingen zoals leads en synthefx enzo als overdub toevoegen in SX! Dan krijg je echt een soort live idee..

Re: Mag ik je even wat vragen?

Re: Mag ik je even wat vragen?

Waarom stuur je je RS7000 aan met SX? Ben je ontevreden over de phrase-structuur van de Yamaha's voor sequencing?
Ik vraag dat omdat voor mij soms die phrase-structuur ook niet altijd goed werkt. Of wil je de RS uitsluitend als sound-engine gebruiken? Zo ja, wat is dan zo speciaal aan de RS dat je dit verkiest boven wat als plugins niet te krijgen is?

Verder voor de rest is die RS natuurlijk zo strak als een vioolsnaar, net als mijn RM1x trouwens.

Ik vind het prettiger om tracks te creeren met een programma als cubase. Voor live doeleinden gebruik ik weer de RS (in pattern mode). Daarnaast heb ik nog andere apparaten die ik ook via cubase aanstuur. Plugins gebruik ik eigenlijk nooit (live wil ik zoiezo zonder computer kunnen).

De Rm1x is inderdaad ook vet, maar de geluiden vindt ik toch van mindere kwaliteit als de RS (daarom heb ik 'm ook gekocht+de sampler he ?:) )

Met strak...

Met strak...

...bedoelde ik de sequencer. De geluiden van de Rm1x zijn gewoon veel minder dan die van de RS7000. Maar ja, daar mogen m'n S-2000 en m'n modules voor zorgen.

Re: Met strak...

Re: Met strak...

...bedoelde ik de sequencer. De geluiden van de Rm1x zijn gewoon veel minder dan die van de RS7000. Maar ja, daar mogen m'n S-2000 en m'n modules voor zorgen.

Owwja, zekers, kwa sequencer is ie zekers strak :okdan: ! Doe 'm voorlopig ook nie weg. Ik heb ooit iemand de rm1x als een soort van lichtcomputer zien gebruiken. Altijd handig zoiets :) !

Back