BCF2000 met Cubase en Fruityloops

ArtsMusic

Ingeburgerd
Hallo, ik ben mij bewust van meerdere BCF topics hier en op andere fora, maar 2 dingen kreeg ik niet opgelost

vraag 1: Ik heb een preset in mijn BCF voor Cubase (op preset 1), en een Cubase patch (xml file) die op elkaar aansluiten. Laadt ik die in bij Device Setup (generic Remote) dan werkt het goed. Start ik Cubase opnieuw op echter, is ie alles vergeten en kan ik dit opnieuw doen. Is er een manier om dit opgeslagen te houden?

vraag 2: Ik gebruik ook veel Fruityloops (op dit moment versie 4.5.2, omdat die alle optties heeft die ik gebruik). Ik krijg deze nog niet goed aan he twerk. Ik kan wel een knop linken aan de BCF, via de learn functie in FL, maar andersom werkt niet, een knop draaien in FL resulteert niet in het meebewegen van de gekoppelde fader in de BCF. Ook als ik de learn functie gebruik op de BCF, lijkt het alsof FL helemaal geen MIDI uitstuurt naar de BCF, terwijl ik die wel aangegeven heb als Remote.
Iemand die hier idee-en over heeft, of desnoods een werkende FL patch? ook die lijkt onvindbaar (alleen eentje voor de BCR)

gouden tip voor BCF beginners: Ik heb gisteren een uur geprobeerd Cubase en de BCF aan elkaar te koppelen, totdat ik er achter kwam dat ik versie 2.0 van Cubase runde. Toen ik versie 2.2 installeerde werkte het binnen 5 minuten.

1. Waarschijnlijk moet je dit in een template opslaan. Als je dan aan een nieuw project begint en je gebruikt daarvoor de opgeslagen template, heb je direct al je instellingen weer te pakken. Denk dat dat ook geldt voor remote controller settings.

2. Updaten naar 5 is gratis toch? Heb je Enable Midi Output in het opties venster gechecked staan?

1. Als template opslaan heb ik geprobeerd, werkte niet, maaarrrrrr, ik zal he tnog een keer proberen want dat was gisternacht laat :)

2. Versie 5 heeft wat opies die me he,lemaal niet aanstaan (zoals de veranderde sample-delay), en daarom heb ik nog steeds versie 4. Als het niet mogelijk is om op 4 de behringer te koppelen zal ik wel overdenken om up te graden.
Enable Midi Output staat aan.

Ik heb wel een tutorial gevonden voor de BCR (met wieltjes dus) en die had het over de MIDI out (dat blokje). Ik heb die tutorial opgevolgd en dat helpt niet, MAA als ik in dat blokje op reset druk..... resetten wel al mijn knoppen op de BCF! dus er IS een connectie gelegd... hij werkt alleen nog niet.

Back