Geheim van een lekkere congaloop?

consumer

Stamgast
Wat is jullie geheim om een loop met conga's & bongo's "vlotjes" te laten klinken? Reverb, velocity, reversed samples... Heeft iemand andere suggesties om alles wat natuurlijker en minder droog te laten klinken? Thanx!

Mijn definitie van lekker

Ik ben er toch overtuigd van dat er subtiel slagwerk bijdraagt tot de drive van de track. Maar of het nu conga's/bongo's zijn of niet verandert niets aan het feit dat het mijn lekker nog steeds definieert en ook niets aan de vraag die ik stelde :)

Origineel geplaatst door consumer
Ik ben er toch overtuigd van dat er subtiel slagwerk bijdraagt tot de drive van de track. Maar of het nu conga's/bongo's zijn of niet verandert niets aan het feit dat het mijn lekker nog steeds definieert en ook niets aan de vraag die ik stelde :)

Ik zeg niet dat ie niet lekker is...het zijn vooral de gefilterde h-hats die t hem doen.

Ja maar dan recycleer je gewoon loops dacht ik, alhoewel ik daar absoluut niks op tegen heb... maar het lijkt me nog altijd leuker om alle samples zelf te programmeren.

Wat is jullie geheim om een loop met conga's & bongo's "vlotjes" te laten klinken?

bedoel je:

- hoe je een loop die bestaat uit alleen conga's&bongo's vlotjes kan laten klinken
of
- hoe je een loop van 'iets' vlotter kan laten klinken door er conga's&bongo's aan toe te voegen?

Ik denk zeker dat een paar conga's&bongo's mits goed geplaatst bijdraagt aan de drive van iets.
Lekker op de 16en gaan zitten en niet op de hele tellen :P ook gaaf om zelf in te rammen hoor, klap je alle stress van je af man :koffie:

Ik bedoelde dus dat eerste, en eigenlijk maakt het niet veel uit omdat je ze in beide gevallen gebruikt natuurlijk..

als je ze lekker natuurlijk wil laten klinken moet je ze intrommelen!

microfoontje(s) dr bij.. ideaal werkt dat
:walker:

swing

Origineel geplaatst door fjoesz

Inderdaad en dan met flinke compressie en plate galm heeft wel mijn voorkeur.

Origineel geplaatst door MadR
nietus .. een neger ! :D
nietus, een latino!

Origineel geplaatst door fjoesz

Idd, gewoon zelf spelen!!

Goed en wel allemaal maar als ik de instrumenten voor handen had, dan had ik deze vraag uiteraard niet gepost...

en als je dan een conga opneemt, gooi er dan ook een mic onder, en zet die in tegenfase :)

Back