ik krijg toch het idee dat al die soft synths een beetje hetzelfde klinken

Er zijn echt wel goede softsynth's, maar er zijn veeeel meer slechte softsynth's en die trekken de goede naar beneden.
En wat Johnny ook zegt, ze nodigen niet voldoende uit om aan de knopjes te draaien dus wordt het vaak een eenheidsworst wat er uit komt.
Het enige wat ik wel mis is het organische wat je bij veel analoge bakken heb, maar dat ze heel diep (laag) gaan mis ik niet, dat moet je meestal toch weg EQen in de mix.

Maar het mooiste van veel softsynth's is dat ze gratis zijn of dat je iig een demo kan uitproberen, ze staan toch raar te kijken bij Dirk Witte als ik vraag of ik de nieuwste Roland een maandje op proef mag proberen, of dat ze misschien nog wat gratis "lite" modelletjes hebben staan.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ikzelf heb het idee dat het allemaal hetzelfde klinkt omdat de GUI over het algemeen hetzelfde is
exact... en de 1 heeft nog meer eye candy dan de andere... het moet allemaal vaak LIJKEN op authentieke synths maar qua handyness is het veel minder aangezien je steeds weer mag muisklikken en schroeven... zijn er ook softsynth waarbij je parameters via het toetsenbord dmv dedicated keys para's kan changen, kijk da's meer ideaal nutuulk!

Back