midi learn

papillion

Nieuwkomer
Hallo,

Kan iemand mij helpen?

Ik werk met Alesis Ion(synth). Ik zou graag de knoppen (filter etc) willen toewijzen aan bijv. softsynths als Albino 2 en Blue.

Weet iemand hoe je dat precies kan doen? Er werd gezegd via midi-learn???

Ik hoop dat jullie een antwoord hebben.

Thanxx alvast

Hoe je dat precies moet doen, dat is me onbekend :) Dat staat op zeker in de handleidingen van die betreffende synths en software.

Als je hardware synth z'n parameters MidiOut stuurt, dan moet je gewoon de software op de zelfde CC zetten. Als de betreffende software een MidiLearn functie heeft, dan moet je die voor de betreffende parameter activeren en even een knop draaien, dan pakt de software die parameter op. Als de software die functie niet heeft, dan mag het allemaal met de hand oftewel de muis gedaan worden. De handleidingen moeten hier uitsluitsel kunnen geven, ervan uitgaande dat als de softwarehandleiding niet over MidiLearn schrijft, dat dan die functie ook niet aanwezig is!

Wout

In blue kun je geloof ik met de rechtse muisknop op een parameter klikken en dan aangeven midi learn

Als je vervolgens aan een knop draait op je Ion dan zit de parameter van de blue aan die bewuste knop, erg eenvoudig dus.

Back