Fantom xa met harddisc recorder of Fantom x6?

klerk

Nieuwkomer
Ik sta in twijfel om mij een fantom xa en een harddisk recorder aan te schaffen of een fantom x6. Mijn hoofdoel is zelf nummers te creeren en vervolgens ook op cd te zetten. En ook wel het toestel te gebruiken in mijn coverband. In de muziekwinkel raden ze mij een fantom xa met die harddisk recorder aan. Maar kan ik niet hetzelfde bereiken met de x6 of kun je daar geen volledige song mee opnemen. De prijs is alvasdt hetzelfde voor de twee mogelijkheden. En hoe schrijf ik ze het gemakkelijkst weg op cd?
Alvast bedankt.
Geert

Met de X6 kun je, als je voldoende geheugen, compact flash kaartje en een audio track expansion hebt, voldoende uit de voeten voor wat betreft sequencing.
De kunt de X6 via USB aansluiten op je PC en je gebakken audiotrack naar de PC sturen om er vervolgens een CD van te branden (kan ook met CF en een cardreader.)

Onderstaand voorbeeld laat zien (horen) dat je kwalitatief goede opnames kunt maken met alleen de Fantom-X (6,7,8 ) met audiotrack expansion.

Voorbeeldje van een track met de Fantom-X gemaakt.

Over de (sequencermogelijkheden van de) Xa kan ik niet zoveel zeggen, al weet ik dat het een uitgeklede Fantom X is (die overigens qua geluiden prima dienst zal doen in een band.)

Succes bij het maken van je keuze.

Dus de fantom x6 volstaat op zich maar wel met een upgrade aan geheugen een audio track expansion en een flash card.
Zou dit een grote meerkost zijn? Omdat mijn voorkeur uitgaat naar de x6 wegens de toegankelijkheid van het lcd menu

Ik werk met een laptop dus ik denk niet dat ik de geschikte geluidskaart zitten heb? Of wat is er nodig?

ja ik weet niet precies wat je verlangt van de qualiteit maar met je line in op je geluidskaart kan niet heel veel mis zijn

het is natuurlijk niet de qualiteit die je krijgt met protools hardware ofzo

en het is ook een stuk makkelijker editten op de computer

ik heb nu zelf protools dat werkt wel lekker maar is natuurlijk wel prijzig maar ik heb jaren met cool edit/adobe audition gewerkt nou ik kan niet zeggen dat het echt niet goed klonk

een harddisc recorder is wel handig natuurlijk maar ik vind het wel zonde dat je dan met een xa zit

ik zou sowieso die x6 kopen, en als de geluid kwaliteit je niet bevalt met opnemen op de pc kun je altijd die expansion nog kopen

Hey, bedankt allen om jullie advies. Ik ben inderdaad van plan om de x6 aan te schaffen en tevens uit te breiden middels compact flash en dimm. Moet dat laatste sdram pc133 512 MB of mag dat ook de goedkopere ddr400 pc3200 512MB zijn?

Enkel SDRAM DIMMs zijn geschikt, enkel deze zijn immers 168-pins.

Heb het even uit de handleiding van de Fantom X6/X7/X8 gekopiƫerd;

Specificaties voor het extra geheugen (DIMM) dat gebruikt kan worden:
Aantal pins: 168-pin
Snelheid:
100 MHz (PC100 CL=2)
133 MHz (PC133 CL=3)
Voltage: 3.3 V
Capaciteit: 64/128/256/512 MB
Board hoogte: 38 mm of minder.

En een fotootje voor de volledigheid:
dimm168.gif

Back