Midi en BCF2000

tieske

Nieuwkomer
Hai kan iemand mij helpen die verstand heeft van midi en de midi mixer Beringer BCF2000.

Ik het dat ding net maar weet zeker dat ik iets fout doe.
Als ik hem aansluit en met Cakewalk Sonar aanstuur kan ik mooi mijn kanalen gebruiken voor de volume
De mooie ronde knopjes boven in werken prima met de Pan zoals ik dat graag zou willen, ook zitten er knoppen boven de tracks waarmee ik kanalen kan muten.
Dat werkt prima (stond denk ik zo ingesteld)
Maar dit alles werkt alleen als ik in de Learn zit, dus knopje Learn staat aan op de mixer.

Als ik op exit druk dan zijn al die dingen die werkte hierboven weg. Doe ik iets verkeerd:confused:

Verder kan ik kanaal 1 to 8 bedienen ermee, maar is het mogelijk (vast wel) om kanaal 8 toe te wijzen aan de master kanaal kwa volume, dan gebruik ik kanaal 1 to 7 voor mijn instrumenten te mixen maar op kanaal 8 wil ik dan de master volume zetten in Sonar, ik heb echter geeen idee hoe ik dit moet doen en aangezien de handleiding van dit midi mixer ding:) daar totaal niet op ingaat weet ik dat er 10.000 moglijkheden zijn met dit ding maar ga maar eens zoeken allemaal

Hoop dat iemand me de weg wijs kan maken met deze Behringer BCF2000

Thanx:biertje:

:-)

:-)

Dank je voor je reactie maar die link had ik al en alles gedownload.
Het is nu nog een kwestie van de master volume toewijzen aan een fader, geen idee hoe dit werkt

Haha ik ben ook zo handig met dit soort spul he;)

Ow zo maar ik gebruik die niet, ik weet dat voor reason er templates standaard zijn samen met de bcf.
In Sonar werkt het prima tot dus ver alleen kan ik geen knoppen en faders toevoegen aan mijn master volume.
Ook gek is dat ik in de Learn mode moet zitten op de bcf dan pas werken de faders 1 tot 8 als volume faders en de pan meters boven in als pan knoppen
Ga ik uit de Learn mode (lampje brand dan niet meer op de bcf) dan werken de knoppen allemaal anders.

Had je er al 's aan gedacht om datgene wat je in de Learn mode gedaan hebt, op te slaan?
Check ff de handleiding, hij is superduidelijk.

ow op slaan heb ik niet gedaan nee klopt.
Maar ik vind juist de handleiding niet duidelijk.

Ik zal één en ander proberen en daarna een post hier plaatsen

Thanx zover

Back