Electro; over underground gesproken?

macho cat garage is vet...... en de laatste 2 nerd producties voor britney spears zijn ook vet..ook al is het je reinste oude prince.....dat boys nummer is ook gewoon vet, net als slave 4 u....

Origineel geplaatst door olafmol
macho cat garage is vet...... en de laatste 2 nerd producties voor britney spears zijn ook vet..ook al is het je reinste oude prince.....dat boys nummer is ook gewoon vet, net als slave 4 u....

Is het iemand ooit opgevallen dat het refrein van Slave 4 u van Britney Spears *ontzettend* veel op een oud nummer van David Bowie lijkt?

..voor de rest, ik heb wel bewondering voor die lui van n.e.r.d.

equate

zekers, zo zat die chinees van nerd in de auto nummers uit te werken op zo'n Yamaha QY100... zelfs dat klonk al dik.

Origineel geplaatst door krz
zekers, zo zat die chinees van nerd in de auto nummers uit te werken op zo'n Yamaha QY100... zelfs dat klonk al dik.

hehehe tja dubbelle 2 vingerige akkorden he ;)

en zeker achterin zijn autootje was cool.

maar ze hebben volgens mij wel allebei consevatorium op hun cv staan

Ik volg de neptunes al een behoorlijke tijd, en ik denk dat de reden dat zij "opvallen" tussen de andere producers te maken heeft met het feit dat zei kiezen om niet volgens de standaard methodes te werken. Ze gebruiken zo bijvoorbeeld geluiden uit apparaten die andere mensen plastic zouden vinden.
En ook de ritmes die zij in hun tracks gebruiken zijn vaak niet de standaard hip-hop beats.

En om nu even de link te leggen naar electro.........veel electro klinkt hetzelfde ...JUIST door het gebruik van veel van dezelfde instrumenten. En wat ik dan niet snap is dat als er een frisse wind door de electro hoek stroomt er in 1 keer gezeurd moet worden over "keep it real" en het gevaar van de commercie, terwijl ze zelf het geen probleem vinden (refererend naar dat intervieuw van de vpro) om het geld te vangen en naar huis te gaan. Dat noem ik nou hypocriet, kortzichtig & puristisch. Maar ja je moet je street credibility niet verliezen he............hahahahahahaha:P :gaap:

Neptunes ROCK! Het vetste nummer in de top 40 nu vinnik dan ook Nelly met its getting hot in here. Dei beat is zo funky en die simpele Rhodes/Wurly akkoorden zijn right on the spot.

Origineel geplaatst door DJ_C-Code
En om nu even de link te leggen naar electro.........veel electro klinkt hetzelfde ...JUIST door het gebruik van veel van dezelfde instrumenten.

Dan luister je naar de verkeerde electro. Is er soms al een CD van Arcade of Dino uit dan? :fuckoff:

En wat het gebruik betreft van die dezelfde instrumenten: onzin!
Ik weet niet waarnaar jij geluisterd hebt hoor.
Tja, zo kan ik ook wel genres gaan afzeiken.

Drum 'n' bass klinkt ook hetzelfde; weer die uitgemolken Amen break.
Techno zuigt ook; weer die 909 beats.
Trance is helemaal uien; weer die zaagtand lead.
Deephouse is prutswerk: weer dat Rhodes pianootje.

Er wordt genoeg (goede) electro (/muziek) gemaakt die afwijkt van het gene wat altijd boven komt drijven op het 'commerciele' oppervlak.
En zo geldt dit voor elk genre. Als je er echt 'in' zit dan weet je wel beter.

R.

Origineel geplaatst door funxiun

Dan luister je naar de verkeerde electro. Is er soms al een CD van Arcade of Dino uit dan? :fuckoff:

Nou beetje normaal kan ook wel he........

En wat het gebruik betreft van die dezelfde instrumenten: onzin!
Ik weet niet waarnaar jij geluisterd hebt hoor.
Tja, zo kan ik ook wel genres gaan afzeiken.

Drum 'n' bass klinkt ook hetzelfde; weer die uitgemolken Amen break.
Techno zuigt ook; weer die 909 beats.
Trance is helemaal uien; weer die zaagtand lead.
Deephouse is prutswerk: weer dat Rhodes pianootje.

In elke stroming zitten bergen rotzooi platen.....in drum & bass zeker.......(sprekend uit 6 jaar "crate digging")

Er wordt genoeg (goede) electro (/muziek) gemaakt die afwijkt van het gene wat altijd boven komt drijven op het 'commerciele' oppervlak.
En zo geldt dit voor elk genre. Als je er echt 'in' zit dan weet je wel beter.
R.

Beste R. heb je mij horen zeggen dat er geen goede electro is dan..........nee. Ik vind genoeg lekkere dingen. Maar er zijn ook genoeg platen met dezelfde inhoud, net als in elke stroming. Ik wilde met mijn stukje alleen maar verduidelijken dat het triest is dat er nu gesproken word over eletroclash (whatever it means) alsof het een onzinnige manier is om de elektro te mixen met andere stromingen, terwijl dat juist iets goeds kan brengen........En ik heb me 6 jaar lang beziggehouden met drum & bass, waar ik nu kotsmisselijk van word vanwege de puristen in de stroming die ontwikkeling tegenhouden. Dus ook als je "erin" zit kun je na een tijdje geconfronteerd worden met purisme......

LegoWelt & consorten vs. Electroclash

LegoWelt & consorten vs. Electroclash

Wat ik nu niet zo goed begrijp is; als je het artwork van LegoWelt bekijkt (en de rare A4-tjes die ze bij hun 12 inches doen), dan zie je wel degelijk een grote flirt met het glamour, zonnebrillen, mercedessen, wasverzachter, en disco parties in Munchen wereldje...

Dat is toch "Electroclash" ten top? Of snap ik het nu niet?

:confused:

equate

overigens, de muziek van LegoWelt vind ik echt top ! Maar ik heb ook een grote collectie Gigolo records plaatjes...

Re: LegoWelt & consorten vs. Electroclash

Origineel geplaatst door equate
Wat ik nu niet zo goed begrijp is; als je het artwork van LegoWelt bekijkt (en de rare A4-tjes die ze bij hun 12 inches doen), dan zie je wel degelijk een grote flirt met het glamour, zonnebrillen, mercedessen, wasverzachter, en disco parties in Munchen wereldje...

Spijker op z'n kop. Dat vroeg ik me nu ook af.
Was hetzelfde met de murdercapital website. Mercedessen, coke, etc.

Ach, laten we maar met z'n allen oldschool '88 acid gaan maken. Da's nog lekker underground..:eureka: :P

Origineel geplaatst door equate

JUIST! DEN SPIJKER OP DEN KOP!
(Sorry voor het schreeuwen)

Wat de haagse mannen doen is juist één grote grap maar wat die duitse gigolo's doen is er een dresscode en er een kunstmatige stroming van maken.
Dit is (ondermeer) in het verkeerde keelgat geschoten door Bunker en kornuiten.

R.

Re: Re: LegoWelt & consorten vs. Electroclash

Re: Re: LegoWelt & consorten vs. Electroclash

Wat de haagse mannen doen is juist één grote grap maar wat die duitse gigolo's doen is er een dresscode en er een kunstmatige stroming van maken.
Dit is (ondermeer) in het verkeerde keelgat geschoten door Bunker en kornuiten.

R.

Ja, maar nu heb ik ook wel es interviews met DJ Hell gelezen en gezien (iemand die overigens, naar mijn idee, zijn sporen wel verdient heeft in de dance wereld). En op mij kwam hij toch over als een behoorlijk humoristische man... Misschien dat zijn insteek toch ook wel het zelfde is als van onze Nederlandse vrienden...alleen wordt het door de media e.d. te serieus opgevat... (of dat erg is, is een andere vraag).

equate

dj hell ziet het ook als een grote grap..maar hij maakt er ineens wel geld mee.....en dat is het verschil..... alsof er in de haags bunker scene geen meelopers en wannabe's rondlopen...het is volgens mij gewoon voornamelijk afgunst op het feit dat hell en z'n label er ineens geld mee gaan verdienen en aandacht krijgen...want elke muzikant die z'n plaatjes released wil toch graag aandacht ervoor krijgen? anders zou je je muziek ook niet releasen....de media heeft electro/electroclash opgepikt als de nieuwe hype en gigolo records is het gezicht ervan (fischerspooner heeft daar zeker mee te maken) ..... terwijl ze de bunker en hotmix jongens en meisjes links laten liggen.....die vinden dat niet leuk en beginnen nu heel hard te schreeuwen...terwijl ze natuurlijk net zo hard al die muziek die nu electro clash wordt genoemd vorig jaar in hun DJ sets gebruikten en zoals hierboven al staat ook precies met al die symbolen van italo, wave, disco en slechte 80's smaak liepen te flaneren....

niet gigolo records of een ander hip label gaat met de sound aan de haal, dat doet de media.....en daardoor ontstaan er ook al die bandwagon jumpers..maar dat is toch nooit anders geweest? toen technotronic en 2 unlimited hip was deden de house en techno goden toch ook gewoon verder hun ding, en doen ze dat nog steeds, sterker nog, zijn er ook gewoon nieuwe toppers bijgekomen....

sorry hoor, maar onze haagse gasten moeten gewoon niet zo lopen te piepen....alsof DJ Hell en z'n label mij dwingt om een hanekam en een geinig kort stropdasje te gaan dragen...tuurlijk niet....dat doet de media, en zelfs die dwingt niemand om zoiets te doen....

Olaf

niet om alles af te gaan zeiken.....maar als legowelt hun spul in de jaren 80 had uitgebracht dan werd dat zeker wel als commercieel bestempeld(italo)hun muziek is een afgeleide van oude cheesy italo..(ze hebben die muziek echt niet zelf uitgevonden)dus snap niet zo waar ze tegen aanschoppen,dat het niet populair mag worden..als electro in de 80's niet zo popu was er waarschijnlijk nu ook geen electro doorstroom

verder heb ik respect voor wat legowelt muzikaal doet

Wat een bullshit dit...

Alsof je, nu ineens elektro popi wordt, niet meer echt bent als je elektro maakt.

Damn, al maak je de grootste kaastrance wat de wereld ooit heeft gekend.... Als het toch recht uit JOUW hart komt is het toch goed ?

Gaan die legowelt gasten dan nu maar andere muziek maken omdat "ze anders niet meer underground zijn" ?? Dat vind ik pas NEP !!!

En zo is het Murphi ;) Mensen die beweren zich met Underground bezig te houden zeggen vaak ergens te voor staan. De enige plek waar deze personen nu voor staan is voor de afgrond om van hun geloof af te vallen :)

Origineel geplaatst door murphi

Damn, al maak je de grootste kaastrance wat de wereld ooit heeft gekend.... Als het toch recht uit JOUW hart komt is het toch goed ?

:okdan: :okdan: :okdan:

Back