Helllp BCF

tieske

Nieuwkomer
Is er een soort van factory setting voor de Behringer BCF2000
Ik heb iets gedaan weet niet wat maar hij werkt nu niet meer in Cakewalk voorheen wel.

Kan geen enkel knopje meer indrukken geen enkel lampje licht dan meer op.
Er blijft alleen nog maar NC So in beeld staan verder kan ik niks meer.

Help wat heb ik verkeerd gedaan?

Ok gelukt hij doet het weer had de in en outs niet goed staan in Sonar.

Nog een vraagje als ik mijn keyboard aan de BCF hang kan ik dan gewoon weer muziek spelen in Sonar zoals voorheen.
Heb voorheen altijd het keyboard via midi aangesloten aan de pm, maar in Sonar 2 ins en outs kiezen werkt niet.
Dan werkt de BCF niet en het keyboard niet dus het moet of of zijn in Sonar.
Nu heb ik de ins en out toegewezen aan de mixer (BCF) nu kan ik toch wel met een aparte midi kabel van keyboard naar de bcf muziek maken toch?

Het lukt me nog altijd niet om bv fader 8 toe te wijzen als master volume in Sonar.
Ik heb de BCF opgestart met het 4e knopje boven in vasthoudend en toen de bcf aangezet.
Dit brengt de mixer in de zogenaamde Mackie Mode zodat Sonar ermee over weg kan.
Als ik een template open in Sonar van bv 4 kanalen dan gaan de schuifjes mooi omhoog en kan de volume ermee regelen, echter ik wil kanaal 8 toewijzen aan het master volume, dit lukt me met geen enkele mogelijkheid, ook niet via de Learn knopje.

Kan dit überhaupt wel in de mackie mode?

Als iemand hier antwoord op heeft zou ik hem oo zo :halleluja zijn

Origineel geplaatst door tieske

Nog een vraagje als ik mijn keyboard aan de BCF hang kan ik dan gewoon weer muziek spelen in Sonar zoals voorheen.
Heb voorheen altijd het keyboard via midi aangesloten aan de pm, maar in Sonar 2 ins en outs kiezen werkt niet.
Dan werkt de BCF niet en het keyboard niet dus het moet of of zijn in Sonar.
Nu heb ik de ins en out toegewezen aan de mixer (BCF) nu kan ik toch wel met een aparte midi kabel van keyboard naar de bcf muziek maken toch?

We hebben het hier opgelost door de bcf via usb aan te sluiten en het midi-keyboard via midi...

Ik heb de mixer ook via usb aangesloten.
Als ik het keyboard aansluit via midi naar pc, kan ik niks doen, ik moet in Sonar opgeven welke in en outs ik moet gebruiken ervoor, als ik de ins en out toewijs aan het midi keyboard dan werkt de mixer niet omdat ik dan de ins en outs niet heb geselecteerd van de mixer.

Zou het mogelijk zijn dat ik het keyboard moet doorlussen naar de mixer om vervolgens vanaf daar een koppeling te maken naar de pc?

Ik heb net een midi kabel gekocht en via keyboard aangesloten op de BCF
Helaas ik kan niet en keyboard gebruiken voor in te spelen en de controller tegelijk.
Het is of of , wat mij opvalt is dat ik ook in mijn midi devices van Sonar BCF2000 in en outs heb staan maar ook BCF2000A en BCF2000B, lijkt wel 2x dezelfde driver.

Iemand nog advies want ik zou toch mijn midi keyboard en plugins tegelijk met de controller moeten kunnen gebruiken

Back