marcE MS2000 sounds

marce

Stamgast
Hallo Synthfreaks en Modurator,

Waar kan ik ergens mijn MS2000 soundbank uploaden op dit forum.Het gaat om 70 nieuwe klanken met of zonder sequences.Deze zijn uiteraard gratis en voor niets te gebruiken.De sounds gaan van jaren 60 - 70 klanken tot screamy sounds , dus voor iedereen wat wils.Vier van de 70 sounds zijn naar Interface soundcontest gestuurd en aan jullie te raden welke?
Aan iedere MS2000 gebruiker die deze sounds in zijn synth dumpt zou ik willen vragen om een kleine reaktie te geven op dit forum om de volgende sounds die ik maak aan te passen naar Jullie smaak en behoefte.

Veel speelgenot,

Groetjes,
marcE

:) :) 8) :geslaagd: :okdan:

Bovenaan staat een knop Downloads. Je kunt zelf ook bestanden toevoegen.

Sorry jongens , maar wat moet ik invullen bij bestandslink???
Kan ik dit niet gewoon mailen naar de modurator????
Het bestand is maar 37 kb groot.
Ik ben niet zo een computerfreak maar wel een synthfreak.
Please ,help me!!!!!!!!!!!!

marcE

=( :confused:

DJ41 - ik heb ze naar U doorgemailt.
Veel plezier ermee.

Groetjes,
marcE

ps - het is wel de bedoeling dat iedereen die een MS2000 heeft ze hier van het forum kan afhalen.

[ff off]is het mischien mogwenlijk van het geluid van dit apperaatje een paar wav-jes of mp3-tjes te posten, ben benieuwd hoe deze klinkt[/ff off]

Hallo Camiel toe,

Ja, je hebt wel een computer nodig om die klanken in U MS2000 te krijgen.Gewoon U Ms2000 aansluiten via midi en het programmatje "MS2K patch buddy" installeeren op je computer.Dat progje vind je gratis op het net.Je kan dan zo sysex banken dumpen naar je MS2000.

Groetjes,
marcE

ps- als je meer uitleg wil , vraag maar gerust.

DJ41 - Al je patches kwijt???????????
Hoe doe je dat????
Dat is mij nog nooit overkomen , je moet wel eerst je eigen patches dumpen naar MS2K buddy en ze saven natuurlijk.Als je dat niet doet en je dumpt nieuwe klanken met Buddy naar de MS2000 worden al je eigen patches overschreven.
Patch Buddy is toch een simpel programmake , het kan alleen sysex onvangen en dumpen , meer niet.Ik begrijp niet wat je verkeerd hebt gedaan.Hopelijk heb je uw patches ergens anders nog opgeslagen en ben je ze niet definitief kwijt.

Groetjes,
marcE

Nou, dat ben ik wel.... Ik selecteerde 1 geluid en die zette ik in de "output list". Dus ik dacht dat hij alleen dat ene geluidje ging overzetten. Maar alle plaatsen waar "empty" stond heeft hij ook echt "empty" gemaakt.

Flink balen dus. Ik heb helaas geen backup. De verwarring is ontsaan omdat ik eerder altijd MS2k Syxplorer gebruikte en die doet het wel patch voor patch.

Jij kan er ook niks aan doen Marce, ik ben gewoon zelf lomp!

:(

dj41 - Dat heb je wel goed verkeerd begrepen hé.
Je kan je patches laden in de input files en die dumpen in je MS2000 met Patch Buddy , de output files dient om gewoon de beste klanken uit de input files te copieeren en zo een nieuwe bank samen te stellen.Als je patches kopieert van de ene bank (input) naar de andere bank (output) kan je die alleen wegschrijven naar je harde schijf , en wel je daarna die klanken toch naar de ms2000 dumpen moet je ze eerst terug oproepen in de input file.
Dus -voor je begint eerst:
- patch Buddy opstarten
- ga in de global mode op de MS2000
- ga naar pagina 3a midi
- druk verder op de cursor toets tot pagina 3f (midi dump)
- druk YES
- er verschijnt nu " 1 progr OK? "
- druk nogmaals op YES en er verschijnt nu " prog OK?)
(1 prog word maar één klank gedumpt, bij prog alleen
worden alle klanken gedumpt)
- druk vervolgens op de cursor toets om het _ onder OK
te zeten
- druk nu op YES en er verschijnt "ARE YOU SURE?"
- nu open je in Patch Buddy de pull down Midi en daar klik
je op reseive Sysex
- geef de bank een naam en ook een plaats waar dit moet
worden weggeschreven op je HD.
- Klik op opslaan
- Er verschijnt nu een nieuw venster met de melding
"Start the program dump op the MS2K now..."
- Druk nu op de Yes knop op de MS2000
- Er verschijnt "All program prossesing .."
- Na enkele seconden "Alle program complete"
- En op de computer verschijnt " Midi transfer complete"
Nu staan alle patches die in je synth zaten op de HD

OM DE NIUWE KLANKEN TE DUMPEN VAN COMPUTER NAAR MS2000.
- Zet eerst de nieuwe klanken op de HD (eerst dawnloaden)
- Klik in het menu MIDI op SENT SYSEX.....
- Er word een venster geopent
- selecteer de bank die je naar de synth wil dumpen
- Klik daarna op openen
- Als er nog lege plaatsen zijn in de Sysex bank komt patch Buddy dit melden.
- Klik op ja
- Nu word de nieuwe bank naar de MS2000 gezonden.

Nog veel speelgenot ,
marcE

Ik heb nu al MS2k Syxplorer erop gezet, die is VEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL beter.

Ben al allerlei patches van mensen afgeweest om weer sounds te krijgen. tip : wordt lid van de Yahoo group van de MS2000! Veel patches en files en documentatie enzo!

Maar toch bedankt voor je uitleg Marce, ik hoop dat je nu geen RSI hebt van dat hele verhaal! ;)

Nee hoor , geeft niet. k'Vind het alleen spijtig dat ge al u patches kwijt zijt.

Groetjes,
marcE

Back