EMS Synthi AKS

Je hebt hem toch ook als VST-Plugin! :D

Scheelt weer wat duiten........:duivels:

Origineel geplaatst door mono-poly

Van de week komt mij Synthi-E deze kant op!

Je hebt er bij Rehberg eentje gekocht, begrijp ik dat goed ?

Mag ik vragen hoe lang je hebt moeten wachten ?

Ja heb hem gezien van de week een AKS voor $7000 met buy it now op ebay verkocht.

het betrof zeer zeker niet de eerder genoemde Synthi op ebay. mensen met een brede interesse in filmmuziek zullen de eigenaar herkennen aan de titels ocean's 11, underworld en the crow. verkoper was niemand minder dan mijnheer lustmord ...

ik ben alleen wel erg benieuwd geworden hoe zijn nieuwe werk gaat klinken ...

groetjes,
bauke

Nou ik snap dan niet dat die voor 7000 een synthi koopt zeg.
Je kan zo veel ander leuk en nieuw spul kopen voor dat geld zeg.
Maar ik moet wel bekennen ook wat EMS spul te hebben.

spul is echt veels te duur,. mede daaraan heeft het ook status gekregen

7000 is idd wat veel, maar de 2500 a 3500 waarvoor je ze soms ziet passeren vallen beter mee (niet voor mij hoor)
ik heb er nu een paar keer op gespeeld, en ik denk dat de klank en matrix mogelijkheden toch ook de status bepalen, meer dan de prijs en het design bvb.

wie er een heeft: probeer zeker eens een echt toetsenbord aan te sluiten of te maken ervoor, kom je verder mee!

Origineel geplaatst door 2206
7000 is idd wat veel, maar de 2500 a 3500 waarvoor je ze soms ziet passeren

Waar en wanneer ?

Ik snap niet hoe iets een status kan krijgen omdat het te duur is?

Je snapt het niet omdat je kennis hebt over de materie. Maar menig mensh denk bij dure spullen, nou dan moet het wel goed zijn. Mensen willen nou eenmaal status. De marketing doet de rest ;-)

Mensen kicken er nou eenmaal op om te kunnen zeggen dat ze een ferrari hebben. Dan weet jij namelijk dat ze loaded zijn.

Origineel geplaatst door bvdwal
het betrof zeer zeker niet de eerder genoemde Synthi op ebay. mensen met een brede interesse in filmmuziek zullen de eigenaar herkennen aan de titels ocean's 11, underworld en the crow. verkoper was niemand minder dan mijnheer lustmord ...

groetjes,
bauke

wie is de heer lustmord???..i am interested

Origineel geplaatst door pal
Je snapt het niet omdat je kennis hebt over de materie. Maar menig mensh denk bij dure spullen, nou dan moet het wel goed zijn. Mensen willen nou eenmaal status. De marketing doet de rest ;-)

Mensen kicken er nou eenmaal op om te kunnen zeggen dat ze een ferrari hebben. Dan weet jij namelijk dat ze loaded zijn.

Ik had het wel enigzins begrepen wanneer een bak een cult status heeft en dan in prijs stijgt.
Andersom is niet me echt logisch en niet van toepassing bij EMS.

Origineel geplaatst door bvdwal

groetjes,
bauke

De heer Brian Lustmord maakt al een hele tijd gebruik van zijn Apple set up als basis, en gebruikte de EMS Synthi maar hier en daar in zijn latere werk, en niet meer als basis instrument, als ik mij niet vergis. Ik denk dus dat zijn nog uit te komen werk dus niet anders hoeft te klinken dan dat van afgelopen jaren. Zo heeft hij jaren geleden ook zijn andere synths verkocht en zijn Eventide en Lexicon effect units de deur uit gedaan. Op het oude forum (is nu een nieuwe) op de Lustmord website heeft hij daar destijds over geschreven en kon je die spullen ook kopen.

Nou ik snap dan niet dat die voor 7000 een synthi koopt zeg.
Je kan zo veel ander leuk en nieuw spul kopen voor dat geld zeg.
Maar ik moet wel bekennen ook wat EMS spul te hebben.

Ik heb wel een vaker een EMS Synthi AKS van een redelijk bekende artiest of producer voor meer geld zien verkocht worden op eBay, dan de al standaard ‘hoge’ prijs van de Synthi. Zal er wel mee te maken hebben dat je minder kans hebt om bedonderd te worden, ze in goede staat zijn en dat vaak die Synthi’s onlangs geserviced zijn. Ik ben het met je eens dat je voor dat geld veel leuke nieuwe (analoge) modulaire spullen kan aanschaffen, bijv. wat modules uit de Modcan A of B serie om maar eens wat te noemen, maar die hebben nog niet de status van een EMS Synthi (voor wat dat waard is).

Back