• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

korg wavestation ex te koop

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

tewater

Ingeburgerd
De enige echte ! Voor 500 euro, met flightcase en expansion card.

heb m gesampled hoor !! maar gebruikte m niet meer, en dat verdient ie niet, dus mag ie naar een nieuw baasje die wel met m wil spelen ....

Woeha, da's een goeie : een WaveStation valt gewoonweg niet te sampelen, omdat de klanken steeds maar blijven evolueren en morphen. Een gemiddelde sample maken van de WS vraagt dus héél véél MegaBytes, én bovendien heb je geen real-time control meer over de evoluerende parameters.

Gewoon maar om te zeggen dat ik nog steeds stapelgek ben op deze ouwe bak! :halleluja

helaas weet ik dat je gelijk hebt ...

maar het is ook de praktische reden dat ik op het podium gebruik maak van maximaal 2 toetsenborden (yamaha p200 en hammond xk2). naast het podium staat mijn 19" rack flightcase met daarin de korg trinity rack, de akai z4 sampler, nord lead, etc.

bovendien gebruikte ik niet veel geluiden uit de wavestation, en die paar geluiden heb ik dus gesampled (kostte me inderdaad heel veel mb's maar er zit 512mb in mijn z4).

en nu de cliche reden: heb het geld helaas hard nodig. de wavestation was mijn 2e synth ooit (na de roland d-70!). het gaat me dus best aan t hart.

Ik had hem een tijdje geleden ook weg willen doen om mijn
Virus te kunnen financieren. Had al een advertentie op marktplaats staan, maar ben blij dat ik hem toch niet weggedaan heb.
Ik sta er ook mee op het podium al was het alleen al vanwege het superlekkere toetsenbord!!! Bij optredens gebruik ik zelf ook maar heel weinig geluiden uit de WS!!

Maar als je hem weg doet is er maar 1 ding wat ik kan zeggen:

JAMMER HOOR!!!!:stupid

<ontzettend off-topic mode>

Ik ga nog liever bij mijn schoonmoeder logeren dan dat ik mijn Wavestation EX in de verkoop gooi.

<end of ontzettend off-topic mode>

Doe me jouw wavestation dan maar en ga ik wel logeren bij je schoonmoeder en dan doodkietelen. ;)

ha ha ! nou wrijf het er maar in hoor. of maak gauw effe wat geld over op mijn giro, onder het motto help te water de winter door, zeg maar, dan hoef ik m niet eens meer te verkopen.

Zeg heren ff ander vraagje tussendoor.

Ik heb een aanbieding gekregen om mijn Yamaha RM1x te ruilen tegen een Korg Wavestation. Nu gebruik ik mijn RM1x eigenlijk nooit dus zoek ook geen vervanger maar ik ben helemaal niet bekend met een wavestation.
Wat zijn nou de + en de - punten van de Korg en zou dit een goede ruil zijn?

HMMMMM, ik heb veel gehoord over de Wavestation. Ik had mezelf eigenlijk een synthstop opgezegd maar het begint wel te knagen....ff een paar vraagjes:

Is er een vergelijking te trekken tussen de WaveStation en Absynth? Je hoort dat wel 's, dat ze hetzelfde karakter hebben.
Hoe makkelijk/moeilijk is het editen van zo'n complexe synth? Zijn er zat knoppen en een intiutieve interface of is het DX7 nightmare?

Origineel geplaatst door Nolet
Hoe makkelijk/moeilijk is het editen van zo'n complexe synth? Zijn er zat knoppen en een intiutieve interface of is het DX7 nightmare?

Zeker geen DX7 nightmare ; de interface is vergelijkbaar met de Roland JV2080/XP80/XV5080/JD990 : echt veel knoppen zijn er niet, wel nogal veel layers in het (grote) display.

Je moet dus veel gebruik maken van de 6 functietoetsen onder het display, en dan de parameterwaardes wijzigen met de draaischijf (of de waarde intikken op het numeriek klaviertje).

In het begin is het wel even wennen aan de interne architectuur, omdat er zoveel layers zijn : 1 klank kan bestaan uit 8 patches (Roland JV/XV/XP gaat maar tot 4), en elke patch (van die 8 ) kan samengesteld zijn uit 4 waveforms of wave sequences. Wat er dus op neerkomt dat 1 klank een combinatie kan zijn van 32 verschillende layers...

Wat wel heel leuk is aan de WS interface, is de vector joystick, en de mooie grafieken die je er op het display mee kan tekenen. 8)

De interne effecten zijn ook heel goed, lekker vet en breed klinkend.

Hmmm thanks. De interface van de JV1080 vind ik 1 van de fijnste menu-driven interfaces dus dat zit wel snor. Ik ben nog wel benieuwd of je nu beter Absynth kan kopen of een WaveStation. De vergelijking valt zo vaak...

Absynth is toch een softsynth voor de MAC?

Ik heb heeeeeeeeeeeeeel veel synths gehad en de wavestation is de enige die ik nog wel eens mis.

Perfect voor ambient, industrial en IDM.

Die pads zijn zo bizar......

en het programeren is best wel te doen. Ga ervoor ....ff afdingen et voila

Absynth is een softsynth voor mac en PC met (naar wat ik gehoord heb) ongeveer dezelfde klank als de Wavestation. De pads en atmospherische geluiden zijn ook geniaal bij Absynth.
Het begint wel erg te knagen als ik al deze positieve geluiden hoor....

En de WaveStation is intussen toch al een beetje een collectioner's item, wat je zeker niet van Absynth kan zeggen.
:duivels:
De sentimentele waarde en aantrekkingskracht van zo'n mooi stuk hardware kan je toch onmogelijk vergelijken met software!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back