Korg Triton Studio vs Extreme

jwi

Nieuwkomer
Hallo,

Wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen een Korg Triton Studio en een Triton Extreme?
Als ik de specificaties vergelijk zijn deze nagenoeg gelijk, toch zit er een prijsverschil in van rond de € 1000,- :confused:
Iemand enig idee?

Eenvoudig te beantwoorden:

Triton Studio heeft meer interne uitbreidingsopties. Bijvoorbeeld de CD-brander, max. 20GB harde schijf, DIG in/out, 7 EXB boards. Eenmaal toegevoegd is dit apparaat uitgebreider dan de Extreme.

Triton Extreme is alleen nog qua RAM en MOSS-board uit breiden. Opslag via een CF kaartje. Groot voordeel is dat vrijwel alle EXB reeds aan de 160mb sounds zijn toegevoegd.

De vraag blijft in hoeverre je al deze opties gaat benutten!?

Punt van overweging: de Triton Studio is zo goed als uit produktie. De afname van Triton Extreme's is vele malen hoger wat de prijs heeft beïnvloed. Wanneer je nu nog een Triton Studio besteld levert Voerman hem niet meer. Je moet naar Duitsland om hem nog 'nieuw in doos' te krijgen. Wat qua service en prijs niet erg is, want bij Voerman is dit 3x niks!

Succes met de keuze!

Reinier.

PS: Overigens staat er elders al een topic over deze vraag. Moet je even kijken waar...

De extreme heeft er toch ook een buis in zitten ala electribe EMX?

Ik neem aan dat dat geen uitbreidingsoptie is voor de studio :)

Back