vraag ivm triggering

microphlexx

Affected user
Ik trigger mijn microkorg met de electribe sampler maar ik vind het nou niet om een noot aan te houden.Dus hij triggert enkel korte noten.Ik dacht even om de release open te zetten maar het werkt niet iemand tips???

tnx

Ik heb zelf geen electribe maar op mijn akai sampler los ik dit op door de sample als one-shot in te stellen. Als je dan een toets 1 keer aanraakt dan speelt hij de hele sample af. Ik gebruik dit principe met een octapad die gesamplede sequences af speelt van een s2000 met 1 klap op de pad. Ik hoop dat je dit bedoelt en dat het ook zo werkt op de electribe.

Groet van de Naut

Neen jij hebt het op iets anders.Jij bedoelt waarschijnlijk dat je een sampel afschiet door te triggeren vanaf een ander apparaat maar ik bedoel juist het omgekeerde de sampler speelt zelfs niet hij triggert enkel noten naar mn microkorg maar dan kan ik geen noot aanhouden hij triggert enkel korte.

Iemand?

helaas

helaas

nee spijscel helaas maar dat gaat niet werken :) dan moet je je (als je die heb) ea voor gebruiken...... de es kan je wel gebruikenals drumsequencer...

Aah dat wist ik niet jammer wel hoor.Helaas heb ik geen ea.

....

....

Origineel geplaatst door spycell
Aah dat wist ik niet jammer wel hoor.Helaas heb ik geen ea.
sja kijk als je iets maakt om one shot sampeltjes (hoofdzakkelijk) mee aftespelen is het nogal eeuh overbodig om een sequencer erin te gooien met gate time en noten enz... aangezien de samples aleen getriggerd moeten worden....

ik heb wel een ea;)

Wat ik me wel afvraag waarom het handig is drumcomputers te triggeren vanaf een ander apparaat wand iedere drumcomputer heeft toch een stepsequencer???Of ben ik fout?

nou

nou

Wat ik me wel afvraag waarom het handig is drumcomputers te triggeren vanaf een ander apparaat wand iedere drumcomputer heeft toch een stepsequencer???Of ben ik fout?
waneer je wat meer spullen heb staan is het mischien makkelijk om het sequence met een bak te doen hoef je niet aan bv een ea er es sequencer te klote maar kan je alles vanuit 1 bakje doen.... maar toch als je gewoon lekker aan het frieken ben vinnik het persoonlijk veel leuker om van ieder ding zn eigensequencer te gebruiken....

Drum modules zoals een JoMoX AiRBase hebben geen ingebouwde sequencer, dus is het ideaal deze te triggeren met een sequencer.

Back