MIDI keyboard split

Division

of hoe schrijf je 't...
Dit vraag ik me nou al een tijdje af. Ik zie her en der mensen vertellen over keyboard split (bv. jp-8000). Kan ik ook mijn Evolution MK-449c haar toetsen opslitsen in 2 helften en dan met elke helft een andere VST aansturen binnen Cubase?

In de manuals vind ik er niets van terug iig...

Tx!

Goeie vraag ja, dit vraag ik me ook af. Kun je een software matige split in stellen. Dus met de ene helft van het keyboard de ene vst synth spelen (en recorden) en met de andere helft een andere?

Goeie vraag ja, dit vraag ik me ook af. Kun je een software matige split in stellen. Dus met de ene helft van het keyboard de ene vst synth spelen (en recorden) en met de andere helft een andere?

Ik weet dat het in FL Studio kan door een layer aan te maken, en dan grenzen te maken over welk 'child' van de layer welke toetsen mag bespelen. Dan heb je dus simpel je keyboard gesplit.
Maar waarom zou je dit willen. Midi keyboard gebruik je toch niet om een nummer te spelen? Alleen om in te spelen en te sequencen.

Dit vraag ik me nou al een tijdje af. Ik zie her en der mensen vertellen over keyboard split (bv. jp-8000). Kan ik ook mijn Evolution MK-449c haar toetsen opslitsen in 2 helften en dan met elke helft een andere VST aansturen binnen Cubase?

In de manuals vind ik er niets van terug iig...

Tx!

Ik heb eigenlijk nog nooit een synth gezien waarbij je de verschillende kanten van de split kunt toewijzen aan aparte midikanalen, dus het lijkt me niet kunnen. Maar misschien ondersteunen bepaalde merken/typen die functionaliteit wel, vooral bij een masterkeyboard/controllerkeyboard lijkt het me een handige functie.

Een cyber-6 kan dat ook. Ik denk eigenlijk dat dat standaard masterkeyboard functionaliteit is. Maar hier ging het om software.

Back