Bontempi 109 Electric Chord Organ stemmen?

MadThijs

Stamgast
Dit is toch zo'n......

Dit is toch zo'n......

.....rieten-orgeltje met een blower er in?
Je moet 'em maar 'ns open maken, dan zie je al die blokjes met metalen lipjes (rieten) op een rijtje vastgeplakt zitten. De akkoordknoppen gaan gewoon naar een blokje met drie of vier rieten tegelijk.
Het is net als bij een akkordeon. Dus stemmen kun je wel vergeten. Kostbare akkordeons hebben nog wel de mogelijkheid om die metalen rietjes korten of langer te maken, en zo dus te stemmen. Bij zo'n plastik orgel zit alles definitief vastgelijmd, en kun je weinig meer aan veranderen zonder de boel te vernaggelen.
vergeet niet; het is een elektrisch orgel, géén electronisch orgel.

Sorry.

Dat schuifje voor volume is ook een giller. Dat is gewoon een regelaar van een klep voor de luchttoevoer.

Voor 4 € zou ik hem gewoon vals laten, en er af en toe een mooi dronken Fmaj7 akkoord op spelen:D .

stemmen?

stemmen?

of je ze kan stemmen weet ik net ik weet wel dat die dingen geniaal zijn :D heb er nu drie ofzo eentje klinkt echt belachelijk vals die ander daarin tegen klinkt alsof ie regelrechtuit een nummer van de beatles komt en dan heb ik nog de picknick versie :D werkt op 4 van die dikke batterijen.
haha mooi spul die botempi s :D

Back