Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
pak je een aansteker en hamerOrigineel geplaatst door -crazone
goed ik snap dus echt niet hoe die lijst werkt...ik heb de lijst voor me en dan?

Origineel geplaatst door -crazone
bedankt..kan iemand me echt helpen nu![]()

Met de cursorknoppen kun je het controllernummer selecteren, waarna je 'm in kan stellen.Origineel geplaatst door pjeut
...dus controlnummers om te zenden. Ik probeer al een tijdje om onder de directcontrol-knoppen andere functies te zetten. Nou kom je vanuit setup - knob assign in een menuutje om per knop aan te passen. Maar vanuit dat menuutje vallen alleen maar een paar vaste keuzemogelijkheden in te stellen.
Maar als ik nou bijvoorbeeld onder knop A1 de CC 5 (portamento time) wil zetten; hoe pak ik dat dan aan?
Even voor de goeie orde: het is dan bedoeld voor een externe module; niet voor de interne soundmachine.
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Met de cursorknoppen kun je het controllernummer selecteren, waarna je 'm in kan stellen.
-crazone: in het listbook staan alle controllernummers met de bijbehorende parameters. Ik zie 't probleem niet echt verder? Die controllers kun je namelijk gewoon via midi aansturen.
En hoe je het cc nummer nu aanpast? Met de + en - knoppen! Staat ook in de manual denk ik zo hoorOrigineel geplaatst door pjeut
En hoe dan??????
.Origineel geplaatst door pjeut
Wat ik nog wel 'ns zou willen weten, is: waarom dat onderscheid tussen PC's, CC's, RPN's, NRPN's? Met welk doel is dat onderscheid gemaakt, of is dat in de tijd gegroeid?
Kijk, het belang van SYSEX is duidelijk: dit is gericht op de specifieke kwaliteiten van een apparaat, maar de rest is toch standaard voor alle MIDI-apparaten? Nou, gooi het dan oop één hoop waarbij dan alleen het nummer bepalend is voor wat het doet. Nu krijg ik in ieder geval altijd het idee dat sound-eigenschappen op verschillende manieren te regelen zijn; danwel via CC danwel via (N)RPN, en ook nog 'ns via SYSEX.
Dus....waarom dit onderscheid.
Origineel geplaatst door Alexander
Omdat bij het tot stand komen van het midi protocal verschillende partijen betrokken waren, die op commercieel gebied niet door dezelfde deur kunnen (yamaha en roland, om er twee te noemen)