Novation Nova Laptop

Status
Please reply by conversation.
lock je post als je niet meer geïnteresseerd bent in de novation, dan posten ze niet meer

Origineel geplaatst door benjaminb
lock je post als je niet meer geïnteresseerd bent in de novation, dan posten ze niet meer
ik lock helemaal niks
ik zoek gewoon lekker door

Echt die nova is zo moddervet!

Ik edit de mijne nu via sounddiver en ik haal er gewoon waaaanzinnige geluiden uit :).

aanradertje, driedubbel :okdan:

-C-

Hey C, ik snap je enthousiasme niet tov dat ding. Ik heb jarenlang een Nova gehad maar ik werd er zo moe van dat alles zo glad en netjes klinkt. Perfect voor kaas trens maar voor de grauwe leads, forget it

:D

ja maar ho even.. de een zegt dikke leads en de ander zegt kazige schone leads?

Origineel geplaatst door Arv
Hey C, ik snap je enthousiasme niet tov dat ding. Ik heb jarenlang een Nova gehad maar ik werd er zo moe van dat alles zo glad en netjes klinkt. Perfect voor kaas trens maar voor de grauwe leads, forget it

Wat ik ontdekt heb, is dat je de OSCs in DCO en VCO mode kan zetten. In VCO mode gaan ze lekker driften en leeft je sound veel meer. Als je genoeg energie in het patchen steekt kun je er wel ranzige geluiden uithalen.

What can I say? RTFM!

;)

-C-

Origineel geplaatst door C738
Wat ik ontdekt heb, is dat je de OSCs in DCO en VCO mode kan zetten. In VCO mode gaan ze lekker driften en leeft je sound veel meer. Als je genoeg energie in het patchen steekt kun je er wel ranzige geluiden uithalen.

What can I say? RTFM!

;)

-C-

Yep DCO vs VCO .VCO maakt t een stuk ranziger,beetje distortion erboven op ,lekker hoor:okdan:

Origineel geplaatst door Arv

en ik juist niet :D

De Nova schoon ? Heb je het distortion-knopje nog niet gevonden zeker....:D
Oh...en met sync-skew kun je ook heerlijke ruige geluidjes bouwen...en die functie kom je op weinig andere synths tegen...

Ja die Nova's hebben een ontzettende gruizige dromerige pudding sound, een beetje als een poly 800 meets een jupiter 8...en je kunt ontzettend diep gaan qua editten....en 3 oscies voor haunting minimoog stijl leads/pads/strings enzo. Geen bassen, daar is dat ding niet zo goed voor imo... Ik heb er zelf 2 en een is al helemaal veragd....ze zijn niet echt stevig gebouwd ofzo.

Maar de Osc's in VCO mode zetten? Waar zit die functie??? Die heb ik nog nooit gezien!

Origineel geplaatst door smackos
Maar de Osc's in VCO mode zetten? Waar zit die functie??? Die heb ik nog nooit gezien!

Je kunt VCO drifting instellen. Ik denk dat C het daar over heeft. Dan gaan de osc's wat meer bewegen.

Origineel geplaatst door dione
De Nova schoon ? Heb je het distortion-knopje nog niet gevonden zeker....:D
Oh...en met sync-skew kun je ook heerlijke ruige geluidjes bouwen...en die functie kom je op weinig andere synths tegen...

Sync-scew, is dat niet iets supernova-achtigs? Of zit dat ook al op de nova laptop :)

Origineel geplaatst door smackos
Ja die Nova's hebben een ontzettende gruizige dromerige pudding sound, een beetje als een poly 800 meets een jupiter 8...en je kunt ontzettend diep gaan qua editten....en 3 oscies voor haunting minimoog stijl leads/pads/strings enzo. Geen bassen, daar is dat ding niet zo goed voor imo... Ik heb er zelf 2 en een is al helemaal veragd....ze zijn niet echt stevig gebouwd ofzo.

In Voice Control ->ena laatste pagina OSC Mode ;
Keuze 1 Esnemble (vco)
Keuze 2 Percussive (dco)
En daarboven kan de polymode worden ingesteld (heeft betrekking op portamento etc)
Tenvens kan je in dit menu de VCO/OSC drift instellen en OSC start phase

Hiermee maak je binnen de kortste keren Arp Odyssey / Oberheim / JP sounds :engel:

Ik had al een novation A-station & sinds kort nu ook een Supernova.

Moet zeggen dat ik het voor het geld alletwee echt topsynths vind

Bij de (Super)nova loont het wel om het laatste OS 4.1 te flashen
Dat scheelt echt veel

O, mijn verhaaltje had betrekking op de supernova2 trouwens, kweetniet of de nova's dit ook kunnen.

Status
Please reply by conversation.
Back