Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ik lock helemaal niksOrigineel geplaatst door benjaminb
lock je post als je niet meer geïnteresseerd bent in de novation, dan posten ze niet meer

Origineel geplaatst door Arv
Hey C, ik snap je enthousiasme niet tov dat ding. Ik heb jarenlang een Nova gehad maar ik werd er zo moe van dat alles zo glad en netjes klinkt. Perfect voor kaas trens maar voor de grauwe leads, forget it
![]()

Origineel geplaatst door C738
Wat ik ontdekt heb, is dat je de OSCs in DCO en VCO mode kan zetten. In VCO mode gaan ze lekker driften en leeft je sound veel meer. Als je genoeg energie in het patchen steekt kun je er wel ranzige geluiden uithalen.
What can I say? RTFM!
-C-
en ik juist nietOrigineel geplaatst door Arv
Hey C, ik snap je enthousiasme niet tov dat ding. Ik heb jarenlang een Nova gehad maar ik werd er zo moe van dat alles zo glad en netjes klinkt. Perfect voor kaas trens maar voor de grauwe leads, forget it
![]()

Origineel geplaatst door smackos
Maar de Osc's in VCO mode zetten? Waar zit die functie??? Die heb ik nog nooit gezien!
Origineel geplaatst door dione
De Nova schoon ? Heb je het distortion-knopje nog niet gevonden zeker....![]()
Oh...en met sync-skew kun je ook heerlijke ruige geluidjes bouwen...en die functie kom je op weinig andere synths tegen...

Origineel geplaatst door smackos
Ja die Nova's hebben een ontzettende gruizige dromerige pudding sound, een beetje als een poly 800 meets een jupiter 8...en je kunt ontzettend diep gaan qua editten....en 3 oscies voor haunting minimoog stijl leads/pads/strings enzo. Geen bassen, daar is dat ding niet zo goed voor imo... Ik heb er zelf 2 en een is al helemaal veragd....ze zijn niet echt stevig gebouwd ofzo.
Maar de Osc's in VCO mode zetten? Waar zit die functie??? Die heb ik nog nooit gezien!