Novation Nova Laptop

Status
Please reply by conversation.
n Voice Control ->ena laatste pagina OSC Mode ;
Keuze 1 Esnemble (vco)
Keuze 2 Percussive (dco)
En daarboven kan de polymode worden ingesteld (heeft betrekking op portamento etc)
Tenvens kan je in dit menu de VCO/OSC drift instellen en OSC start phase

Hiermee maak je binnen de kortste keren Arp Odyssey / Oberheim / JP sounds

Ok! Thanks! :)

Origineel geplaatst door mc_kwok
Sync-scew, is dat niet iets supernova-achtigs? Of zit dat ook al op de nova laptop :)

de nova = eigenlijk supernova .. alleen is iets gestript ... mist bijv. (jammer genoeg) FM en verder heb je wat minder kanalen en stemmen... voor de rest kun je gewoon supernova patches in de nova laden en andersom

De Supernova 1 heeft ook geen FM. Met OS 4.1 hebben zowel de Nova als de Supernova 16 voices. De Supernova is 8 parts multi vs de 6 parts van de Nova. De Nova heeft dan weer de vocoder die de Supernova niet heeft.

Origineel geplaatst door mc_kwok
Sync-scew, is dat niet iets supernova-achtigs? Of zit dat ook al op de nova laptop :)

dat zit op de Nova idd ook...is een beetje variabel FM-achtig gebeuren...

en net als MikeJarod zegt : de Nova is een 6-parts Supernova met wel de vocoder...

ja ik bedoelde eigenlijk de supernova 2 .... aangezien de nova pas na de supernova 2 op de markt kwam geloof ik :confused:

dus eigenlijk is t een supernova 2 zonder fm ... en wat gestript op de voices en parts als ik t goed zeg ....

mja boeiend ..... tis iig een leuk bakkie .... en wat ook leuk kan zijn waar ik me nog niet in verdiept heb trouwens ....
je kan hele arp sequences bouwen .... wat geloof ik alleen te doen is vanuit sounddiver oid.... gewoon vanaf de nova zelf kom ik er niet uit .....

Origineel geplaatst door MikeJarod
De Supernova 1 heeft ook geen FM. Met OS 4.1 hebben zowel de Nova als de Supernova 16 voices.

De supernova I heeft een polyfonie van 20. De II standaard 24. Beide zijn eventueel uitbreidbaar, de nova niet.

nope helaas

ik denk dat ik een half jaar wacht
want op stage verdien ik ruim het dubbele van nu

MJ heb jij dr 1 te koop dan ;)

http://www.speurders.nl/search.php?title_descr=novation+nova

Maar dat is zeker te ver voor je... Ga je nou tot 2010 zitten wachten er een Nova te koop wordt aangeboden op fietsafstand van je? Je bent toch student? Heb je geen OV ofzo?

Man, doe gewoon een bod van 300 euro op een Nova en laat 'm onder rembours opsturen. In die 6 maanden dat dit topic al loopt heb je vast wel 15 euro voor de verzendkosten bij elkaar kunnen verdienen.

Ik snap het ook niet.. Helemaal niks persoonlijks hoor, maar als je continu loopt te zeuren dat je een Nova wil terwijl je niet bereid bent je eigen straat uit te fietsen zul je hem niet vinden en moet je gewoon ophouden met threads schoppen. Of je laat de zooi gewoon opsturen, hetgeen iedereen van dit forum ongeveer doet, inclusief ik, en er is nog nooit wat fout gegaan. Sterker nog, ik heb 2 maandjes geleden een Nova via de post ontvangen en dat ging prima. (Thanks Dr. Drips! :))

Als je écht zo'n ding wil dan pak je de trein, regel je dat het gebracht wordt of laat je het opsturen. Maar wachten tot je buurman een Nova in de verkoop doet is zinloos, en dus kansloos tegen deze thread aanschoppen ook.

No offence hoor, hehe, maar als je iets echt wil dan doe je er toch moeite voor? :biertje:

het probleem is
1. dat het een hoop geld is om te laten sturen (ruim een maandloon)
2. mijn OV hopelijk over anderhalve maand komt
3. er amper nova's staan, de dichtsbijzijnde is op ruim anderhalf uur met de auto. de rest op 2 tot 4 uur rijden

Origineel geplaatst door Ramoonus
het probleem is
1. dat het een hoop geld is om te laten sturen (ruim een maandloon)
2. mijn OV hopelijk over anderhalve maand komt
3. er amper nova's staan, de dichtsbijzijnde is op ruim anderhalf uur met de auto. de rest op 2 tot 4 uur rijden

Verstuur je het onder rembours, kost je een tientje, heb je m thuis.. Snap niet wat het probleem is. Ik gebruik altijd normale verzending (5,50) en heb nog nooit problemen gehad. Goed verpakken, niks aan het handje...
En in het ergste geval laat je het verzekerd versturen..

Status
Please reply by conversation.
Back