Overheidscampagne Geboorte-index?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Misschien komt het dat ik zelf onlangs een kleine heb gekregen, maar...

Het valt me op dat de laatste tijd er bijzonder veel televisieprogramma's zijn over:
1 zwanger geraken;
2 bevallingen (leuke en zware);
3 opvoeden van jonge kinderen en
4 films over problemen tav kinderen, bijvoorbeeld 'draagmoeders' en zo...

Zou er toch een campagne aan de gang zijn om de Nederlands geboorte-index omhoog te krijgen?

Wout

Het is mij ook opgevallen en ik heb toch zeer bewust geen kinderen.
Ik weet wel dat de overheid een aantal jaren geleden sprak over een campagne voor het jonge ouderschap.
Of dit daar een uitvloeisel van is weet ik niet.

groet

Tom

Al die opvoedprogramma's en dergelije maken je toch juist bang om kinderen te krijgen!

Maar ik ben 18: ik moet sowieso nog geen kinderen

Ik ben 35 en die programma's maken mij nog steeds bang ;)

Met een beetje geluk weet je dan niet eens meer dat je bang bent, of als je dat wel weet ben je misschien vergeten waarom.. :bekdicht:

Mij vallen juist de STEEEDS meer komende 'survival'/big brother-soaps op.. :stupid

En dat in combi met de 'kinder-programma's ' zoals hierboven vermeld staan en de Brard's, Pfaff's, Joling's, Bauer's, actualiteitenprogramma's blijft, er verbazend genoeg met 3000 zenders, verrekkes weinig goeie films en series over!!

en als jij 75 bent word je misschien nog wel banger als er niet genoeg 'nieuwe mensen' bij zijn gekomen

Op een overbevolkte planeet zijn nieuwe mensen mijn laatste zorg/angst :D

Ach Wout, dat fenomeen heet gewoon "Selectieve Attentie".

Zo valt het mij op dat er tegenwoordig veel programma's zijn over blonde bimbo's, die met elkaar in een luxe villa worden opgesloten, teneinde aldaar een goede voortplantingspartner te vinden. Dus. 8o

Origineel geplaatst door Hanz
Ach Wout, dat fenomeen heet gewoon "Selectieve Attentie".

Dat sluit ik beslist niet uit, maar toch...
Er zal wel weer een onderzoekje geweest zijn over wat de mensen graag willen zien en hoeveel dat dan moet kosten. Ik zou ook dik betaald willen worden als ik met een blonde bimbo in een huis zou worden ingesloten... Over de vier nullen op z'n minst!

Wout

wat zouden we in hemelsnaam moeten met die kinderen die uit een stel debiele ouders komen die zo achterlijk zijn dat ze zich laten filmen terwijl
a: je t op dat moment lelijkste wijf ter wereld hebt
b: je t op dat moment lelijkste wijf ter wereld bent
hoe een domme poepzak moet je dan zijn
dat kind wordt groot gebracht door ouders die dan later gaan zeggen dat ze t zo speciaal vinden dat hun gedrocht op tv geboren is
erger nog. t gedrocht gaat ook denken dat t speciaal is, want die weet niet beter omdat ie zulke domme ouders heeft
daarna gaat t inmiddels groter geworden gedrocht denken dat t slim genoeg is om beslissingen te nemen die voor iedereen van belang zijn. t gedrocht wordt door niemand tegengehouden omdat er zoveel enorme gedrochten rondlopen die eigenlijk niet weten of gedrocht a gelijk heeft en daarom maar denken dat gedrocht a gelijk heeft. want zo gaat dat . als een gedrocht niet weet wat ie ergens van moet vinden kijkt ie naar een ander gedrocht en neemt die mening klakkeloos over.
ik denk dat we op een slordige 5,5 miljard gedrochten zitten op t moment. moeten we dr echt allemaal getuige van zijn dat er nog meer bij komen?
dat annelies wel behoorlijk misselijk was tijdens de zwangerschap? en dat johan altijd al zo graag een gedrochtertje wilde? en dat ze zo blij zijn dat t kind gezond is? en dat de seks weer moeilijk op gang komt na deze ervaring? en dat we kinderen in een superbeschermde omgeving moeten opvoeden? want de tvdokter heeft gezegd dat je van rukken doof wordt? of dat je ziek wordt van te lang op 1 duim zuigen?
dat hersenloze spastische gedoe van al die rukfaces in al die fuckprogramma's is zo ontzettend geestdodend dat we straks echt niks meer snappen/weten/doen

de gemiddelde nederlander kijkt 3 uur en 40 minuten tv per dag

Origineel geplaatst door fjoesz
... al die fuckprogramma's is zo ontzettend geestdodend ...

Nee, da's een andere zender, geloof ik.
Daar moet je voor bijbetalen...

Wout

Zaken als zwangerschap en ernstige ziekten als kanker zijn niet zo geschikt om dat soort grapjes te maken, althans, dat is mijn mening. Misschien omdat ze te diep op de kern van het leven ingrijpen...

"Ach, wat leuk! En hoe heet Uw kindje?"
"Ehh... Bad Joke."

Ik zou het niet zo aardig vinden van m'n vrouw, als het een grapje was. Maar toch, je bent er zelf ook bij, niet?

Wout

Ik ook hartstikke blij dat ik geen kind heb!...dat zou ik echt niet aankunnen met mijn levensstijl.

Ik wens jou al het geluk toe met de kleine.:okdan:

Ach, het leven, en het wonder van de geboorte! Ik zeg:
Luister naar deze plaat:
martinis.jpg

Hierop staan hele mooie oplossingen voor de overbevolking, en voor mensen die kinderen krijgen, terwijl het beter is dat ze dat niet doen (type "tokkie" en zo). Luister vooral naar het nummer "People" en de mooie hartstochtelijke tekst daarvan.

Lang leve de misantropie!

Heel vroeger maakten die geboorte progs op rtl4 me rete geil .

Sjonge.. daarkan gvd geen technisch lego of synthesizer muziek tegen op hoor.

Wat ook leuk is: als je vriendin je heel serieus aankijkt en zegt dat ze zwanger is...

Misschien moet je bij een volgende gelegenheid heel stoicijns zeggen dat je al jaren gesteriliseerd bent.....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back