XL7 versus RM1X

Mo0

Nieuwkomer
Hallo,
Ik heb een XL7 comandstation van Emu maar het blijkt dat ik hem niet als slave kan gebruiken en tegelijk realtime kan op nemen. Nu ben ik aan het kijken naar de RM1X van yamaha. Ik wil weten of deze dat wel kan.
De vraag is deze:
Kan de RM1X van Yamaha realtime opnemen. Dus als ik aan het spelen ben en ik wil wat inspelen.
Neemt deze dan ook de inkomenede MIDI data op van een andere sequencer (De ER-1 Electribe in mijn geval)? Dit moet namelijk niet.
Dank Tim

Re: XL7 versus RM1X

Origineel geplaatst door Mo0
Hallo,
Ik heb een XL7 comandstation van Emu maar het blijkt dat ik hem niet als slave kan gebruiken en tegelijk realtime kan op nemen. Nu ben ik aan het kijken naar de RM1X van yamaha. Ik wil weten of deze dat wel kan.
Je neemt in slave mode op. Heb je een andere sequencer als master? Waarom niet de XL7 als master en dan realtime opnemen?

De vraag is deze:
Kan de RM1X van Yamaha realtime opnemen. Dus als ik aan het spelen ben en ik wil wat inspelen.
Neemt deze dan ook de inkomenede MIDI data op van een andere sequencer (De ER-1 Electribe in mijn geval)? Dit moet namelijk niet.
Dank Tim
Het antwoord is: ja. Zowel in Master mode als slave mode kun je realtime op een kanaal opnemen. Je moet dan wel een kanaal gebruiken waar niet op verzonden wordt natuurlijk. Anders is dat bij geen een apparaat mogelijk.

De XL7 kan ook in Slave mode realtime opnemen hoor. De RM1x kan dit juist niet zonder hem eerst te stoppen, dus wat dit betreft zou ik gewoon bij de XL7 blijven.

Het probleem met de xl7 is, dat als ik iets realtime opneem, hij ook de midi noten die de master (electribe er-1) verstuurt opneemt. De electribe staat op kanaal 16 en ik neem op op kanaal 4 en toch neemt de xl7 de noten van de master op op kanaal 4. zeer frustrerend.

Het probleem met de xl7 is, dat als ik iets realtime opneem, hij ook de midi noten die de master (electribe er-1) verstuurt opneemt. De electribe staat op kanaal 16 en ik neem op op kanaal 4 en toch neemt de xl7 de noten van de master op op kanaal 4. zeer frustrerend.

Je XL staat vast op omni of zoiets. Dan neemt ie alles op wat op gelijk welk kanaal toekomt. Je moet de instelling wijzigen dat de XL enkel MIDI op bvb kanaal 4 opneemt.

Als hij niet op Omni staat speeld hij maar een kanaal tegelijk af en dat is ook weer niet de bedoeling. Hij zou ook wel moeten kunnen maar ik kom er niet uit.
Tim

Kijk anders even bij de setting rechanellize input. Deze heb ik op off staan, dit zou het wel eens kunnen zijn.

Back