Korg Triton LE-61 wat vind jullie er nou van

DTmaster

Ingeburgerd
Hallo ik vroeg me af wat jullie van deze synth vinden op gebied van de Brass sectie en voor de rest of het wat is ....

1 kan je deze testen bij Rockpalace of Feedback want het lijkt me wel wat maar je gaat hem niet kopen als je hem niet kan testen :)

Greetz

DT

Ik heb een triton pro X ...

En wat betreft brass kan ik er het volgende over zeggen;

De brass zijn wanneer je ze in samenhang hebt ( dus in koor vorm of een helehoop brassen bij elkaar)
best redelijk ! En helemaal wanneer je ze bewerkt en daar bedoel ik mee wat meer kracht,pomp en effecten geeft.

Maar zodra het solo brass wordt ala; trompet etc.... dus gewoon 1 enkel ... dan is het bijna 3 x nix:r

Sowieso vind ik het wanneer de brass echt richting synth gaat het veel beter is bij korg, dan het kopere akoestische brass shit.

Wil je goede solo brass ga dan naar Yamaha.... daar trompeterre trompetters wel lekker echt....

Vind ze bij Roland wat slechter.... dan bij yamaha , maar beter dan bij korg.

Succes !

als je goeje brass wil, moeje goeje sempeltjes hebbe

synthbrass is altijd zo uberlelijk

Pro Samples heeft vette sempelceedees
met licks maar ook aparte noten

I
D
AAL

ja maar als we het niet over tropetten hebben maar gewoon over die Brass van JUmp van Van halen of enz of andere pop brass sounds .... hoe zit het daar dan mee met dit ding .... ik weet dat dit apparaat wat moeilijker is dan sommige andere synths maar als ik deze dan 2e hands koop voor 600 euro ..... heb ik dan een betere deal dan de Roland RS 70 of de Juno D.

Want ik moet gewoon in een keer nu iets goeds hebben :) daarom hamer ik er op voor me zelf op dat ik erachter kom wat ik wil..... ;) kijk me stylen zijn simpel gewoon 80's synth sounds ... en al die geluiden heeft tegenwoordig elke synth wel.... maar gewoon een Van halen brass sound is voor mij wel noodzakelijk :) maar anyway is deze beterzz dan de Rs 70 of Juno D van Roland :)

Thanx

een JUMP brass valt theoretisch gezien met elke synth zo'n beetje te maken... als je de juiste effecten etc... gebruikt een beetje detune...

Laat ik het zo zeggen ik weet bijna zekers dat je met de Triton LE een betere synth hebt dan een juno D of een RS 70 ( denk zo'n beetje de grootste mislukking van Roland..... )

wat is voor 700 euro dan wel een goede synth voor een beginner die wel al lang piano speelt maar wel een beginner is met de synth pianos ... kijk ik hoor via veel reacties dat de toetsen van de Korg wat minder zijn OK maar hij is beters dan die roland en .... tsja julliie zijn allemaal experts maar denk je dat (naast die toetsen verschil hoor) mischien een beetje maar een produkt van in de winkel 900 euro en 2e hands 600 vind ik wel redelijke deal

dit is me eerste synth waar ik ooit op het gespeeld kennen jullie die :) best een oudje ,,,, vinden jullie dat wat :) http://msi.pl/~mirage/images/cs1x.jpg

nu weet ik dat die van halen brass geen probleem is maar .... ik denk dat ik er nooit uitkom mischien kan ik jullie het makkelijker maken ik zoek niet verder dan

1 marktplaats of andere adverteerder sites

2 Rockpalace Den Haag

3 Feedback Rotterdam

dus mocht je eens op die sites wandelen en je ziet wat ... zegt het dan maar dan ben je eeuwig dankbaar ,.,,, want ik wil wel met kerst jingle bells eruit slaan :D

Ehm.........

probeer eerst eens uitvinden welke stijl je wil gaan maken en daar pas je je keus op aan lijkt me

Juno-D
Fantom XA
Motif Classic

en Keyboards...

ik zeg dan op keyboard gebied Yamaha

roland is ver achter in de keyboard technologie

Yamaha DGX305/505 / PSr 1500/3000 hebben beide de motif engine

ik weet het geen synths maar toch....

suc 6

:)

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Triton LE heeft wel een belachelijk slecht toetsenbord en speelt daardoor heel erg vervelend :(

Slechter dan de Karma zal het toch niet zijn? Ik meen me te herinneren dat de LE's hetzelfde toetsenbord hebben als de Karma. Ik vind het allemaal reuze meevallen eigenlijk. Ik vind niet dat dat klavier slecht speelt, het is meer dat je soms het idee hebt dat er wat gaat afbreken. Maar ja, ik ben dan ook geen virtuoos op de toetsen.

Origineel geplaatst door bobaphat
Triton klinkt ook kut.

Goedzo jong :)

denk dat je een 150 a 200 euro's meer moet uitgeven...

dan zit er met een beetje handel wel een;

-motif classic 6 ( 61 keys)
- fantom X 6
- fantom Xa

voor je in... 2de hands....

succes !!

nee jammerz die bakken zijn allemaal weer duurder dan 1000 euro dus dat trek ik niet .... nee voor 700 euro moet ik toch echt kijken .... en zoek geen synth van 20 jaar geleden ... dus korg heb ik nu al enigste op me lijstje staan helaas niety meer omdat er niet meer ken voor 700 minimaal :(

Triton komt er toch een beetje negatief uit gezien bovenstaande opmerkingen, ik vind de LE behalve de acoustische pianogeluiden eigenlijk een alleskunner die m.n. in een live-omgeveing (band) mijnsinziens een zeer goede oplossing is (snijdt beter door de mix dan de fantoms en de Motifs), ik gebruik hem al jaren samen met een Kurzweil piano waarbij ik met het Kurzweil klavier ook de Triton aanstuur. Ook Jump kun je echt wel perfect uit een Triton LE laten klinken, no problem.

sterker nog, je hebt het over de jaren 80 pop.... ik vind dat de triton in vergelijking met de motif of fantom nog het meest de jaren 80 sfeer benadert, in termen van klankkleuren. hij heeft een lekker krachtige klank, zoals de vorige spreker ook al aanhaalde, en erg veel presence in een band.
absoluut geen slechte koop voor dat geld, imho! :okdan:

Mijn quote van de opmerking over de Triton was overigens alleen sarcastisch bedoeld naar de heer Bobaphat.

Ik ben zelf ook zeer te spreken over de Triton geluiden.

en omdat je er zo over te spreken bent heb ik nog een mooie; PCM board 1 piano's voor je.
100 euro's !! :D :dubbel:

Origineel geplaatst door DTmaster
nee jammerz die bakken zijn allemaal weer duurder dan 1000 euro dus dat trek ik niet .... nee voor 700 euro moet ik toch echt kijken .... en zoek geen synth van 20 jaar geleden ... dus korg heb ik nu al enigste op me lijstje staan helaas niety meer omdat er niet meer ken voor 700 minimaal :(

meer voor minder, kijk ook eens naar een Yamaha EX5!

Iedereen zeikt ook zo over dat de toetsen van de Korg Le 61 zo crappy zijn .... dus jullie hebben dat ding bespeeld ( en nog steeds) en wat is jullie mening... op de acoestische piano ben ik nu nog allemaal synth partijen aan het doen dus die overstap zal wel ff wennen zijn maar ja ik hoor het toch ff ... :)

toetsenborden zijn toch vaak een kwestie van persoonlijke smaak, voor pianoachtige partijen waarbij je velocity nauwkeurigheid er op aan komt is een gewogen toetsenbord natuurlijk het meest perfect (ook om bouncers tegen te gaan), voor accoorden en riffs / solos vind ik een synth toetsenbord weer lekkerder, de LE heeft idd mijnsinziens niet het fijnste toetsenbord, ik houd meer van het bord van de 'gewone' triton, de Yamaha SY77 of de DX7-MK1 bijvoorbeeld maar het blijft toch een beetje persoonlijk en gemiddeld gezien vind ik de LE een behoorlijk bord hebben.

Back