Alesis Monitor One Active MKII

Ligt eraan in welke prijsklasse he ;)

High End KRK's zijn echt niet te vergelijken met een setje Behringer Truth's.

Ik heb zelf een setje KRK Rokit Powered 8, wat eigenlijk een "value edition" is van de KRK V-reeks en dat is o.a. te merken aan het gebruikte materiaal. Verder heeft het goeie eigenschappen en is het prijs/kwaliteit technsich gekeken goed gepositioneerd. Goeie monitors, gaat redelijk diep/laag zonder dat het echt muddy wordt. Brede sweetspot. De RP8 heeft geloof ik iets van 140watt amp aan boord, wat genoeg power is om een moderately sized room aardig op te vullen. Voor mijn huidige ruimte is het zelfs overkill aan vermogen.

Behringer Truths heb ik een keertje gehoord. Er staan me 2 dingen bij: LUID en BASS. Als dat je ding is, prima, als je liever een wat meer lineair uigebalanceerd geluid wil hebben (en dat is meestal je doel bij nearfields) dan zou ik ze je niet aanraden. En dat hoor je nu van iemand die destijds ook die Behringers wilde aanschaffen. Horen is weten in dit geval.

Phonics heb ik niet echt een beeld (of liever gezegd: geluid) bij. Dus wellicht dat iemand anders je daarover kan informeren.

Groet,
Joost.

ik ga ze deze week nog halen !

nu nog wel ff een laatste (zekerheids) vraagje....

zijn die monitors statisch beschermt ofzo? dat ze naast beeldschermen kunnen staan ?

en welke is nou beter....

De alesis monitor one active MKII ?

OF de KRK RP 5
http://www.feedback.nl/?id=55&b=KRP5

en hoe groot is het verschil?

Ga voor actieve (active) dan heb je versterkers ingebouwd die echt helemaal op je speakers zijn afgestempt. Koop je passieve, dan mot je weer los een versterker gaan uitzoeken, etc. Zou ik zeker niet voorgaan. Actieve sluit je zo rechstreeks op je mengpaneel aan en klaar is kees.

Ik heb zelf Phonic's.. (P6A) Het zijn mn eerste monitor speakers en ik heb ze voornameljk gekocht omdat ik zocht naar actieve speakers die niet te duur waren en goed klonken.

Ze zijn vooral goed betaalbaar... 140,-/stuk

Ik ben geen expert op dit gebied en ze staan bij mij gewoon in een hobby kamer en niet in een pro studio setting..

kheb ze gekocht de krk 5....duidelijk beter als alesis one active...kheb ze getest in de winkel....

en die berheimer is al helemaal nix hahah . maargoed...

weet iemand hoe ik ze kan aansluiten en waar ik de kabels kan halen?

Origineel geplaatst door delict

Hoe kom je daar nou bij, de berheimer is de Porsje onder de monitors.:D

haha meen je dat serieus :P?

neej er zit geen midden in..hij is erg 'dof' von ik em klinken vergeleken met andere monitoren..

als je van veel bass houd, is het idd wel lekker

als je van realistisch afmixen houd, kan je beter die niet nemen

:maffia:

Origineel geplaatst door delict
kheb ze gekocht de krk 5....duidelijk beter als alesis one active...kheb ze getest in de winkel....

weet iemand hoe ik ze kan aansluiten en waar ik de kabels kan halen?
Smaken verschillen...

Je moet de monitor kopen die bij je past, dus afluisterren en dan pas oordelen/kopen!

monitoren zijn tog bedoelt om geluid zo realistisch mogelijk door je speakers te laten komen?

tuurlijk niet, je wilt ze dan gewoon tog goed laten klinken op het 'echte' geluid, dus ga je dan afmixen...

als je op slechte boxen afmixt heb je altijd kutkwaliteit van mix tog

haha waar gaat dit over :gaap:

zover ik weet als leek moeten monitoren een eerlijk geluid weergeven....

Monitors in deze klasse koop je op smaak , en hier kun je eindeloos over door praten . Je oren zijn byzonder slecht in het onthouden van hoe iets klingt .. Sterker nog als je het in de winkel super vind en het bij jou thuis door de ruimte een stuk minder klingt zou je dat niet of nauwelijks opvallen . Wat overheerst is de nieuwe geur de looks en het bezitten . Zo klingt b.v. een mackie hr824 naast een wat stevigere monitor als een schoenen doos . In een winkel is de luistersituatie meestal ver van ideaal . Het heeft pas zin speakers te vergelijken als ze exact even hard staan en eventuele eq,s allemaal op 0 staan en er geen nadelige invloeden zijn van de ruimte .

Doe eerst een freq responce meting zoals het nu is. Als dit prima lijkt en je je stoort aan je monitors heeft het zin om naar iets anders te kijken .

hr-824's klinken als een schoenen doos ??

Wat is dan volgens jou een goedklinkende monitor ??

Ik heb nu ook die Alesis dingen, maar er komen 824's voor in de plaats.. ik hoorde bij iemand anders in de studio nl. precies wat ik in mijn studio fout doe. Maar aangezien ik ze nog niet gekocht heb sta ik open voor je suggestie, want de enige die ik echt over die mackie heen vond gaan was die Emes Owl en die is meteen € 2300,-

Wat ik wel 'ns zou willen weten...

Wat ik wel 'ns zou willen weten...

...is; hoe weet je nou of een monitor het geluid "realistisch" doorgeeft? Wat de één realistisch noemt, noemt de "een bepaalde kleuring van het geluid".
Met andere woorden; het is toch net als met het lichtje in de koelkast; je gaat er van uit dat 'ie uit gaat als je de deur van de koelkast dicht doet, maar............zeker weten doe je 'et niet.

Het zelfde is met monitoren, en al deze mooie praatjes ten spijt; hoe kun je hier door heen breken? Volgens mij blijf je daar gewoon mee aan de gang, want als je je koptelefoon rechtstreeks aan op je mengpaneel hangt, zit je weer met de kleuring van je koptelefoon. Als je zogenaamde perfecte monitors ophangt, kan de akoestiek van de ruimte weer voor problemen zorgen. En zo is er altijd wel wat, dus moet er water bij de wijn. Maar hoeveel?

Hoe moet je hier nou eigenlijk mee om gaan? Wat is realistisch? (snap de dubbele lading).

Groeten,
Pjeut.

Origineel geplaatst door Carnivore
hr-824's klinken als een schoenen doos ??

Wat is dan volgens jou een goedklinkende monitor ??

Ik heb nu ook die Alesis dingen, maar er komen 824's voor in de plaats.. ik hoorde bij iemand anders in de studio nl. precies wat ik in mijn studio fout doe. Maar aangezien ik ze nog niet gekocht heb sta ik open voor je suggestie, want de enige die ik echt over die mackie heen vond gaan was die Emes Owl en die is meteen € 2300,-

Dat je ergens anders presies hoorde wat je fout doet zit denk ik meer in de ruimte dan de speakers . Hoe beter je ruimte des te meer verschil is er tussen budget en de wat duurdere systemen . Als je dus begint met je ruimte goed te dempen ( met een 500 euri aan materiaal kom je meestal een heel eind ) En verbaas je daarna hoe anders je alesis klinken . En als je dan doorspaart zou ik een stapje hoger gaan dan de bekende merken .

Als je advies wil hebben over het dempen van je ruimte help ik je graag . Ik heb dan een paar fotoos nodig en een tekening. Liefts ook een ruimte meting ( rt 60 / freq responce en een impulz ) Alles berekend natuurlijk .

Back